حضور فعال بانک پارسیان در طرح های آب‌رسانی و گاز رسانی به مناطق محروم کشور

دبیر کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در مورد مشارکت بانک های خصوصی به ویژه بانک پارسیان در طرح های توسعه ای کشور گفت: بانک های دولتی و خصوصی در تامین مالی طرح های اشتغال‌زایی و توسعه روستایی نقش پررنگی داشته اند. برخی از بانک ها از محل منابع صندوق توسعه ملی، در شهرهای کمتر از 10 هزار نفر جمعیت وام هایی در قالب اشتغال‌زایی اعطا کرده اند که در رفع معضل بیکاری تاثیر قابل ملاحظه ای داشته است. علی بختیاری در گفت وگو با فارس افزود: بانک پارسیان افزون بر این در ارائه تسهیلات به بخش خصوصی یا پرداخت تسهیلات در بخش قرض الحسنه، ازدواج، جهیزیه، درمان و کمک به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی همواره پیشرو بوده است. نماینده بافت، رابر و ارزوئیه بیان کرد: بانک های خصوصی همچنین در طرح های آب رسانی و گازرسانی به مناطق محروم و مرزی با دولت مشارکت داشته اند. بانک پارسیان به‌طور جدي به این بخش وارد شده، به طوری که خدمات این بانک در آب رسانی طبق ماده 56 توافق کنسرسیوم در طرح‌های عمرانی کشور و حمایت از تولید داخلی ستودنی است. او خاطرنشان کرد: برخی از بانک‌های خصوصی در طرح گازرسانی از بندرعباس به سیرجان با شرکت گلگهر مشارکت داشته و اقدام به سرمایه گذاری کرده‌اند که در رفاه حال مردم نقش تعیین کننده ای خواهد داشت. دبیرکمیسیون کشاورزی مجلس اظهار کرد: تلاش بانک‌های خصوصی و به ویژه بانک پارسیان در بخش های دیگر هم قابل توجه است. برای نمونه اقدام بانک‌های خصوصی در ساخت بیمارستان، نوسازی ناوگان حمل ونقل، پراخت تسهیلات به مردم و آب رسانی و گازرسانی به مناطق محروم مطلوب بوده است و امید می رود که عملکرد آن‌ها در این راستا ادامه دار باشد.
مدیرعامل بانک ملی ایران مطرح کرد کمک به تولیدکنندگان داخلی در اولویت
محمدرضا حسین زاده مدیرعامل بانک ملی ایران ، در نشست استانی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان اردبیل گفت: فعالان بخش خصوصی به واسطه سال ها فعالیت در امور تجاری و اقتصادی دارای تجارب ارزنده ای در ارتباط با تولید، صادرات و مراوده با کشورهای مختلف بوده و به خوبی می توانند راه خود را برای گذر از شرایط تحریم پیدا کنند.وی اظهارداشت: هرچند کشور به واسطه تحریم ها در شرایط خاص قرار دارد اما با کمک به بخش خصوصی می‌توان تحریم ها و تهدیدها را به فرصت مناسب برای رونق تولید، کسب و کار و صادرات تبدیل کرد.او با بیان اینکه دراین شرایط کشورهای همسایه از گزینه‌های مناسب برای انجام صادرات هستند، افزود: مناطق مرزی در کنار داشتن ظرفیت های مناسب برای ورود گردشگران خارجی از امتیاز ویژه ای نیز جهت صادرات برخوردارند.مدیرعامل بانک ملی ایران در قسمت دیگری از سخنان خود مشکل اساسی واحدهای تولیدی کشور در شرایط کنونی را نیاز به دریافت تسهیلات سرمایه در گردش ذکر و یادآوری کرد: به همین خاطر فشار زیادی روی بانک ها و به خصوص بانک ملی ایران وجود دارد.