پایان هشتمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت

مرحله اصلی و فاز عملیاتی هشتمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت، صبح پنج شنبه با رمز مقدس یا حسین(ع) در منطقه عمومی اصفهان با شرکت کلیه پایگاه‌های شکاری نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و با محوریت پایگاه هوایی شهید بابایی آغاز شد.
امیر خلبان علیرضا انگیزه، سخنگوی هشتمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت در این زمینه گفت: در اولین روز از آغاز فاز عملیاتی رزمایش فدائیان حریم ولایت، هواپیماهای اف5 و جنگنده بومی صاعقه با بمب‌های سنگین اهداف مهم و حیاتی دشمن فرضی اعم از باندهای پروازی، ایستگاه‌های رادار و سکوهای پرتاب موشک، مخازن سوخت و انبار مهمات در منطقه نبرد را با موفقیت منهدم کردند.
به گزارش فارس، وی افزود: همچنین هواپیماهای اف7 مجهز به بمب‌های هوشمند، نقطه‌زن، دور ایستا و راکت‌های ساخت داخل برای اولین بار اهداف حیاتی دشمن فرضی را با تکنیک‌های ابتکاری و خارج از رینگ پدافندی در عمق منطقه نبرد منهدم کردند. امیر انگیزه بیان داشت: در بخش دیگری از این رزمایش عملیات جنگ الکترونیک و آزمایش انواع سامانه‌های پیشرفته ارتباطی نیروی هوایی ارتش با استفاده از بسترهای امن شبکه‌های بی‌سیم و باسیم، انواع سامانه‌های تسهیلات پروازی و انواع سامانه‌های تاکتیکی مأموریت‌های ابلاغ شده در جنگ الکترونیک را با موفقیت انجام دادند.
اجرای «کارپِت بامبینگ» توسط فانتوم‌‌ها


همچنین، در اولین روز از مرحله اصلی و فاز عملیاتی هشتمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت، جنگنده‌های اف 4 و هواپیمای رهگیر میگ29 با استفاده از موشک‌های بهینه شده و ارتقا یافته در محیط واقعی جنگ الکترونیک، اهداف زمینی و هوایی را با موفقیت منهدم کردند. سخنگوی هشتمین رزمایش فدائیان حریم ولایت در این باره گفت: هواپیمای میگ-29 با شلیک موشک‌های بهینه شده R-73 موشک رها شده از هواپیمای اف-5 را با موفقیت رهگیری و منهدم کرد. وی اظهار داشت: هواپیماهای اف 4 با بمباران سنگین (Carpet Bombing)اهداف از پیش تعیین شده را با موفقیت منهدم کردند.
امیر انگیزه با بیان این که در این مرحله جنگنده‌های رهگیر اف- 14 به اجرای ماموریت گشت هوایی مسلح، رهگیری هواپیماهای دشمن و انجام ماموریت
TOP COVER پرداختند، تصریح کرد: همچنین جنگنده‌های اف-14 و میگ-29 با انجام عملیات رزم هوایی شرایط درگیری در صحنه واقعی نبرد را با موفقیت به اجرا گذاشتند.
سخنگوی هشتمین رزمایش فدائیان حریم ولایت گفت: تیم‌های متخصص در حوزه‌های جنگ نوین حاضر در منطقه رزمایش در این مرحله، به مقابله با تک شیمیایی دشمن فرضی پرداختند و گروه جنگ‌های نوین نهاجا با بکارگیری انواع سامانه‌های رفع آلودگی بومی‌سازی شده توسط متخصصان کشورمان به مقابله با حمله شیمیایی دشمن پرداختند.
وی اظهار داشت: هواپیماهای بمب افکن راهبردی سنگین سوخو24 و فانتوم با استفاده از غافلگیری شبانه و در ارتفاع پست اقدام به بمباران سنگین هوا به زمین
(Carpet Bombing) به سمت اهداف از پیش تعیین شده خواهند کرد و هواپیمای اف4 نیز با استفاده از فلر اقدام به روشنایی صحنه نبرد در راستای شناسایی و انهدام اهداف توسط پرنده‌های مشابه کردند.
بمباران شبانه اهداف
توسط جنگنده بمب‌افكن‌هاى فانتوم و سوخو٢٤
در ادامه مرحله اصلى هشتمین رزمایش فدائیان حریم ولایت، هواپیماهای بمب‌افکن سوخو-24 و فانتوم با استفاده از غافلگیری شبانه و در ارتفاع پست اقدام به اجراى عملیات بمباران سنگین هوا به زمین (Carpet Bombing) به سمت اهداف از پیش تعیین شده کردند.
در این عملیات هواپیمای فانتوم نیز با استفاده از فلر (Flare) اقدام به روشنایی صحنه نبرد در راستای شناسایی و انهدام اهداف توسط دیگر جنگنده‌ها پرداخت.
از جمله ویژگى‌هاى این عملیات استفاده از مهمات هوشمند و تولید شده بدست متخصصان صنعت دفاعى کشور بود.
به گزارش تسنیم، در دومین روز از مرحله اصلی هشتمین رزمایش فدائیان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش نیز هواپیماهای ترابری  C-130با پشتیبانی هوایی
(top cover) جنگنده‌های اف 14، اهداف از پیش تعیین شده را با بمب‌های 2000پوندی مشقی و بمب‌های جنگی هدف قرار داده و با موفقیت منهدم کردند.