دیروز در یوم‌الله 22 بهمن صورت گرفت آغاز پنجمین دهه انقلاب اسلامی با راهپیمایی پرشکوه مردم در سراسر کشور

بخش خبری: در آغاز پنجمین دهه انقلاب اسلامی، دیروز در راهپیمائی 22بهمن مردم قدر شناس،عزیز و بزرگوار در سراسر ایران اسلامی چهل سالگی انقلاب اسلامی را گرامی داشته و اقتدار و همبستگی خود را به نمایش گذاشتند.
مردم با وفای ایران دیروز در حماسه‌ای دیگر در بیش از 4 هزار شهر و روستا در سراسر کشور یاد همه شهدا را زنده نگه داشتند.دیروز دریای خروشان ملت ایران همانند چهل سال گذشته نا پاکان را از خود دور کرد، و صف خود را از بدخواهان نیز جدا ساخت. اگر چه همه می‌دانستند در همه این چهل سال افرادی هم در کنار آنها بودند که نامردمی کردند و از حق آنها به ناحق خوردند. چه در دوران دفاع مقدس که عده‌ای مظلومانه در جنگ تحمیلی به شهادت می‌رسیدند و عده‌ای دیگر در شهرها اسیر مال و منال بودند و با احتکار اجناس مورد نیاز مردم جنگزده به آنها ظلم می‌کردند و چه پس از آن، از اختلاس‌ها گرفته تا خیانت‌های سیاسی، اقتصادی دیگر که تنها باید گفت لعنت خدا بر خائنان این ملت باد!
مردم آگاه و استوار ایران دیروز در 22 بهمنی جدید، باردیگر با یاد پاکی شهدا و امام شهدا با برپایی راهپیمایی وحدت بخش، پشتیبانی بی‌دریغشان را از نظام اسلامی به رخ دوستان و دشمنان کشور کشیدند و همزمان با ایرانیان در اقصی نقاط عالم در جشن پیروز انقلاب اسلامی در همه نقاط ایران بزرگ شرکت کردند.
دیروز در چهل سالگی انقلاب اسلامی،نسل چهارم انقلاب از هر دین، مذهب و قوم و قبیله‌ای درسراسر کشور همانند رنگ‌های یک رنگین کمان، در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کردند و با سردادن ندای «الله اکبر» در مسیر روشن و متعالی آرمان‌های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری گام برداشتند.


دیروز ملت صبور ایران علی‌رغم تبلیغات منفی دشمنان انقلاب، راهپیمایی جشن بزرگ انقلاب اسلامی ایران را با وجود سرمای زمستانی و بارش شدید برف و باران از همان ساعات اولیه با حضور پررنگ خود در تاریخ ثبت کردند.
این مردم مقاوم مردم علاوه بر تهران در بیش از هزار شهرستان،‌ شهر و بخش و همچنین در بیش از 4 هزار روستا با حضور در خیابان‌های سراسر کشور چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و طلیعه چهل و یکمین فجر انقلاب خود را جشن گرفتند. بیش از 6 هزار عکاس، خبرنگار و فیلمبردار داخلی و خارجی و 250 خبرنگار خارجی جشن ملی مردم ایران را پوشش دادند. در تهران از ساعت 9 صبح و از مسیرهای ده‌گانه راهپیمایی به سوی میعادگاه میدان آزادی درحالی‌ انجام شد که در هوای سرد و بارانی ساعتی پیش از شروع رسمی راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن، مردم تهران در خیابان‌های تهران حضور یافته‌ بودند.
دیروز آحاد مردم ایران در سراسر کشور از همه قشرها و گروها و سلیقه‌های سیاسی درراهپیمایی 22 بهمن شرکت داشتند تا اعتقاد و و وفاداری خود به انقلاب اسلامی مقابل دیدگان جهانیان به نمایش بگذارند.شرکت کنندگان در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با سردادن شعارهای انقلابی عزم خود را نیز برای مقابله با بدخواهی دشمنان اعلام کردند.مردم شعارهایی از جمله مرگ بر اسرائیل،مرگ بر آمریکا،‌الله اکبر، یاحسین(ع) و یا زهرا(س) سر ‌دادند و بر تبعیت از ولایت و همبستگی و اتحاد تاکید دارند.
راهپیمایان همچنین با در دست گرفتن پوسترهایی با مضامین «ایرانی از تهدید نمی‌ترسد» پیام ایستادگی و شجاعت خود را به دولتمردان آمریکایی و دیگرانی که نابخردانه ایران را تهدید می‌کنند رساندند.
