اعلام عزای عمومی از سوی هیأت دولت

آرمان: آیت‌ا... سیدمحمود هاشمی شاهرودی پس از تحمل دوره‌ای از بیماری در 3 دی ماه دار فانی را وداع گفتند. ستاد برگزاری مراسم ارتحال ایشان با صدور اطلاعیه‌ای، برنامه‌های وداع، تشییع و تدفین پیکر رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را اعلام کرد. بر اساس این اطلاعیه مراسم وداع امت حزب‌ا... بعد از نماز مغرب در مسجد امام صادق(ع) واقع در میدان فلسطین برگزار شد، همچنین برنامه‌های وداع، بدرقه و خاکسپاری در ادامه می‌آید. مراسم اقامه نماز و بدرقه از ساعت ۸ صبح امروز چهارشنبه (۵ دی‌ماه) در مصلای امام خمینی(ره)، مراسم تشییع و تدفین در قم، عصر امروز چهارشنبه(۵ دیماه) از ساعت ۱۴ در محل مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار می‌شود. در ادامه این اطلاعیه آمده است: از مردم عزیز و قدرشناس برای حضور با شکوه و تاریخ‌ساز در آیین‌های تشییع و خاکسپاری آن عالم وارسته و مرجع عالیقدر دعوت به عمل می‌آید. همچنین لازم به ذکر است که اقامه نماز توسط مقام معظم رهبری برگزار و پس از اقامه نماز پیکر ایشان به قم منتقل خواهد شد. بعد از ظهر مراسم تشییع پیکر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از مسجد امام حسن عسکری(ع) آغاز شده و پیکر ایشان در حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده می‌شود.
اعلام عزای عمومی
هیأت دولت در پیامی، ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام حضرت آیت‌ا... شاهرودی، روز چهارشنبه پنجم دی ماه را در سراسر کشور عزای عمومی اعلام کرد. متن این پیام به شرح زیر است: هیأت دولت جمهوری اسلامی ایران، ارتحال فقیه عالیقدر، عالم مجاهد حضرت آیت‌ا... سیدمحمود شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را به مقام معظم رهبری، مراجع عظام، حوزه‌های علمیه و ملت شریف و عزیز ایران اسلامی و بیت مکرم ایشان تسلیت می‌گوید و به همین مناسبت روز چهارشنبه پنجم دی‌ماه را در سراسر کشور عزای عمومی اعلام می‌نماید.
محدودیت‌های ترافیکی مراسم


جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ درباره محدودیت‌های تردد وسایل‌نقلیه در مراسم تشییع پیکر مرحوم آیت‌‌ا... هاشمی شاهرودی اظهار کرد: امروز چهارشنبه در اطراف مصلای تهران محدودیت توقف وجود دارد؛ توقف وسایل نقلیه در طول خیابان شهید بهشتی حد فاصل خیابان قنبرزاده تا بزرگراه مدرس، طول خیابان پاکستان در هر دو ضلع و مسیر شمال به جنوب خیابان قنبرزاده ممنوع است و این مسیرها از شب گذشته کاملا پاکسازی شده است. سرهنگ حسن عابدی خاطرنشان کرد: تردد وسایل نقلیه سنگین و نیمه‌سنگین در محورهای اطراف مصلی تا پایان مراسم ممنوع است. همچنین او درباره محل مجاز برای توقف وسایل نقلیه گفت: پارکینگ لجستیک ارتش تنها پارکینگ پیش‌بینی شده است که در ضلع جنوبی مصلی واقع شده و در ورودی این پارکینگ نیز از خیابان شهید مفتح، شهید نقدی است.
پیام‌های تسلیت
در پی رحلت آیت‌ا... هاشمی‌شاهرودی مقامات کشوری، استانی، سیاسی و اجتماعی از جمله رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه، وزیر بهداشت و درمان و... در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت ایشان را تسلیت گفتند. رئیس‌جمهور، در پیامی با تسلیت ارتحال عالم مجاهد حضرت آیت‌ا... سیدمحمود هاشمی شاهرودی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، از درگاه خداوند متعال برای آن عالم پرهیزگار علو درجات و همجواری با اجداد مطهرشان و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسالت کرد. متن پیام تسلیت حسن روحانی بدین شرح است: ارتحال عالم مجاهد حضرت آیت‌ا... سیدمحمود هاشمی شاهرودی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، موجب اندوه و تألم عمیق گردید. این استاد برجسته حوزه و فقاهت که افتخار درس‌‌آموزی در محضر اساتید بزرگی همچون شهید صدر را داشت، تمام عمر پر برکت خود را با مشی اعتدالی و ترویج خردورزی و همگرایی، وقف گسترش معارف عالی دینی و سیره اهل بیت علیهم السلام و تربیت شاگردانی مبرز نمود؛ و نیز طی چهار دهه گذشته در خطیرترین و تأثیرگذارترین مسئولیت‌ها نظیر عضویت در شورای نگهبان، ریاست قوه قضائیه، عضویت در مجلس خبرگان رهبری و سرانجام ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام، منشأ تحولات و خدمات ارزنده بود.
ادامه صفحه6