تامین منافع ملي شرط ماندن دربرجام


رييس سازمان انرژي اتمي‌درباره اينکه اروپايي‌ها مي‌گويند ايران از برجام خارج نمي‌شود، گفت: تصميم درباره ماندن يا نماندن در برجام توسط هيات نظارت بر برجام گرفته مي‌شود؛ آنها مسائل و تحولات را ارزيابي مي‌کنند و بر اساس منافع ملي و حاکميت ملي تصميم مقتضي را در زمان مناسب مي‌گيرند. به گزارش ايرنا، علي اکبر صالحي در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شاخصه صنعت هسته‌اي ايران اين است که ما به آستانه‌هاي اين فناوري با تلاش مهندسين خودمان رسيده ايم و در اين فناوري کسي به ما کمک نکرده است. وي افزود: البته ما از کتب و مقالات ديگران استفاده کرديم، اما خودمان اين صنعت را در کشور پايه ريزي کرديم و به همين علت ما در اين صنعت ديگر وابستگي آنچنان به کسي نداريم و اين صنعت را مي‌توانيم روز به روز به بلوغ بيشتري برسانيم. رييس سازمان انرژي اتمي‌تصريح کرد: از اين نظر ما در بين کشورهاي در حال توسعه کشور استثنايي هستيم چون مجبور بوديم روي پاي خودمان بايستيم. وي درباره اظهارات بولتون مشاور رييس جمهوري آمريکا مبني بر اينکه ايران هر گزارشي که به سازمان بين المللي انرژي اتمي‌مي‌دهد، درست نيست و اطلاعات غلط مي‌دهد، گفت: آقاي بولتون تا کنون حرف راست نزده است. صالحي درباره بازداشت خبرنگار پرس تي وي در آمريکا، اظهار داشت: اين اقدام ضعف دولت آمريکا را نشان مي‌دهدکه همواره ادعا مي‌کند منادي دموکراسي در دنياست.

وي يادآور شد: اين چه دموکراسي است، خانمي‌که به آنجا سفر کرده تا خانواده خود را ببيند و خبرنگار پرتلاش و پرزحمتي که کار خاصي جز کار خبرنگاري انجام نداده، از سوي آنها بازداشت مي‌شود و کسي هم صدايش در نمي‌آيد.

رييس سازمان انرژي اتمي‌ادامه داد: کشورهاي غربي وقتي موضوعي در مسير خودشان باشد گوش دنيا را کر مي‌کنند ولي وقتي متاسفانه چنين اتفاقي مي‌افتد که حقانيت ايشان و مظلوميت اين خانم بر همه آشکار است، صدايي از آنها نمي‌شنويم.

صالحي با بيان اين که اتحاديه اروپا چرا در ارتباط با حقوق بشر درباره ايران اين همه حرف و حديث دارد ولي چرا اينجا ساکت است و حرفي نمي‌زند؟ تصريح کرد: مگر ايشان خبرنگار نيست. ايشان هم خبرنگار بوده هم خانواده و هم مادر بوده. درباره ديگران مي‌گويند مادر بوده، مگر ايشان مادر نيست و فرزند ندارد، چه کاري انجام دادند؟ مي‌گويند او را به عنوان شاهد گرفته اند، مگر به عنوان شاهد کسي را زنداني مي‌کنند.

وي رييس سازمان انرژي اتمي‌درباره برگزاري نهمين همايش غزه نماد مقاومت گفت: برگزاري اينگونه همايش‌ها تذکري به خود ما هست و ما دائم بايد به خودمان متذکر شويم که قضيه‌اي به نام قضيه فلسطين رخ داده و يک کشور اسلامي‌اشغال شده است و تمامي‌مسلمين بايد دست در دست هم بگذارند و اين کشور را از دست اشغالگران صهيونيست آزاد کنند و فلسطيني‌هاي آواره را به کشورشان برگردانند تا دنيا آرام بگيرد.

وي با بيان اين که ملت‌ها دلشان با مقاومت مردم فلسطين است، تصريح کرد: متاسفانه اين حاکميت‌ها هستند که نمي‌گذارند صداي ملت‌ها به گوش جهانيان برسد، ما با برگزاري اينگونه همايش‌ها مي‌توانيم کمک کنيم تا اين صدا به گوش همگان برسد