دیروز مسئولان کشور دوشادوش مردم با حضور در راهپیمایی 22 بهمن تاکید کردند همگام با ملت سرافراز از هیچ تلاشی برای اقتدار ایران در دنیا فروگذار نمی‌کنند. حضور پر شور جوانان در راهپیمایی 22 بهمن، بویژه آن نسل‌هایی که هیچ گونه تجربه و خاطره‌ای از انقلاب و انقلابیون نداشتند، قابل توجه بود.
حضور مردم پیر و جوان، دانش‌آموز و دانشجو، کارمند و بازنشسته، زنان و دختران در مراسم راهپیمایی22 بهمن پررنگ‌ بود.و جالب‌تر این که برخی نیروهای نظامی در میان راهپیمانان اسپند دود می‌کردند.
راهپیمایان جوان و نوجوان با مشت‌های گره کرده و سردادن شعارهای «ما ذوالفقار حیدریم، فدائیان رهبریم»، «ای رهبر آزاده، آماده‌ایم آماده» و «الله اکبر»، «مرگ بر منافق »، « مرگ بر انگلیس» و « مرگ بر آل‌سعود خائن» ضمن ابراز برائت از استکبار جهانی، حمایت خود را از مظلومان جهان اعلام کردند.
امسال،همانند سالهای پیش اقوام مختلف با پوشش‌های محلی خود حضور پرشوری در راهپیمایی و جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران داشتند.
نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی موشک‌های قدر با برد 2 هزار کیلومتر، قیام با برد 700 کیلومتر و ذوالفقار با برد 800 کیلومتر را در مسیر راهپیمایی 22 بهمن به نمایش گذاشته بود.
ایرانی‌ها دوباره آمده بودند؛ زیر باران در تهران و همگام با مردم سراسر کشور؛آمدند تابگویند در چهلمین سال پیروزی انقلاب هستند وهمچنان ایستاده‌اند و این پیامی بود که رسانه‌های بین‌المللی دیروز از مبداء تهران مخابره کردند.
برخی از فعالان خانه آمریکای لاتین در تهران، در راهپیمایی 22 بهمن‌ماه شرکت کردند و در جریان حضور در این مراسم، همبستگی خود را با مردم ونزوئلا اعلام کردند.
شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی با پارچه‌نوشته‌ای که در آن نوشته بود «دست‌ها از ونزوئلا کوتاه»، همبستگی خود را با مردم ونزوئلا در آستانه فرا رسیدن بیستمین سالگرد انقلاب بولیواری اعلام کردند
برای پوشش مراسم راهپیمایی امسال، از 6 هزار و 500 خبرنگار داخلی وخارجی حاضر درمراسم 300 تن ازرسانه‌های بین‌المللی بودند تا برای مخاطبان خود درسراسر جهان، بویژه آنها که برای انقلاب ملت ایران عمری یک ساله قائل بودند واز همان سال اول انقلاب ساک هایشان را در خارج بسته بودند، از تکرار طوفانی حرکت ملت ایران گزارش کنند.
رئیس جمهور:«اسلامیت و جمهوریت» ما را در برابر انواع توطئه‌ها حراست و پیروز کرد
حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز گذشته که از خیابان آزادی تقاطع استاد معین در مسیر راهپیمایی باشکوه و بزرگ 22 بهمن قرار گرفت و همراه با سیل خروشان مردم که با سردادن شعارهای انقلابی از وی استقبال می‌کردند، به سمت میدان آزادی حرکت کرد و در پایان مراسم راهپیمایی 22بهمن در جمع پرشور و با نشاط شرکت کنندگان سخنرانی کرد.
رئیس جمهور در اجتماع بزرگ مردم تهران در مراسم راهپیمایی چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، با برشمردن ویژگی‌های خاص مراسم 22 بهمن امسال گفت: مراسم امسال از یک سو با چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ملت بزرگ ایران و ازسوی دیگر ایام دهه فجر امسال با عطر و بوی فاطمی همراه شده است؛همان بزرگواری که در سایه تعالیم پدرش، همسرش و فرزندانش ملت ما توانست در برابر همه قدرت‌ها و ابرقدرت‌ها بایستد و پیروزی را به دست آورد.
رئیس جمهور با بیان اینکه ملت ایران چهل سال پیش، از استبداد، استعمار و وابستگی‌ها رهایی یافت و توانست نظام جمهوری اسلامی را در این سرزمین مستقر سازد، افزود: همچنین امسال در شرایطی جشن 22 بهمن را برگزار می‌کنیم که آمریکای جنایتکار، صهیونیسم و ارتجاع منطقه، مردم ما را تحت فشار تحریم قرار داده‌اند.
