«هوندا 125»سوارانی ‌که لکسوس فروش شدند

بعد از انتقادها به لکسوس‌سواری محسن رفیق‌دوست به عنوان
عضو هیئت امنای بنیاد مستضعفین حسام آشنا در توئیتی معنادار نوشت : چرا از کسانی سخن نمی‌گویید که روزهای اول با هوندا125 آمدند ولی امروز لکسوس‌فروش و مال‌سازند؟




آفتاب یزد- گروه سیاسی: بعد از آنکه محمد سعیدی‌کیا رئیس بنیاد مستضعفان در یک نشست در جمع خبرنگاران با صراحت اعلام کرد که حقوق برخی مدیران بنیاد مستضعفان با اضافه‌کاری‌ها به 18 تا بیست میلیون تومان می‌رسد، توجه به بحث حقوق‌های بالا در چنین شرایطی به ویژه در جایی که عنوان حمایت از مستضعفین را بردوش یدک می‌بخشد بار دیگر به اوج خود رسید. هنوز اظهارات سعیدی‌کیا و تاثیر آن در جامعه ادامه داشت که این‌بار سخنان محسن رفیق‌دوست عضو هیئت امنای بنیاد مستضعفان، اعتراضات بسیاری را برانگیخت. او در یک گفت‌و‌گوی تلویزیونی با دفاع از حقوق 19 میلیون تومانی اعضای بنیاد اظهار کرد که این مبلغ با توجه به میزان کاری که آن فرد می‌کند مبلغ مناسبی است. این در حالی بود که وقتی مجری برنامه از رفیق‌دوست سوال می‌کند اما مگر آن کارگری که از صبح تاشب در سخت‌ترین شرایط کاری، کار می‌کند و در حالی که حقوق‌های بسیار پایینی دارد و به موقع نیز این حقوق‌ها را دریافت نمی‌کند، به آن‌اندازه زحمت نمی‌کشد؟ گفت: شما ارزش کار‌های این دوقشر را هم درنظر بگیرید.
سخنان رفیق‌دوست؛ اما زمانی عجیب‌تر می‌شود که او در پاسخ به وضعیت مالی‌اش می‌گوید فقیر نیستم، غنی هم نیستم و زندگی ام معمولی است.
در حالی که بنا به اذعان خود او وی یک ماشین شاسی بلند لکسوس دارد و البته مبلغ 19 میلیون حقوق را هم که تایید کرده است.

>مقصود آشنا دفاع از رفیق‌دوست بود؟
همین امر باعث شد تا موج انتقادها این‌بار به لکسوس‌سواری رفیق‌دوست جلب شود. اما حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی دولت در آخرین توئیتش نسبت به این مسئله به گونه‌ای دیگر واکنش نشان داده است. واکنشی که هرچند از دید برخی دفاع او از لکسوس‌سواری رفیق‌دوست تلقی می‌شود. اما اگر خوب به متن توئیت نگاه کنیم بیشتر شبیه به همان آدرس دادن‌های معماگونه حسام آشناست. او در این توئیت نوشت : «به یادداشته باشیم بازاریان قدیمی که امروز لکسوس‌سوارند همان روزاول هم بلیزرسوار بوده‌اند. عیب ندارد از آن‌ها انتقاد کنیم. اما چرا از کسانی سخن نمی‌گویید که روزهای اول با هوندا125 آمدند ولی امروز لکسوس‌فروش و مال‌سازند. »
فحوای کلام آشنا معلوم است. او می‌خواهد بگوید اگر بازاری بودن رفیق‌دوست و پولدار بودن او در قبل از انقلاب امروز هم در بهره‌گیری از انقلاب به شکلی دیگر تداوم دارد و این امر می‌تواند مورد نقد هم باشد، اما بی‌تردید در این مملکت کسانی هستند که از سفره انقلاب آن چنان بهره برده‌اند که از هیچ به جایی رسیده‌اند. ولی از خوش‌شانسی‌شان ثروت آن‌ها ظاهرا آنچنان در دید مردم و رسانه‌ها نیستند. او با این جملات به خیل عظیمی از کسانی اشاره دارد که با بهره‌گیری از فضای بعد از انقلاب برای خود نام و رسم و ثروتی رقم زده‌اند که باید در شرعی بودن آن‌ها شک داشت و آن را مورد هجمه قرار داد. اگر ازاینکه آیا اشاره مشاور فرهنگی دولت به هوندا125 دیروز برخی انقلابیون و لکسوس‌فروشی امروزشان، اشاره به شخص خاصی هست یانه بگذریم، اما این‌بار حسام آشنا تلاش دارد تا نشان دهد اوضاع برخی سوءاستفاده‌های مالی در کشور از سوی بعضی در طی این چهاردهه طوری وخیم است که نباید در ماجراهایی مثل رفیق‌دوست،‌ توجه به آن‌ها فراموش شود. بلکه برعکس باید به دنبال پیدا کردن کسانی بود که از هیچ قبل از انقلاب، همه چیز بعد از انقلاب شده‌اند.