مورخ یهودی: اسرائیل درنهایت فرو می‌پاشد

یک مورخ برجسته صهیونیستی در اظهار نظری جالب گفته است که ملت فلسطین در نهایت بر رژیم صهیونیستی پیروز خواهند شد و این رژیم 30 تا 50 سال بیشتر دوام نخواهد آورد.
به گزارش ایسنا، شبکه الجزیره در گزارشی آورده است، بنی موریس، مورخ سرشناس صهیونیستی در مصاحبه‌ای با روزنامه عبری زبان هاآرتص آینده‌ای تیره و تار برای رژیم صهیونیستی پیش‌بینی کرده است.
موریس عنوان داشت: درحال حاضر اعراب بیشتری در مقایسه با یهودیان بین دریای مدیترانه و اردن زندگی می‌کنند و کل این منطقه ناگزیر به کشوری واحد تبدیل خواهد شد که اکثر جمعیت آن را عرب‌ها تشکیل می‌دهند. اسرائیل همچنان خودش را یک دولت یهودی می‌نامد، حکمرانی ما بر ملتی تحت اشغال و بدون حق و حقوق وضعیتی نیست که بتواند در قرن بیست‌ویک دوام بیاورد و به محض اینکه آنها (فلسطینی‌ها) به حقوق خود دست یابند، دیگر این حکومت یهودی وجود نخواهد داشت.
این مورخ در ادامه افزود: این سرزمین رو به افول خواهد نهاد و اعراب اکثر جمعیت آن را تشکیل خواهند داد. خشونت بین بخش‌های مختلف این حکومت افزایش خواهد یافت. اعراب خواستار بازگشت آوارگان خواهند شد و یهودیان همچنان یک اقلیت کوچک در میان فلسطینیان عرب باقی خواهند ماند و یهودیانی که قادر به فرار باشند به آمریکا و غرب فرار خواهند کرد.


موریس می‌گوید: فلسطینی‌ها با دید وسیع و بلندمدت به هر مساله‌ای نگاه می‌کنند و می‌بینند که درحال حاضر پنج، شش یا هفت میلیون یهودی در اینجا زندگی می‌کنند که تحت محاصره صدها میلیون عرب قرار دارند. دلیلی وجود ندارد آن‌ها (فلسطینی‌ها) تسلیم شوند؛ چراکه این حکومت یهودی دوام نخواهد آورد. بدون شک پیروزی با آنهاست و طی 30 تا 50 سال آینده بر ما غلبه خواهند کرد.
اگرچه چنین پیش‌بینی‌هایی در محافل سیاسی به طور جدی مورد توجه قرار نگرفته است اما دیدگاه موریس از اهمیت قابل توجهی برخوردار است چراکه وی بیشتر عمر خود را صرف مطالعه تاریخ و پرونده درگیری اعراب با اسرائیل کرده است.
پیش‌بینی‌های صهیونیستی درباره نابودی اسرائیل ازسوی جریان‌های فکری مختلف این رژیم مطرح می‌شود. برخی از این جریان‌ها معتقدند که اسرائیلی‌ها گناهکارند و پایان تراژدیک خود را با دستان خودشان رقم می‌زنند.
از جمله این پیش‌بینی‌ها، پیش‌بینی "آفراهام بورگ"، رئیس سابق مجلس رژیم صهیونیستی (کنست) است. وی طی سال‌های گذشته با کتاب‌ها و نظرات خود که در آنها نسبت به فراهم کردن شرایط و دلایل نابودی اسرائیل هشدار داده بود، جنجالی را در بین افکار عمومی صهیونیست‌ها به پا کرد.
بورگ معتقد است که اسرائیل با کنار گذاشتن دموکراسی و زیر پا گذاشتن ارزش‌های انسانی دلایل فروپاشی خود را فراهم کرده و به نابودی خود سرعت می‌بخشد. وی در سال 1382 و همزمان با انتفاضه سوم ملت فلسطین مقاله‌ای را تحت عنوان "پایان صهیونیسم" در روزنامه گاردین منتشر و در آن درباره پیامدهای خطرناک نحوه رفتار اسرائیل صحبت کرد.
وی در سال 1396 نیز با تالیف یک کتاب با عنوان "شکست هیتلر" جنجال دیگری را به راه انداخت، چراکه وی در این کتاب حال اسرائیل را به حال آلمان نازی در آستانه شکست تشبیه کرد.
در میان عرب‌ها و مسلمانان نیز چنین پیش‌بینی‌ها و کتاب‌هایی با موضوع نابودی رژیم صهیونیستی کم نیست اما کمتر کسی مانند عبدالوهاب المسیری، از نوابغ، متفکران و پژوهشگران در مصر در زمینه تاریخ صهیونیسم و بررسی اسرائیل تلاش کرده و به این نتیجه رسیده است که اسرائیل در نهایت نابود خواهد شد.
المسیری حدود 25 سال را صرف تالیف دانشنامه "الیهود و الیهودیه و الصهیونیه" کرد و در ماه‌های پایانی زندگی خود در سال 1387 در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز از پیش‌بینی‌های خود درباره "پایان نزدیک" اسرائیل صحبت کرد و گفته که احتمالاً اسرائیل طی 50 سال آینده نابود خواهد شد.
وی می‌گوید که رژیم صهیونیستی همچنان درحال پسرفت است و مقاومت فلسطین اسرائیل را نابود خواهد کرد و حتی اگر الآن نتواند آن را شکست دهد طی چند دهه این رژیم را "کاندیدای سقوط" قرار می‌دهد، چراکه "تحولات تاریخی اکنون سریع‌تر از قبل جریان دارند".
سایر اخبار این روزنامه
تقی زاده: عیدی بازنشستگان کشوری به همراه حقوق بهمن پرداخت می‌شود گفتگوی اختصاصی روزنامه جمهوری اسلامی با ابوالقاسم سرحدی‌زاده به‌مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استمرار انقلاب، نیازمند همدلی و همبستگی است به بهانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب تحولات چشمگیر در عرصه‌های عمرانی، اقتصادی و فرهنگی استان ایلام طی 4 دهه انقلاب اسلامی موافقتنامه همکاری‌های اقتصادی راهبردی بلند مدت ایران و سوریه امضاء شد امضاء 11 سند همکاری میان ایران و سوریه؛ وزیر اطلاعات: برخی اینگونه القا می کنند که تحریم ها اثر زیادی نداشته است عراقچی: اس پی وی ظرف یکی دو روز آینده اعلام می‌شود 14سازمان بین المللی: مردم یمن را از بزرگ‌ترین بحران انسانی جهان نجات دهیم مورخ یهودی: اسرائیل درنهایت فرو می‌پاشد ماهاتیر محمد: اسرائیل جنایتکار است لاوروف: روسیه هر کاری در حمایت از مادورو خواهد کرد وزیر ارتباطات: کمیته ضد فیلتر در دولت تشکیل شد ضرورت برخورد با ناخالصی‌ها متهمان بانک سرمایه بازداشت شدند وزیر ارتباطات: کمیته ضد فیلتر در دولت تشکیل شد آسوشیتدپرس پیش‌بینی کرد برگزاری نشست اتحادیه اروپا در رومانی با محوریت سازوکارویژه مالی با ایران ایران تایید حکم حبس ابد شیخ علی سلمان را محکوم کرد با ارسال پیامی صورت گرفت؛ قدردانی رئیس‌جمهور از دغدغه زیست محیطی کودکان شهرستان بندر ترکمن