دکتر روحانی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی برای حراست و حفاظت از ایران اسلامی عزیز بود، افزود: مردم به خوبی می‌دانند که در 205 سال قبل، بخش بزرگی از مناطق شمالی ایران و قفقاز در دوران پادشاهان خائن قاجار از ایران جدا شد و 191 سال پیش بخش دیگری از شمال ایران را از این سرزمین مادری جدا کردند. 172 سال قبل بخش بزرگی از شمال غرب و 163 سال پیش نیز بخش مهمی از شرق ایران جدا شد.
رئیس جمهور ادامه داد: 138 سال قبل بخشی از شمال شرق ایران از این کشور جدا شد و بعد در 100 سال پیش بخش بزرگی از جنوب ایران که امروز به عنوان چند کشور در جنوب خلیج فارس هستند از ایران جدا شد و حتی 47 سال پیش، یعنی هفت سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در زمان رژیم خائن پهلوی باز بخش مهمی از جنوب ایران که همواره در کتب جغرافیا به عنوان استان چهاردهم ایران نامیده می‌شد، به دست خیانت‌بار پهلوی از ایران جدا شد.
دکتر روحانی اظهار داشت: در این چند دهه و در دوران شاهان سست عنصر قاجار و پهلوی، دو سوم این سرزمین را از ایران جدا کردند و این بدان معناست که رژیم‌های گذشته علاوه بر اینکه بر دین، فرهنگ، رفاه و زندگی مردم خیانت کردند، بر تمامیت ارضی ایران هم خیانت کردند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه برخی از مردم به یاد دارند و یا در تاریخ خوانده‌اند که 100 سال پیش در جنگ جهانی چگونه شمال، غرب و جنوب ایران توسط سه قدرت اشغال شد، تصریح کرد: 77 سال پیش در زمان پهلوی اول در جنگ جهانی دوم علیرغم بی‌طرفی ایران، متفقین ایران را به شمال و جنوب تقسیم کردند و بر این کشور مسلط شدند و به شاه دستور دادند که باید از ایران خارج شود و او همه شرایط متفقین را پذیرفت به شرط آنکه بعد از او پسرش شاه ایران شود.
رئیس جمهوری همه این موارد را خیانت‌های آشکار پادشاهان و آنهایی که بر اریکه قدرت تکیه زده بودند، نسبت به ملت بزرگ ایران عنوان کرد.
دکتر روحانی خاطرنشان کرد: اما 38 سال پیش زمانی که قدرت‌های جهانی صدام افلقی را تحریک کردند تا با سلاح شرق و غرب و با پول ارتجاع منطقه و سربازان بسیاری از کشورهای دیگر به ایران حمله کند، ملت رشید و بزرگ ایران با فرزندان دلاورش از ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی و همه مردم در برابر همه جهان ایستادند.
رئیس جمهور یادآور شد: حامیان صدام به او وعده داده بودند که ظرف یک هفته نظام جمهوری اسلامی ایران را سرنگون کند و به اصطلاح، خود صدام 3 روز بعد در اهواز و 7 روز بعد در تهران مصاحبه کند، اما ملت ایران در مقابل آنها ایستادند، 8 سال مقاومت کردند و پیروزی‌های عظیمی را در تاریخ ثبت کردند.
دکتر روحانی ادامه داد: مردم مقاوم ایران و رزمندگان اسلام به فرمان امام(ره) حصر آبادان را شکستند، خرمشهر را آزاد کردند، مناطق بزرگی از غرب ایران را در عملیات فتح‌المبین آزاد کردند و بعد هم با عملیاتی همچون والفجر 8، کربلای 5 و سایر عملیات‌ها، قدرت دشمن را در هم شکسته و به دنیا گفتند که امروز ایران شاهی و شاهنشاهی نیست، امروز ایران اسلامی است و جوانان این سرزمین طبق وظیفه دینی و ملی خودشان در برابر همه زورگویان دنیا با قدرت می‌ایستند.
رئیس جمهور افزود: شرق و غرب، مدرن‌ترین هواپیماها، توپخانه‌ها، تانک‌ها و هلی کوپتر‌ها را در میانه جنگ در اختیار صدام گذاشتند اما در عین حال شکست نهایی نصیب همه مزدوران آنها و افلقیان شد و رزمندگان بزرگ و غیور ما با پرچم پیروزی از جبهه به خانه برگشتند.