حسین‌زاده افزود: میزان تقاضای تسهیلات سرمایه در گردش واحدهای صنعتی و تولیدی نسبت به سال قبل سه برابر شده و این موضوع بانک ها و به ویژه بانک ملی را که تکالیف زیادی بر دوش دارد، دچار مضیقه کرده است. او گفت: با اینکه بانک ملی در تابستان امسال حجم زیادی از منابع مالی خود را برای خرید گندم از کشاورزان اختصاص داد ولی همه تلاش خود را برای رفع مشکل نقدینگی واحدهای صنعتی و تولیدی به کار گرفته است.وی با بیان اینکه بانک ملی ایران همواره آماده کمک به حوزه تولید و رونق فضای کسب و کار در کشور است، اظهار داشت: اولویت پرداخت تسهیلات به آن گروه از واحدهای صنعتی است که در زمان حاضر کالا و محصولات‌شان دارای بازار فروش داخلی و خارجی خوبی باشد.حسین زاده با اشاره به اینکه در چنین شرایطی باید از حداقل منابع بیشترین استفاده را در فضای کسب و کار برد، خاطرنشان کرد: باید به واسطه مدیریت صحیح و افزایش کیفیت، قیمت تمام شده تولید کالاها و محصولات را به میزان مطلوب پایین آورد تا تولیدکننده توان رقابت در فضای کسب و کار و صادرات را داشته باشد.مدیرعامل بانک ملی ایران در ادامه گفت: در استان اردبیل سرمایه گذاران خوبی فعالیت دارند و وظیفه داریم مشکلات آن‌ها را برطرف کرده و به حداقل برسانیم.رییس شورای هماهنگی بانک های دولتی افزود: باتوجه به وجود طرح های خوب در استان اردبیل بانک‌ها با تمایل زیادی از سرمایه گذاری در این استان استقبال می کنند.حسین زاده با اشاره به سیاحتی بودن استان اردبیل گفت: اگر بتوان حتی یک روز به ماندگاری گردشگران در اردبیل کمک کرد، تاثیر زیادی در افزایش درآمد و رونق اقتصادی منطقه خواهد داشت.وی ادامه داد: ساخت بزرگراه ها و به خصوص تکمیل و بهره‌برداری از طرح مهم راه ریلی اردبیل که بانک ملی ایران تلاش زیادی را برای تامین منابع اعتباری آن انجام داده به رونق گردشگری و فضای کسب و کار در این استان منجر خواهد شد.به گزارش خبرنگار ایرنا در این نشست که با حضور استاندار اردبیل و جمعی از مدیران ادارات و ارگان‌های ذی‌ربط برگزار شد، تعدادی از سرمایه گذاران بخش خصوصی مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند.
دريافت تسهيلات ارزان قيمت با طرح«کوشان» بانک اقتصادنوين


بانک اقتصادنوين با هدف افزايش قدرت خريد و حفظ سرمايه و پس انداز مشتريان و کمک به رونق و شکوفايي چرخه اقتصادي کشور، طرح «کوشان» را معرفي کرد. به گزارش روابط عمومي بانک اقتصادنوين، طرح تسهيلاتي «کوشان» فرصت خوبي را براي سپرده گذاران حقيقي و حقوقي اين بانک فراهم کرده تا بتوانند ضمن دريافت سود سپرده، تا 80 درصد مبلغ سپرده خود، بدون نياز به ضامن و در کمترين زمان ممکن تسهيلات ارزان قيمت دريافت کنند. نرخ سود يا کارمزد تسهيلات در طرح «کوشان» متغير بوده و به نسبت نرخ سود سپرده دريافتي توسط مشتري بابت سپرده توديع شده و دوره زماني بازپرداخت تسهيلات بين چهار تا 18 درصد تعيين شده است. خريد محل کار، خريد خودرو، تامين سرمايه در گردش، بهسازي و تجهيز ملک (محل کار/ مسکوني)، خريد کالا، ابزار کار و لوازم يدکي و خريد کالا هاي مصرفي بادوام از جمله مواردي است که مشتريان ارجمند مي‌توانند براي انجام آن از تسهيلات طرح «کوشان» بانک اقتصادنوين با شرايط بازپرداخت انتخابي بهره‌مند شوند. مشتريان ارجمند مي توانند براي کسب اطلاعات بيشتر در رابطه با اين طرح به شعب بانک اقتصادنوين در سراسر کشور مراجعه يا با کارشناسان مرکز 24 ساعته ارتباط با مشتريان اين بانک به شماره 48031000-021 تماس حاصل کنند.