واکنش حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی به طرح ادعاهای خلاف علیه حوزه در نماز جمعه تهران

*چطور می‌شود از یک شخص مخالف حوزه که قبلا نیز علیه حوزه سخنرانی کرده بود، دعوت کنید و پایگاه بدهید؟
بخش خبری: حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی دیروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، از طرح ادعاهای خلاف، علیه حوزه و روحانیت در نماز جمعه تهران انتقاد کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی ایشان گفتند: از عجائب روزگار است که هفته گذشته در نماز جمعه تهران در سخنرانی قبل از خطبه‌ها بر ضد حوزه علمیه صحبت کردند؛ نماز جمعه‌ای که فرزند حوزه است، تمام ائمه جمعه بدون استثنا فرزندان و تربیت یافتگان حوزه‌های علمیه هستند؛ حال چطور می‌شود که پایگاه بشود بر ضد حوزه؟ این عجیب است!
ایشان تاکید کردند: شما که همه چیزتان از حوزه است چطور می‌شود از یک شخص مخالف حوزه که قبلا نیز علیه حوزه سخنرانی کرده بود، دعوت کنید و پایگاه بدهید.


آیت‌الله مکارم شیرازی ادعای مطرح شده ازسوی سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران را خلاف و دور از واقعیت خواندند و گفتند: عجیب است دروغ بزرگی مطرح می‌کنند و می‌گویند چهل سال است حوزه همان حرف‌های قبل را می‌زند.
ایشان تصریح کردند: اگر کسی نداند شما که می‌دانید، حوزه چقدر به مسائل مستحدثه و نیازها و اقتضائات توجه دارد و در درس‌ها، تحقیقات و پژوهش‌ها به این موضوعات توجه می‌شود.
آیت‌الله مکارم شیرازی ادامه دادند: حوزه نباشد هیچ چیز نیست، بدانید و آگاه باشید حافظ حوزه خدا و امام زمان است، از زمانی که شیخ طوسی به نجف آمد فراز و نشیب‌هایی بوده چقدر تلاش بر ضد حوزه شد، اما خدای متعال حوزه را از خطرها حفظ کرد، الان هم حفظ می‌کند.
ایشان خطاب به حاضران در جلسه ابراز داشتند: سه نکته را فراموش نکنید؛ نخست همه متحد باشند، نغمه خلاف و اختلاف در حوزه نباشد، دوم به مسائل روز و مستحدثه آشنا شوید؛ جواب شبهات بویژه شبهات وهابیت را بدانید؛ سوم این که زی طلبگی و حوزوی خود را فراموش نکنید؛ بهانه دست دشمن ندهید.
آیت‌الله مکارم شیرازی ابراز داشتند: دروغ‌های بزرگ درباره حوزه‌های علمیه می‌گویند اما بدانند تاثیری ندارد، امیدواریم خدای متعال توفیق بدهد این حوزه را با همه عظمتش حفظ کنیم و روز به روز در تقویت آن بکوشیم.
ایشان در پایان با اشاره به آمار رو به پیشرفت کمی و کیفی حوزه‌های علمیه برادران و خواهران، تصریح کردند: بحمدالله حوزه رو به پیشرفت است، امام زمان(عج) حامی است و کمک می‌کند و این‌طور مسائل نیز تاثیری نخواهد داشت.
به گزارش خبرآنلاین حسن رحیم پور ازغدی هفته گذشته از تریبون نماز جمعه انتقادات شدیدی را متوجه بسیاری از دستگاهها از جمله نهاد حوزه کرد. وی که چند هفته قبل هم از مرکز فیضیه به حوزه‌ها تاخته بود و با واکنش شدید مراجع تقلید مواجه شده بود این بار از تریبون نماز جمعه برای حمله به حوزه استفاده کرد.
رحیم‌پور ازغدی در بخشی از صحبت‌های خود گفت: بسیاری از سنگرهای معرفتی و فقهی خالی مانده است، فیضیه مظلوم باید پرچم‌دار آگاهی، عدالت و فقاهت زنده باشد؛ امام(ره) گفت که مراقب خطر نفوذ در حوزه تا حد مرجع‌سازی باشید، گفت که مرجع پاک نیست، مرجعیت نمایشی و ارثی نیست، حوزه محافظه‌کار، روحانیت بی‌درد، روحانیت شیعه علوی نیست، تمایل به اشرافی‌گری خیانت به روحانیت شیعه است؛ امام به بعضی‌ها گفت که ضعیف هستید آقا.
وی گفت: عده معدودی دارند به جای کل حوزه و روحانیت پاسخ سوالات و شبهات را می‌دهند و از 4 طرف می‌جنگند و از دو طرف فحش می‌خورند، شماها کجا هستید، در صحنه‌های خطر نیستید، آنجا که باید شفاف و منطقی سخن بگویید، تعدادتان خیلی کم است
رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه حمایت از نظریه‌پردازی و مناظره در حوزه و دانشگاه یکی از طرح‌هایی است که بنده از پیشنهاددهندگان اصلی آن بوده‌ام، اظهار داشت: از شورای مدیریت حوزه‌ها جواب بخواهید که با این مصوبات چکار کردید؟ مدیریت حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها پاسخ بدهند، ده‌ها هزار طلبه با استعداد در اختیار مدیریت‌ حوزه‌های علمیه و مدرسین حوزه‌هاست، چهل سال از انقلاب می‌گذرد، شما که نباید حرف‌های چهل سال پیش را به ما تحویل دهید، چهل سال قبل همین بهانه‌ها را می‌آوردید.
سایر اخبار این روزنامه
وزیر راه و شهرسازی: تحویل 60 هزار واحدمسکونی مددجویان کمیته امداد آغاز شده است واکنش حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی به طرح ادعاهای خلاف علیه حوزه در نماز جمعه تهران هشدار اروپا درباره طرح "معامله قرن" آمریکا فایننشال تایمز: کانال مالی ایران وسوییس در آستانه راه‌اندازی است یک اخلالگر اقتصادی به ایران بازگردانده شد دادستان تهران: اتهام درمنی افساد فی الارض است که در فرض رضایت شکات هم، تاثیری در اجرا ندارد در سفر رئیس جمهور به آنکارا صورت می‌گیرد امضای اسناد مهم در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بین ایران و ترکیه رئیس دفتر رئیس جمهور: هزینه‌های بودجه 98 را کاهش دادیم تلاش ترامپ برای خروج آبرومندانه نظامیان آمریکایی از سوریه نتانیاهو: آمریکا با تحریم درحال جنگ با ایران است انتشار تصاویر جدیدی از تیم ترور قاشقچی تحلیل سیاسی هفته وزیر ارتباطات خبر داد تحویل ماهواره "پیام" تا یک ماه آینده با حضور گسترده مردم؛ مراسم تشییع دانش‌آموزان حادثه آتش‌سوزی مدرسه زاهدان برگزار شد دکتر حافظی: خیران کشور 12 هزار میلیارد ریال در سال جاری به ساخت مدرسه کمک کردند بالگردهای بازسازی شده به ناوگان هوانیروز اصفهان ملحق شدند