رئیس شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: امروز همه دنیا بداند قدرت جمهوری اسلامی ایران به مراتب از روزهای رزم و جنگ و دفاع، بیشتر است و نیروهای مسلح ما در تهیه انواع سلاح و مهمات آماده‌تر است به طوری که اگر در زمان رژیم گذشته 5 درصد سلاح و مهمات ما ایرانی و 95 درصد خارجی بود، امروز 85 درصد تجهیزات و مهمات و نیازمندی‌های دفاعی کشور ما به دست نیروهای توانمند و دلاور خودمان ساخته می‌شود.
دکتر روحانی با تاکید بر اینکه برای تقویت قدرت دفاعی و ساختن انواع موشک‌های ضدزره، پدافند هوایی، زمین به دریا و دریا به دریا، هوا به هوا و زمین به زمین از کسی اجازه نگرفته‌ و نخواهیم گرفت، گفت: راهمان را و قدرت‌نظامی‌مان را ادامه می‌دهیم و نزد ملت ایران به صراحت می‌گویم که قدرت نظامی ایران در طول این 40 سال و بویژه در 5 سال اخیر برای همه جهانیان شگفت‌آور است.
رئیس جمهور ادامه داد: در این 40 سال پیشرفت در صنایع دفاعی، نظامی، موشک‌ها، جنگنده‌ها، هلی‌کوپترها، ناوچه‌ها، زیردریایی‌ها، تانک‌ها و نفربرها و سلاح انفرادی و هر آنچه که نیروهای مسلح از سلاح و مهمات و بالاتر از آن نیاز دارند و شهامت نیروهای مسلح و انگیزه و تدبیر و نقشه آنها همه جهانیان را شگفت زده کرده است.
دکتر روحانی اظهار داشت: در 5 سال اخیر وقتی ایران اراده کرد، به ملت‌های عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و یمن کمک کند، جهانیان دیدند که دشمنان در برابر قدرت‌ ملت‌های منطقه و حمایت‌های ایران به پیروزی دست نیافتند و امروز ناچارند با اعتراف به شکست‌های 20 ساله مداخلات خودشان در ایران کم کم از منطقه خارج شوند و ملت‌های منطقه بتوانند با آزادی راه خود را ادامه دهند.
رئیس جمهور حفظ تمامیت ارضی و حراست از ایران عزیز را اولین دستاورد انقلاب اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: یک میلیمتر از خاک و آب‌های این سرزمین به دشمن واگذار نشد و ملت ایران در برابر توطئه‌ها پیروز شد.
دکتر روحانی با بیان اینکه دومین دستاورد بزرگ این انقلاب که به آن می‌بالیم و افتخار می‌کنیم، تغییر نظام مشروعیت در این کشور بود، گفت: نظام مشروعیت در گذشته بر این مبنا بود که فردی براساس اینکه فرزند کدام پدر و از کدام طایفه و قبیله است می‌توانست شاه باشد و بعد او هم فرزند او بود، که این نظام بر هیچ مبنای عقلی، شرعی و دمکراسی منطبق نبود.
رئیس جمهور افزود: دستاورد جمهوری اسلامی ایران این بود که نظام مشروعیت را بر مبنای اسلام و جمهوریت قرار داد و امروز تمام مسئولین جمهوری اسلامی ایران از مقام معظم رهبری گرفته تا رئیس جمهور، اعضای مجلس شورای اسلامی، خبرگان و شوراها همه و همه با رای مردم و با صندوق آراء مسند مسئولیت را به عهده می‌گیرند.
دکتر روحانی تاکید کرد: همه باید حواسمان جمع باشد که اگر در این 40 سال در برابر انواع توطئه‌ها پیروز شدیم، بخاطر اسلام و جمهوریت بود؛ اسلامیت و جمهوریت ما را حراست و حفاظت کرد.
رئیس جمهور ایمان، شور، اعتقاد، فرهنگ جهاد و شهادت و ایثار مردم را بزرگترین ره‌آورد انقلاب و دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: امید و تکیه به خدا، آن نیرویی است که ما داریم و دشمن ندارد و می‌دانیم در میدان نبرد پیروز یا کشته شویم، فاتح هستیم.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه همین اعتقاد بود که در 8 سال دفاع مقدس کشور را نگه داشت، گفت: براساس همین اعتقاد است که میلیون‌ها نفر با افتخار به زیارت مرقد امام هشتم(ع) و میلیون‌ها نفر پای پیاده به زیارت ابی عبدالله الحسین(ع) می‌شتابند و در عاشورا و 21 رمضان، عید فطر و غدیر سراسر روزهایی که به نام اسلام و ائمه هدی و پیامبر (ص) است مردم هر سال پرشور‌تر از سال قبل حضور می‌یابند.
