اپوزیسیون نجیب! یا نوکر بی‌اختیار اوباما و ترامپ

سرویس سیاسی -به دنبال نامه یک زندانی به نام فرهاد میثمی و حمله او به نهادهای جمهوری اسلامی و در عین حال نقد او به مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا که خواستار آزادی این زندانی شده بود برخی مدعیان اصلاحات ذوق‌زده به میانه میدان آمده و در تحلیل‌هایی این زندانی را یک اپوزیسیون نجیب خواندند.
میثمی که به دلیل فعالیت سازمان یافته علیه امنیت ملی و ارزش‌های اسلامی از جمله حجاب زندانی است در نامه خود ضمن حمله به قوه قضائیه از خروج آمریکا از توافقنامه «برجام» نیز انتقاد و تصریح کرده است تحمیل تحریم‌های جدید بر ایران باعث می‌شود میلیون‌ها ایرانی زیر خط فقر کشیده شوند.
روزنامه‌های زنجیره‌ای در شماره‌های روزهای اخیر خود با استناد به این نامه میثمی را اپوزیسیون نجیب خوانده و خواستار تسامح جمهوری اسلامی با چنین افرادی شده‌اند.
به عنوان نمونه روزنامه اعتماد در شماره روز دوشنبه خود طی یادداشتی با عنوان «اپوزیسیون نجیب» نوشته است: در زمانه‌ای که اعتدال و انصاف حکم کیمیا را پیدا کرده و اغلب قضاوت‌ها به اغراض نفسانی آلوده است از چنین منظری به عالم و آدم نگریستن شوق برانگیز است... می‌توان با فرهاد میثمی مخالف بود می‌توان برخی از عبارات نامه او را نپسندید، اما نمی‌توان نجابت و شرافت او را یکسره نادیده گرفت و از اساس منکرش شد.


م.ت یکی از محکومین فتنه نیز در صفحه شخصی خود نامه فرهاد میثمی را ادامه سنت سیاسی ایرانیان از انقلاب مشروطه تاکنون خوانده و خواستار آزادی فوری او از سوی قوه قضائیه شد!
محمود صادقی نماینده عضو فراکسیون امید نیز نوشته است : نامه فرهاد میثمی تاکیدی است بر اینکه قاطبه مردم ایران مطالبات خود را از مسیر فعالیت مسالمت‌آمیز صبورانه و شرافتمندانه برای اصلاح رویه‌ها و فرایندها جست و جو می‌کنند.
عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح‌طلب نیز نوشته است: امروز متنی از آقای فرهاد میثمی کنشگر مدنی که در زندان اوین است را خواندم. دو قسمت داشت. درباره دادگاه خودش و درباره خواسته وزیر خارجه آمریکا درباره آزادی او. در این فضای ناامیدی کنونی با خواندن این متن‌ها امیدمان به آینده بیشتر می‌شود.
اپوزیسیونی که
 نوکر بی‌اختیار سران آمریکا است!
از ظاهر نامه میثمی اگر بگذریم و به باطن این نامه نگاهی از سر دقت بیندازیم خواهیم دید که اپوزیسیون به اصطلاح نجیب خود را نوکر بی‌اختیار سران آمریکا می‌داند روزی اوباما کلیددار کاخ سفید است و روزی دیگر ترامپ، میثمی که در نقد عملکرد ترامپ به برجام استناد می‌کند و از خروج آمریکا از این توافقنامه گلایه می‌کند هیچ علاقه‌ای به این ندارد که بگوید و بنویسد آمریکا از همان دوره اوباما اصلا حضوری در برجام نداشته و تنها ایران به تعهدات خود در چارچوب آن عمل کرده، هر روز نیز تحریم‌ها در دوره اوباما افزوده شده و افزایش تحریم‌ها در دولت ترامپ نیز تداوم یافته است.
کوتاه سخن اینکه ترامپ همان کاری را ادامه می‌دهد که اوباما آن را شروع کرده بود و از یادها نرفته است که با شروع فتنه 88 و نامه برخی از مدعیان اصلاحات و اصحاب فتنه به سران وقت آمریکا و درخواست آنان برای تحریم هر چه بیشتر ایران تحریم‌های به اصطلاح فلج‌کننده از سوی دولت وقت آمریکا اعمال گردید.
اعتراض به ترامپ به دلیل آنچه که ترک رفتار مسالمت جویانه اوباما نسبت به ایران خوانده شده است اعتراضی خنده دار به نظر می‌رسد چرا که تغییری رخ نداده و ترامپ ادامه اوباما است.
عناد با فرهنگ اسلامی
 با نجابت سازگار نیست
نکته جالب دیگر اینکه فرهاد میثمی به دلیل عناد با فریضه اسلامی حجاب و فعالیت سیستماتیک علیه ارزش‌های اسلامی دستگیر شده است و نجیب خواندن فردی که با ارزش‌های اسلامی عناد داشته و دارد عجیب به نظر می‌رسد.
میثمی فردی است که در چارچوب فعالیت‌های سیستماتیک علیه حجاب اسلامی از سوی زنان خیابانی به میانه میدان آمده و به اصطلاح مخالفت خود را با آنچه که «حجاب اجباری» خواند اعلام کرده و علیه حجاب اسلامی دست به فعالیت زد.
گفتنی است هنگام بازداشت میثمی، پیکسل‌هایی که روی آنها نوشته شده «من به حجاب اجباری اعتقادی ندارم» و «من با حجاب اجباری مخالفم» از خانه و دفترش جمع‌آوری و ضبط شده است.
بی‌بی‌سی فارسی در گزارشی به فعالیت‌های میثمی پرداخته و نوشت: «میثمی در اوج موفقیت کاری به این نتیجه رسید که وقت پیله تنیدنش فرا رسیده است و باید دگردیسی درونی را آغاز کند تا شاپرک باشد! گفتنی است شاپرک مدعیان اصلاحات با حضور در پارلمان کانادا خواستار تحریم ایران شد!
یکی از این دختران خیابانی چندی پیش با حضور در پارلمان کانادا خواستار تحریم ایران شد، آذر ماه سال جاری زنی که سال گذشته طی فراخوان از سوی ضد انقلاب خارج‌نشین اقدام به کشف حجاب کرده بود، با حضور در پارلمان کانادا خواستار تحریم ایران شد و با این اقدام خود سرنخ اصلی پروژه حجاب اختیاری را مشخص ساخت، از سوی دیگر آنان که امروز در خارج از کشور لباس براندازان را پوشیده‌اند دیروز در ایران ادعای اصلاح‌طلبی داشتند و این همه نشان می‌دهد که سرنخ مدعیان اصلاحات به براندازان می‌رسد.
نامه‌ای که مدعیان اصلاحات به آن استناد می‌کنند چیزی جز عوامفریبی و رد گم کردن نیست و کف و سوت مدعیان اصلاحات برای آن نیز در همین راستاست. کسی درجهت اهداف دشمن علیه باورهای دینی ملت خود فعالیت دنباله‌دار کرده و حامی فتنه 88 است، چگونه می‌‌تواند مدعی برائت از آمریکا باشد؟!