سخنگوی سازمان اورژانس کشوربیان کرد: 5 تیم ارزیاب به منطقه زلزله زده گیلانغرب اعزام شدند

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از وقوع زلزله 9/5 ریشتری در گیلانغرب و اعزام 5 تیم ارزیاب اورژانس به این منطقه خبر داد.
به گزارش ایرنا «مجتبی خالدی» ضمن اعلام این خبر افزود: این زلزله در عمق 10 کیلومتری و در 23 کیلومتری گیلانغرب و در ساعت 17 و 11 دقیقه امروز رخ داده است.
وی بیان کرد: در حال حاضر تیم های ارزیاب اورژانس در حال بررسی منطقه هستند.
خالدی اظهار داشت: 10 آمبولانس در حال آماده باش برای اعزام به این مناطق قرار دارند.


وی گفت: اورژانس و بیمارستانها در آماده باش هستند و تا این لحظه هیچ مراجعه ای به بیمارستان های منطقه زلزله زده نداشتیم.
مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات نیز گفت: تاکنون خسارت جانی در این حادثه گزارش نشده است البته تاکنون ترک خوردگی دیوارها در برخی مناطق روستایی گزارش شده است.
این مقام مسئول در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اظهار داشت: هم اکنون ۵ تیم ارزیاب، ۲۵ نیروی زبده امدادگر و نجاتگر، ۶ دستگاه آمبولانس، 3 دستگاه خودروی نجات به منطقه زلزله زده اعزام و به استان های لرستان، کردستان و ایلام نیز دستور آماده باش 100 درصدی برای امدادرسانی به زلزله زدگان داده شده است.
رئیس سازمان امداد و نجات اضافه کرد: در شهرستان سومار نیز گروه امداد و نجات به حالت عملیاتی در آمدند و طبق گفته فرماندار این شهرستان، ترک خوردگی برخی منازل و ریزش کوه در برخی مناطق گزارش شده است.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه پس لرزه ها در مناطق زلزله زده ادامه دارد به مردم توصیه می کنیم که خونسردی خود را حفظ کرده و در جاهای ایمن پناه بگیرند و اگر دچار مشکل شدند با شماره اضطراری ۱۱۲ تماس بگیرند تا نیروهای امدادرسان هلال احمر به کمک آنان بشتابند.
سایر اخبار این روزنامه