دکتر روحانی با بیان اینکه اساس انقلاب این بود که فضیلت جای رذیلت و اخلاق جای ابتذال بنشیند، اضافه کرد: ایمان و معنویت، اساس انقلاب و قدرت و توان دیروز و امروز کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و هست. اگر ایمان نبود، انقلاب، انقلاب اسلامی نبود، انقلاب ایرانی و ملی بود و آن وقت حتماً این انقلاب در برابر انواع توطئه‌ها نمی‌توانست مقاومت کند. اسلامیت نظام تایید این نظام است و توانسته کشور و نظام را در برابر انواع خطرات حفظ کند.
رئیس جمهور با اشاره به اهمیت انتخابات و صندوق آرا اظهار داشت: ازسوی دیگر آنچه باعث شده است روز به روز مردم علیرغم فشارهای دشمن با نشاط بیشتر، مسیر و آرمان خود را ادامه دهند، آن است که هر دو سال یکبار پای صندوق رای می‌شتابند و افراد مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند. صندوق آراء تضمین حفظ این نظام است. هر کس هر نوع تغییر می‌خواهد پای صندوق آراء به دنبال تحقق آن است.
دکتر روحانی ادامه داد: پای صندوق آراء است که مردم نظرات، ایده و راه‌شان را در تبلیغات انتخاباتی اعلام کرده و فرد مورد نظر را در مجلس، در ریاست جمهوری و خبرگان و شوراها برمی‌گزینند و انتخاب می‌کنند. حواسمان باشد، صندوق رای و انتخابات یکی از نعمت‌های بسیار بزرگ جمهوری اسلامی ایران است. اگر این صندوق نبود، اگر صف طولانی در انتخابات نبود، دشمن می‌توانست توطئه‌های مختلفی را علیه کشور طراحی کند.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: امروز در جامعه یک دمکراسی و مردم‌سالاری به معنای واقعی کلمه وجود دارد. نظام جمهوری اسلامی آن نظام و رژیمی نیست که بگوید یک حزب و آن رستاخیز و هر کس خواهان آن نیست گذرنامه بگیرد و از ایران خارج شود. احزاب، روزنامه‌ها، مجلات، رسانه‌ها، در این کشور آزاد هستند و همه مسئولین، مسئولین اجرایی، مسئولین نظارتی باید با سعه صدر با انتخابات برخورد کنند. هر چه سعه صدر بیشتر باشد و راه را برای حضور همه افکار، احزاب و جناح‌ها آماده‌تر کنیم، نظام مستحکم‌تر خواهد بود.
رئیس جمهور با ابراز امیدواری به تصویب لایحه جامع انتخابات که ازسوی دولت به مجلس ارائه شده است،گفت: در لایحه قانون جدید انتخابات به این نکات توجه شده و امیدواریم با تصویب آن در مجلس شورای اسلامی، شاهد انتخابات‌ پرشورتری در آینده باشیم.
دکتر روحانی،پیشرفت ملت ایران در مسیرهای مختلف و شکوفایی بخش‌های مختلف اقتصادی و فرهنگی و رفاه اجتماعی را سومین نکته مهم اظهارات خود عنوان کرد و با اشاره به افزایش جمعیت کشور از آغاز انقلاب تا کنون از 36 میلیون به 82 میلیون نفر، گفت: اگر جمعیت ما بیش از 2 برابر شده است حداقل باید کار و تلاش و محصول و پیشرفت ما هم نسبت به 40 سال پیش 2 برابر باشد درحالی که وقتی به آمار و ارقام نگاه می‌کنیم وضع ما بسیار بیشتر و بهتر از آن چیزی است که تصور می‌شود.
رئیس جمهور افزود: قبل از انقلاب با تمام فراز و نشیب‌ها با وجود استفاده از متخصصین آمریکایی و اسرائیلی در بخش کشاورزی، کل محصولات کشاورزی ایران در سال آخر رژیم گذشته 26 میلیون تن بوده این درحالی است که امروز میزان تولید محصولات کشاورزی ما 122 میلیون تن است.
