فجر چهلم و مسئولیت دولتمردان

بسم‌الله الرحمن الرحیم
یادداشت مدیر مسئول
با فرا رسیدن دهه فجر چهلمین سال عمر انقلاب اسلامی، باید به ملت ایران تبریک و به دولتمردان آمریکائی تسلیت گفت. ترامپ و مشاور امنیت ملی او گفته بودند ایران، چهلمین سال انقلاب اسلامی را به پایان نخواهد برد و نظام جمهوری اسلامی تغییر خواهد کرد. این خواب دولتمردان آمریکائی تعبیر نشد و این روزها مردم ایران، ورود به چهلمین دهه فجر انقلاب اسلامی را گرامی می‌دارند و به فجرآفرینان که شهدای انقلاب و امام خمینی در راس آنان قرار دارند درود و سلام می‌فرستند.
نکته قابل توجه این است که دولتمردان آمریکائی و سران بعضی از کشورهای اروپائی در طول 40 سال گذشته بارها این خواسته خود را در قالب یک پیش‌بینی مطرح کرده بودند که نظام جمهوری اسلامی دوامی نخواهد داشت و به زودی سقوط خواهد کرد. تقریباً در تمام دهه‌های چهارگانه گذشته این وعده را سران این کشورها به خود و ضدانقلابیون فراری ایرانی دادند ولی هیچگاه خواب آنها تعبیر نشد و همواره آنها با بن‌بست مواجه شدند و ملت ایران با موفقیت به راه خود ادامه داد.


تردیدی نیست که در زمینه این ناکامی دولت‌های آمریکائی و اروپائی هیچ عاملی موثرتر از مقاومت مردم بیدار و هوشیار ایران نبوده و در تمام 40 سال گذشته همین مقاومت هوشیارانه بود که توانست این انقلاب را به پیش ببرد و دشمنان آن را با شکست مواجه کند. به همین دلیل، مسئولان نظام جمهوری اسلامی باید قدردان این مردم باشند و با تمام توان در راه خدمت به آنان تلاش نمایند.
واقعیت این است که ملت ایران، همانگونه که امام خمینی فرمودند، ملت بزرگ و فداکاری است. اصل پیروزی انقلاب اسلامی مرهون فداکاری این مردم است، پیروزی در دفاع مقدس با فداکاری این مردم حاصل شد، به شکست کشاندن تحریم‌ها و فشارهای گوناگون 40 سال گذشته که دولت‌های غربی با توسل به آنها سودای نابودی نظام جمهوری اسلامی را در سر داشتند نیز کار همین مردم بود و اکنون نیز نقش بر آب شدن نقشه‌های رئیس‌جمهور آمریکا و همدستان و مشاوران او با حضور مردم ایران در صحنه‌های گوناگون مقاومت است که صورت می‌گیرد. با توجه به همین ویژگی‌ها بود که امام خمینی می‌فرمود مردم ولی نعمت ما هستند و همه مسئولین باید در خدمت آنان باشند.
در مقابل اینهمه فداکاری و مقاومت مردم، متاسفانه مسئولان آنچنان که شایسته است به وظایف خود در حراست از دستاوردهای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی عمل نکرده‌اند. مشکلاتی که همواره مردم در زندگی و معیشت خود با آن مواجه بوده‌اند و اکنون نیز هستند، ظلمی است که به دلیل کوتاهی مسئولین در انجام وظایف انقلابی و قانونی شان بر مردم تحمیل شده است. مشکل از قانون اساسی و سایر قوانین نیست، مشکل از عمل نکردن به قانون، دور زدن قانون و سوءاستفاده‌هائی است که عده‌ای فرصت طلب از بی‌توجهی‌ها و نزاع‌های بیهوده مسئولین می‌کنند. اینکه عده‌ای برج عاج نشین شده‌اند و عده‌ای به نان شب محتاجند و این روزها در صف‌های گوشت منجمد وقت می‌گذرانند دلیلی غیر از ضعف مسئولین، ضعف نظارت و سرپیچی از عمل به قانون ندارد.
درست است که مردم ایران در روز 22 بهمن امسال با حضور در راه پیمائی جشن 40 ساله شدن انقلاب اسلامی، ناکامی دولتمردان آمریکائی را به رخ آنها خواهند کشید، ولی این واقعه بزرگ نباید به مسئولین کشور اجازه بدهد کوتاهی‌های خود را توجیه نمایند.
سایر اخبار این روزنامه
بهره‌برداری از 20 طرح توسعه‌ای صنعت پالایش در 40 سالگی انقلاب شکست دوباره آمریکا در مقابل ایران اتحادیه اروپا سازوکار مالی ویژه برای ایران راه‌اندازی کرد روزهای سخت شکنجه فجر چهلم و مسئولیت دولتمردان سازمان ملل خواستار اقدام جامعه جهانی علیه شهرک سازیهای اسرائیل شد آمریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد خارج شد در راستای رونق صنعت ساخت و ساز و کاهش دغدغه تامین مسکن تفاهم نامه همکاری بین ذوب آهن اصفهان و بانک مسکن استان فارس به امضاء رسید پیروزی برجام آغاز جشن‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر در سراسر کشور 12 بهمن 1357 - امام در آغوش ملت شکست دوباره آمریکا در مقابل ایران اتحادیه اروپا سازوکار مالی ویژه برای ایران راه‌اندازی کرد شکست دوباره آمریکا در مقابل ایران اتحادیه اروپا سازوکار مالی ویژه برای ایران راه‌اندازی کرد شکست دوباره آمریکا در مقابل ایران اتحادیه اروپا سازوکار مالی ویژه برای ایران راه‌اندازی کرد شکست دوباره آمریکا در مقابل ایران اتحادیه اروپا سازوکار مالی ویژه برای ایران راه‌اندازی کرد شکست دوباره آمریکا در مقابل ایران اتحادیه اروپا سازوکار مالی ویژه برای ایران راه‌اندازی کرد