دبیر مجمع نمایندگان استان تهران مطرح کرد: ضرورت افزایش سهم تهران از مالیات در بودجه 98

دبیر مجمع نمایندگان استان تهران، از برگزاری جلسه مجمع با حضور استاندار و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تهران به منظور بررسی وضعیت بودجه 98 خبر داد و بر ضرورت افزایش سهم تهران از مبلغ 50 هزار میلیارد مالیات در بودجه 98 تاکید کرد.
به گزارش به ایرنا از خانه ملت، محسن علیجانی زمانی در تشریح جزییات جلسه روز گذشته -یکشنبهمجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این نشست با حضور استاندار تهران، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران و اعضای مجمع عمومی نمایندگان استان تهران برگزار شد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در این جلسه استاندار تهران به ارائه گزارش در مورد دغدغه‌های بودجه که در این حوزه وجود دارد و مواردی که تمایل دارد در بودجه 98 لحاظ شود، پرداخت و همچنین چالش‌های استان تهران که از اهمیت بسزایی برخوردار است مورد بررسی قرار گرفت.
وی تصریح کرد: اعضای مجمع نمایندگان تهران نیز نقطه نظراتی که در رابطه با موضوعات مختلف پایتخت داشتند، مطرح کردند، کما اینکه رفع آسیب‌های اجتماعی، ترمیم بافت‌های فرسوده، فاضلاب شمیرانات، وضعیت بیمارستان‌های تهران و نبود بیمارستان‌های دولتی در برخی شهرستان‌های این استان همچون پردیس، بهارستان و اسلامشهر از مهمترین دغدغه‌های مطرح شده از سوی نمایندگان تهران بود.


علیجانی تاکید کرد: استان تهران بخش مهمی از مالیات کشور را تامین می‌کند، اما در پی این اقدام رقم بسیار محدودی به این شهر برمی‌گردد که در تلاش هستیم تا این عدد در بودجه 98 جبران شود.
وی در بیان جزییات نشست دیروز- یکشنبه- کمیته راهبردی مجمع امید عنوان کرد: این نشست نیز در تکمیل نشست شب شنبه برگزار شد که رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران و جمعی از نمایندگان استان تهران در آن حضور داشتند و مواردی که باید در بودجه 98 در قالب پیشنهاد مطرح شود را مورد بررسی قرار دادند.
علیجانی با اشاره به مواردی که از سوی نمایندگان استان تهران برای درج در بودجه 98 پیشنهاد شده است، بیان کرد: تهران مبلغ 50 هزار میلیارد تومان از مالیات کشور را تامین می‌کند، اما تنها حدود 3 درصد از آن به این استان برمی‌گردد، بنابراین پیشنهاد شد که تدبیری برای برگشت مبلغ بیشتری از مالیات برای هزینه‌کرد در آن اندیشیده شود.
وی افزود: هم‌اکنون شاخص‌های فرهنگی- اجتماعی توسعه تهران از دیگر استان‌ها که بعضا هم از مناطق محروم هستند، پایین‌تر است، بنابراین باید بتوانیم بودجه‌هایی برای حرکت در مسیر توسعه فرهنگی- اجتماعی این استان در نظر بگیریم تا به اصلاح این شاخص‌ها منتهی شود، ضمن اینکه باید در تهران بتوان از بودجه‌های توازن منطقه‌ای هم استفاده کرد.
این نماینده مردم در مجلس دهم، اظهار داشت: تامین زیرساخت‌ها، بهبود وضعیت راه‌ها، آب، فاضلاب و تکمیل پروژه‌های عمرانی، از دیگر مواردی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت تا در کمیسیون‌های تخصصی مربوطه و در نهایت کمیسیون تلفیق و صحن مجلس مطرح شود تا بتوانیم در کنار نگاه ملی که به موضوع بودجه داریم، مسائل مربوط به استان تهران و مطالبات شهروندان تهرانی را نیز در راستای تحقق اهدافی که وجود دارد، مطرح کنیم.
**حضور شهردار تهران در نشست مجمع امید
دبیر مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: نشست مجمع 51 نفره امید نیز روز سه شنبه (18 دی ماه) با حضور شهردار و استاندار تهران برگزار خواهد شد.
سایر اخبار این روزنامه