دکتر روحانی با بیان اینکه امروز تولیدات کشاورزی کشور نسبت به قبل از پیروزی انقلاب بیش از 5 برابر افزایش داشته است، گفت: در 5 سال اخیر، تولید محصولات کشاورزی ما از محصولات رژیم گذشته بیشتر بوده است است به طوری که در 5 سال حدود 25 میلیون تن به تولید محصولات کشاورزی اضافه شده و کل محصولات رژیم گذشته 25 میلیون تن بوده است.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه کشاورزان، مهندسین و فعالان کشور در بخش کشاورزی، کار بسیار بزرگی را در این 40 سال انجام داده‌اند، گفت: محصول گندم تولیدی کشور در روز پیروزی انقلاب حدود4 میلیون تن بود اما امروز میزان تولید این محصول نزدیک به 14 میلیون تن رسیده و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.
رئیس جمهور با بیان اینکه صادرات محصولات کشاورزی نسبت به قبل از انقلاب 20 برابر شده است، ادامه داد: قبل از انقلاب محصولات کشاورزی کشور 285 میلیون دلار بوده که امروز به 5 میلیارد و 77 میلیون دلار رسیده است؛ بنابراین مسیر درست انتخاب شده است.
دکتر روحانی اظهار داشت: در رژیم گذشته مجموعاً 38 هزار هکتار در پوشش سامانه نوین آبیاری بوده و امروز 2 میلیون و 50 هزار هکتار زیر این پوشش قرار گرفته و نزدیک به 6 برابر شده است.
رئیس جمهور گفت: آمار پیشرفت‌ها در کشاورزی نشان می‌دهد در طول این 40 سال ملت بزرگ ایران چه پیشرفت بزرگی را به دست آورده است.
دکتر روحانی با بیان اینکه در بخش صنعت، کل بنگاه‌های صنعتی در 40 سال پیش، 1503 بنگاه بوده و امروز 85 هزار بنگاه صنعتی داریم، افزود: در گذشته کل فولاد کمتر از 400 هزار تن بوده و امروز بالای 20 میلیون تن است؛ محصولات صنعتی امروز با 40 سال پیش، حتی با 10 سال پیش قابل مقایسه نیست، این به معنای حرکت مردم در مسیر جهاد، سازندگی و پیشرفت است.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در زمان رژیم گذشته کل میزان گازی که می‌توانسته روزانه در اختیار مردم قرار بگیرد، حدود 100 میلیون تن بوده و امروز تبدیل شده به 1000 میلیون تن و این نشان می‌دهد که کارگران و مهندسین در بخش نفت، چه زحمات بزرگی را متحمل شدند.
دکتر روحانی ادامه داد: کل ذخایر نفت کشور 88 میلیارد بشکه بوده و امروز ذخایر حدوداً 2 برابر شده و 160 میلیارد بشکه است و به معنای این است که با اکتشافات مهندسین و رفتن خارجی‌ها و آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها، امروز توانستیم روی پای خودمان بایستیم و کشور را اداره کنیم.
رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه اگر دنیا جمعیت تحت پوشش را نگاه کند، دچار حیرت می‌شود، گفت: جمعیت تحت پوشش برای استفاده از گاز، قبل از انقلاب، فقط 51 هزار خانواده بوده و امروز حدود 22 میلیون خانوار از گاز شهری استفاده و بهره‌برداری می‌کنند. فقط 6 مجتمع پتروشیمی در زمان رژیم گذشته داشتیم و امروز 52 مجتمع داریم. در رژیم گذشته، محصولات در پتروشیمی، 1.2 دهم میلیون تن بوده که امروز محصولات پتروشیمی تولید داخل به 3.7 دهم میلیون تن رسیده است. امروز شاهد پیشرفت کشور در زمینه‌های مختلف هستیم.
دکتر روحانی با بیان بخشی از دستاوردهای کشور در حوزه‌های آب، برق، راه، راه‌آهن و بنادر افزود: در زمان رژیم گذشته 19 سد در سطح ملی داشتیم و امروز 172 سد داریم و این نشان می‌دهد که تعداد سدهای کشور نسبت به گذشته چند برابر شده است.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه تولید برق کشور 7 هزار مگاوات بوده و امروز به 80 هزار مگاوات رسیده است، اظهارداشت: در تولید برق در دنیا در دوره حکومتی آن فردی که می‌گفت به دروازه بزرگ تمدن رسیده‌ایم در رتبه سی و هشتم بودیم و امروز در دنیا چهاردهم و در منطقه اول هستیم و این نشان می‌دهد که به چه تحول و پیشرفتی در زمینه‌های مختلف دست یافته ایم. ظرفیت بنادر کشور قبل از انقلاب 19 میلیون تن بوده و امروز 234 میلیون تن است و این پیشرفت پس از انقلاب است.
