عبدالله ناصری، عضو شورای مشورتی رئیس دولت اصلاحات: اعتماد به نفس کاذب حزب اعتدال و توسعه به روحانی ضربه می‌زند

اعتمادآنلاین| عبدالله ناصری، عضو شورای مشورتی رئیس دولت اصلاحات در واکنش به اظهارات محمود واعظی رییس دفتر رییس‌جمهوری، گفت: اصلاح طلبان سال ۹۲ و ۹۶ با روحانی وارد ائتلاف رسمی نشدند، فقط براساس نظرسنجی آقای عارف کنار رفت و همه از آقای روحانی حمایت کردند. بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ آنچه موجب نگاه انتقادی اصلاح طلبان به دولت شد، فاصله گرفتن آقای روحانی از شعارها و وعده های انتخاباتی‌اش بود. 
وی افزود: نزدیکان آقای روحانی مشخصا آقای واعظی معتقدند آرای ۹۲ و ۹۶ بالاستقلال و بالکفایه رای خود آقای روحانی بود. در حالیکه این مساله از محالات است. اصولگرایان هم بیان می کنند که جامعه و سبد رای آقای روحانی را پایگاه اجتماعی اصلاح طلبان شکل دادند. رویکرد اصلاح طلبان حمایت-انتقاد از دولت است اما متاسفانه هر چه جلوتر می رویم به علت مواضع آقای روحانی و اطرافیان او موضع انتقادی اصلاح طلبان پررنگتر می شود.
عضو شورای مشورتی رئیس دولت اصلاحات با بیان اینکه حزب اعتدال و توسعه اعتماد به نفس کاذبی دارد، یادآور شد: طیف جناح راست حزب اعتدال و توسعه این توهم را دارند اما طیف چپ همچون آقایان بانک و ترکان تایید می کنند که جامعه رای آقای روحانی شکل گرفته از پایگاه اجتماعی اصلاح طلبان است و اصلاح طلبان نیز بنا به مصلحت ملی از آقای روحانی حمایت کردند نه براساس باج خواهی و سهم خواهی از دولت.
وی ادامه داد: حزب اعتدال و توسعه خیلی بهتر از این در ۶ سال گذشته می توانست از جامعه عضوگیری کند و جامعه تشکیلاتی خود را توسعه دهد. این حزب بعد از اردیبهشت سال ۹۶ آرای ۲۴ میلیونی آقای روحانی را به حساب کار ساختاری و تشکیلاتی خود گذاشت. متاسفانه این نگاه به آقای روحانی ضربه زد و ضربه خواهد زد.


ناصری درباره جایگاه حزب اعتدال و توسعه در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری آینده گفت: انتخابات مجلس ماهیت قومی و محلی دارد. از دی ماه ۹۶ به بعد جامعه ایران در حوزه‌های قومی و ایلی مقداری متصلب و سخت پندار شده است که این مساله در انتخابات سال ۹۸ بیشتر خود را نشان خواهد داد.
وی افزود: انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ مهم است که تفکر حاکم بر دولت دوم آقای روحانی با توجه به عملکردش موقعیتی نخواهد داشت. در طول ۴۰ سال اخیر به جز یک مورد خاص، ما شعار تند علیه رئیس جمهور در هیچ دوره ای نداشتیم اما در این دوره ریاست جمهوری بود که در اعتراضات سال ۹۶ شعار های تندی علیه رئیس جمهور سر داده شد که این اتفاق بدی است و حکایت از آن می کند که جامعه مدنی و بخشی از جامعه رای آقای روحانی به طور جدی تبدیل به ضد او شده است.
سایر اخبار این روزنامه
قاسم محبعلی در گفت‌وگو با «همدلی»، سخنان وزیر خارجه آمریکا در قاهره و خبر آغاز خروج نیروهای آمریکا از سوریه را بررسی کرد «همدلی» از تفاوت قانون کودک‌همسری در ایران و کشورهای منطقه گزارش می‌دهد عقب ماندیم «همدلی» دلایل زیان‌ده بودن یک صنعت قدیمی و پر حاشیه را در گفت‌وگو با کارشناسان ارزیابی کرد «سید مصطفی تاجزاده» در حاشیه سلسله نشست‌های «چه بایدکرد؟» به پرسش‌های همدلی در حوزه سیاست خارجی پاسخ داد؛ گفت‌وگوی همدلی با حمید شیخ‌محمدی، سرمایه‌گذار و مجری طرح فیلم «آندرانیک»؛ سینما یک پنتاگون است عبدالله ناصری، عضو شورای مشورتی رئیس دولت اصلاحات: اعتماد به نفس کاذب حزب اعتدال و توسعه به روحانی ضربه می‌زند وزیر دفاع ایران در مراسم تحلیف مادورو شرکت کرد حشمت‌الله فلاحت‌پیشه: کنوانسیون های مرتبط با«اف‌ای‌تی‌اف» یکماه دیگر تعیین تکلیف می‌شود با دعوت آمریکا برگزار می‌شود نشست رهبران جهان درباره ایران و خاورمیانه در لهستان سخنگوی وزارت امور خارجه: آمریکا راهی در پیش گرفته که نفعی برایش ندارد تکذیب خبر احضار علی ضیاء و ممنوع‌التصویری زائری به درخواست هیات رئیسه مجلس