سود ضرغامی در مخالفت با روحانی

آرمان‌: چندی پیش رئیس‌جمهور در جمع مدیران وزارت ارتباطات حول محور حجاب، دین و فضای مجازی سخنانی را مطرح کرد. به دنبال سخنان آقای روحانی، انتقادات به ایشان روز به روز افزوده شد. این انتقادات حتی تا شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی پیش رفت تا آنجا که عزت‌ا... ضرغامی در این جلسه بدون در نظر گرفتن جایگاه آقای روحانی به عنوان رئیس‌جمهور کشور و همچنین رئیس این شورا با لحن نامناسبی وی را مورد بازخواست قرار داده است. آقای روحانی بارها مطرح کرده است که از انتقادات استقبال می‌کند اما گویی برخی از افراد این سخن آقای رئیس‌جمهور را اینگونه برداشت کرده‌اند که اجازه هرنوع سخن گفتن نسبت به او را دارند. آقایان باید به یاد بیاورند که تا دولت‌های قبل از آقای روحانی هیچ گونه انتقادی حتی به صورت نرم و آرام نسبت به روسای جمهور را نداشتند و این آزادی بیانی که در دولت‌های یازدهم و دوازدهم به آنها داده شده است را به صورت بسیار مطلوب بپذیرند نه آن که از این اجازه آقای رئیس‌جمهور به نفع منافع سیاسی، جناحی و گروهی خود سوءاستفاده کرده و در جلسات یا محیط‌ها دست به انتقادات تند و یک‌جانبه‌گرا بزنند.گفتنی است یک فعال رسانه‌ای اصولگرا در مطلبی ادعای مشاجره ضرغامی و روحانی در جلسه شورای عالی فضای مجازی را مطرح کرده و نوشت:«ضرغامی در جلسه اخیر شورای عالی فضای مجازی به برخی هنجارشکنی‌ها توسط آقای روحانی اعتراض کرده است. ضرغامی گفته این حرف‌ها چی بود که شما درباره حجاب و فضای مجازی و فیلترینگ در وزارت ارتباطات گفتید؛ بعضی از این سخنان غیرواقعی و برخی دیگر معارض ارزش‌های اسلامی و انقلابی است؟ انتقاد ضرغامی، به روحانی برخورده و با خشم و عصبانیت گفته؛ من نباید به شما پاسخ بدهم، پاشو برو بیرون! ضرغامی هم پاسخ داده که شما نمی‌توانید اعضای شورا را بیرون کنید. پس از آن، روحانی که انتظار قاطعیت و صراحت از ضرغامی را نداشته، از جلسه بیرون رفته و به انتقاد ضرغامی که اعتراض برخی دیگر از اعضا هم بوده، پاسخ نداده است.» جماران دیروز نوشت:‌«خبرنگار ما در حاشیه مراسم تجدید میثاق اعضای هیات دولت با آرمان‌های امام مطلع شد، در پی مشاجره اخیر عزت‌ا... ضرغامی با رئیس‌جمهور در جلسه اخیر شورایعالی انقلاب فرهنگی، وی از سوی دفتر یکی از مقامات عالی رتبه نظام از ادامه حضور در جلسات شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی منع شد.» در پی رسانه‌ای شدن این درگیری، مدیرمسئول یکی از روزنامه‌ها در کانال تلگرامی خود از ضرغامی انتقاد کرده و نوشت: «شأن حقوقی رئیس‌جمهور (هر کس که باشد) از ملت و نظام است. نباید در جمع زیردست یا زمانی که مدیر جلسه است چشم در چشم یا انگشت در چشم و دوبه‌دو تا مرز شکستن او پیش ‌رفت، اشتباه است. نگوییم این روحانی با آن مواضع حقش هست. شأن حقوقی ارجح است. ادبیات فاخر و کوتاه آمدن طرف مقابل معقول‌تر است».
تایید مشاجره روحانی و ضرغامی
همچنین عضو شورای‌عالی فضای مجازی در واکنش به این خبر اظهار کرد: شنیدم که این اتفاق افتاده است. احمد مازنی افزود:‌ این‌ها سوءتفاهماتی است که گاهی ایجاد و بعد حل می‌شود. او با بیان اینکه «جلساتی مانند جلسه شورای‌عالی فضای مجازی محلی برای گفت‌وگوست»، افزود: گاهی ممکن است در این جلسات گفت‌وگوها حالت تند به خود گیرد. وقتی طلبه‌ها با هم بحث می‌کنند گاهی بسیار تند می‌‌شوند، اما بعد از پایان بحث می‌نشینند و با هم چای می‌خورند. رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ به این سؤال که «آیا ضرغامی از حضور در جلسات آینده منع شده است»، گفت:‌ من چون در جلسه نبودم پیامدهای آن را نمی‌دانم، اما چون در جلسات شورای‌عالی فضای مجازی و شورای‌عالی انقلاب فرهنگی هستم این بحث‌ها همیشه هست. این‌ها بحث‌های طلبگی است و ممکن است گاهی لحن تند شود. مازنی همچنین درباره صحت ترک جلسه شورای‌عالی فضای مجازی از سوی حسن روحانی گفت: مباحثه‌‌های طلبگی همین است. گاهی طلبه‌ای قهر می‌کند، اما برمی‌گردد. ان‌شاءا... این مساله حل می‌شود.