دکتر روحانی تصریح کرد: ظرفیت مسافربری خطوط ریلی کشور 5 میلیون نفر بوده و امروز 25 میلیون نفر است. نکته‌ای که اینجا می‌خواهم تاکید کنم این است که پیشرفت‌های کشور در سه حوزه علم و دانش، بهداشت و درمان، رفاه اجتماعی و عدالت اجتماعی، جای تردید حتی برای دشمنان باقی نگذاشته است. نرخ باسوادی قبل و بعد انقلاب، میانگین سال‌های تحصیل بعد و قبل انقلاب و تعداد دانشجویان قبل و بعد انقلاب به هیچ وجه قابل مقایسه نیست.
رئیس جمهور گفت: امروز 14 میلیون و 500 هزار دانش‌آموز و بیش از 4 میلیون دانشجو داریم، درحالی که کل دانشجویان کشور در زمان رژیم گذشته 175 هزار نفر بود. در علم، دانش، پیشرفت‌های علمی و در رشد تعداد نیروی تحصیلکرده در کشور، همه دنیا اعتراف می‌کنند که در این زمینه پیشرفت جمهوری اسلامی بسیار سریع بوده است.
رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به پیشرفت‌های کشور در حوزه بهداشت و درمان و سلامت، گفت: در زمان رژیم گذشته 14 هزار و 700 پزشک در این کشور خدمت می‌کردند که از این تعداد،6 هزار پزشک خارجی بودند.
دکتر روحانی با بیان اینکه امروز 140 هزار پزشک در نقاط مختلف کشور خدمت می‌کنند،گفت: امروز پزشکان در سراسر کشور حضور دارند و حتی متخصصین در شهرهای کوچک هستند. 18 هزار خانه بهداشت در روستاها ایجاد شده است و شرایط امروز ایران از لحاظ بهداشتی، مورد اعتراف همه کشورهای دنیاست.
رئیس جمهور با اشاره به پیشرفت سریع کشور در حوزه بهداشت و درمان و سلامت، افزود: محاسبات در تمام کشورها نشان داده که امید به زندگی‌ در این کشورها در 40 سال گذشته 10 سال اضافه شده است درحالی که در ایران به طور متوسط در این دوره 40 ساله امید به زندگی 20 سال اضافه شده و معنای آن این است که حرکت به سمت توسعه در ایران بیش از چیزی است که دنیا تصور می‌کند.
دکتر روحانی در ادامه سخنان خود "کمک به اقشار مستضعف، عدالت و همچنین رفاه اجتماعی" از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون را مورد اشاره قرار داد و گفت: چه زمانی بوده که همه مردم ایران زیر پوشش بیمه درمانی باشند. در این چند سال 10 میلیون نفر زیر پوشش بیمه درمانی قرار گرفته‌اند.
رئیس جمهور افزود: کمک‌های دولتی و مستمری تمام افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند طی این چند سال 4 برابر شده است و در رفاه اجتماعی حرکت بسیار خوبی انجام داده ایم.
دکتر روحانی تصریح کرد: بین دهک بالا و پایین جامعه در زمان رژیم گذشته اختلاف 35 برابر بوده است اما امروز این اختلاف به 15 برابر کاهش یافته است که این به معنای رسیدن به سمت عدالت بوده که البته در این زمینه باید قدم‌های دیگری را هم برداریم.
رئیس جمهور با اشاره به خودکفایی کشور در تولید محصولات، گفت: در زمینه تولید گندم نه برای یکسال بلکه برای چهارمین سال خودکفا هستیم. سال گذشته در تولید گازوییل خودکفا بودیم، امروز در بنزین و گاز هم خودکفا هستیم که هیچ‌وقت شرایط کشور اینچنین نبوده است.
دکتر روحانی ادامه داد: در زمینه تولید دارو امروز 95 درصد نیاز کشور را در داخل تولید می‌کنیم. درمان انواع بیماری‌ها در داخل کشور انجام می‌شود. در بخش دفاعی نیز قدرت و توان دفاعی ما به دست خودمان درست می‌شود. در فناوری‌های نوین، هسته‌ای، فضایی، بیوتکنولوژی، نانو، فناوری اطلاعات و سلول‌ها بنیادی، رتبه ما چهارم یا دهم یا یازدهم، یا هفتم یا حداکثر چهاردهم است.