جایگاه رئیس‌جمهور نباید تخریب شود


یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره نوع اعلام انتقادات نسبت به رئیس‌جمهور و مسئولان کشور به «آرمان» گفت: انتقاد از مسئولان در هر سطحی یک امر مجاز، مفید و سازنده برای کشور و اصلاح مسئولان است؛ هیچ جای تردیدی وجود ندارد که انتقاد لازم است و هیچ شخصی نباید خود را فوق انتقاد بداند. حجت‌الاسلام والمسلمین رسول منتجب‌نیا ادامه داد: به تعبیر حضرت امام راحل «انتقاد» یکی از مواهب الهی و عنایت‌های پروردگار است و باید از آن استقبال کرد، بنابراین در این موضوع هیچ جای بحثی وجود ندارد، اما تفاوت میان انتقاد، توهین، تخریب، تضعیف، انتقام‌جویی، هتک حیثیت و امثال ذالک وجود دارد، این مفاهیم از یکدیگر جدا هستند و نباید نسبت به آن اشتباهی رخ دهد. درست است که اجازه انتقاد از رئیس‌جمهور را داریم اما هرچه به زبانمان می‌آید را نباید بیان کنیم. منتجب‌نیا تصریح کرد: نسبت به اتفاقی که میان آقای روحانی و آقای ضرغامی پیش آمده اطلاعی ندارم و تنها به صورت کلی حول توهین‌ها به رئیس‌جمهور صحبت می‌کنم. متاسفانه شاهد هستیم که رسانه‌های وابسته به حکومت هر روز با صراحت، کمال جرات و جسارت به شخص دوم مملکت توهین و او را تخریب می‌کنند. همچنین شاهد توهین‌های فراوانی در فضای مجازی به او هستیم که هر چه به زبانشان می‌آید مطرح می‌کنند. قائم مقام سابق حزب اعتماد ملی ادامه داد: این گونه موضوعات توهین به ملت و نظام است؛ همانگونه که در قانون مجازات‌های اسلامی برای رهبری و مرجعیت احترام فوق‌العاده‌ای وجود دارد برای شخص دوم مملکت هم این موضوع مطرح است. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: توهین به شخص دوم مملکت بجز مساله حقوقی و جزائی از نظر اخلاقی و عرفی هم بسیار کار زننده‌ای است. مردم متوجه این موضوع هستند افرادی که دست به توهین و تخریب می‌زنند به دنبال اصلاح و سازندگی نیستند، چرا که بسیاری از آنها تنها به دنبال تخریب از جهت جنبه‌های منفی هستند. منتجب‌نیا با بیان این که این افراد به جهت نقاط قوت روحانی در اداره کشور با او مخالف هستند، ادامه داد: روحانی در خدمت آنها قرار نگرفته و به همین جهت به مخالفت با او کمربسته‌اند. این افراد مخالفتشان را به نام انتقاد می‌نامند اما انتقادشان توهین، تخریب، تضعیف، انتقام‌جویی و هتاکی است؛ تاکنون مشاهده نشده است که حتی یک مقام قضائی توهین‌ها و تخریب‌های این افراد را مورد بررسی قرار دهد. او افزود: بارها شاهد خلاف قانون، جسارت و توهین نسبت به رئیس‌جمهور، جناح‌ها و گروه‌ها بوده‌ایم اما متاسفانه با این افراد هیچ‌گونه برخوردی صورت نگرفته است. منتجب‌نیا با اشاره به این که در مملکت یک بام و دو هوا وجود دارد، ابراز داشت: برخی افراد از عناوین‌شان سوءاستفاده می‌کنند چرا که هدفشان به طور کل اصلاح نیست. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: امیدوارم این بحثی که در شورای عالی فرهنگی و در قسمت‌های دیگری هم مطرح شده، از این دست انتقادات نباشد. متاسفانه در سطح جامعه چنین موضوعاتی وجود دارد. او در پایان گفت: دو سال تا اتمام مسئولیت آقای روحانی باقی مانده است، اما این جایگاه نباید تخریب شود، چرا که این جایگاه متعلق به ملت و نظام است و باید حرمت آن را حفظ کنیم.