رئیس جمهور افزود: امروز بواسطه پیشرفتهایی که در علوم مختلف، های‌تک و فناوری‌های پیشرفته در رده بالای رشد در سطح جهان هستیم؛ کارهای استراتژیکی که در این چهل سال و چند سال اخیر در بخش‌های مختلف انجام شده نشان می‌دهد که چگونه توانسته‌ایم در بسیاری از مسائل پیروز میدان باشیم.
دکتر روحانی اظهار داشت: تنها کشوری هستیم که بدون آنکه در برابر دشمن سر فرود بیاوریم، از فصل 7 منشور سازمان ملل متحد خارج شدیم و این قدرت ملت ایران و دیپلماسی ماست.
رئیس جمهور ادامه داد: تنها کشوری هستیم که حق هسته‌ای مان در سازمان ملل و در شورای امنیت تصویب شده و این به معنای پیشرفت ملت ایران است.
دکتر روحانی خاطرنشان کرد: در زمینه محیط‌زیست، قدم‌هایی را برداشتیم که اگر برنمی‌داشتیم، امروز با مصیبت بزرگی مواجه بودیم؛ اگر دریاچه ارومیه احیاء نشده بود 14 میلیون نفر در غرب کشور امروز آواره بودند و صنعت، کشاورزی و زندگی آنان مختل شده بود.
رئیس جمهور افزود: پروژه بزرگ و طرح مهم و استراتژیک جاسک که بواسطه آن می‌خواهیم بخشی از صادرات نفت را از این منطقه انجام دهیم، ان‌شاء‌الله تا پایان این دولت اجرا خواهد شد.
دکتر روحانی با بیان اینکه امروز نقش ایران در منطقه از همیشه تاریخ بیشتر است، گفت: هر کشور و ابرقدرتی هر سخنی می‌خواهد بگوید؛ اگر امنیت می‌خواهند، ایران تنها کشوری است که می‌تواند به کمک ملت‌های منطقه بشتابد.
رئیس جمهور تاکید کرد: بدون ایران هیچ‌گونه طرحی در این منطقه قابل اجرا نخواهد بود؛ این را استکبار جهانی، آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها بدانند که این پیروزی از آن ملت ایران خواهد بود.
دکتر روحانی با اشاره به اینکه راهمان را در بخش حقوق زنان، جوانان، اقلیت‌ها، اهل سنت و اقوام ادامه می‌دهیم، گفت: یکی از شعارهای این دولت حقوق شهروندی بوده و امروز 1825 نفر از اهل سنت در مناصب مختلف از جمله فرماندار، معاون استاندار، بخشدار، شوراها در سمت‌های مختلف مشغول کارند و 2 سفیر کشور امروز در خارج از کشور از اهل سنت هستند و این نشان می‌دهد که روز به روز وحدت، اتحاد و یکپارچگی‌مان بیشتر خواهد شد.
رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه اسلام و انقلاب اسلامی به زنان ایران، مقام والا داد، گفت: امروز زنان کشورمان در تمام زمینه‌ها و رشته‌ها و مدیریت‌ها، بیش از هر زمان دیگر، در تاریخ ایران حضور دارند.
دکتر روحانی افزود: به سیاست شفافیت ادامه می‌دهیم، تا با فساد مبارزه کنیم. حمایت از اقشار مستضعف را ادامه خواهیم داد. تعامل سازنده با جهان را ادامه خواهیم داد و جایگاه ایران را مرتفع‌تر خواهیم کرد. فضای کسب و کار را بهتر از گذشته آماده می‌کنیم و خصوصی سازی بنگاه‌های دولتی را ادامه می‌دهیم.
رئیس جمهور ادامه داد: به‌زودی مردم شاهد خواهند بود که دولت الکترونیک رفاه فراوانی را برای مردم ایجاد خواهد کرد. بحران آب و محیط‌زیست را کنترل خواهیم کرد. فعالیت نهادهای مالی از جمله بانک‌ها را تنظیم خواهیم کرد، همانطور که موسسات اعتباری غیرمجازی که اموال مردم را تاراج کرده بودند به طور کلی پرونده آنها بسته شد و همه آنها جمع شدند. این مسیر و راه آینده است که ادامه می‌دهیم.
دکتر روحانی اظهار داشت: مردم بزرگ ایران، امروز در یک جنگ روانی، تبلیغی و اقتصادی در برابر دشمنان ایران که با سبوعیت با مردم رفتار می‌کنند، قرار داریم. این مشکلات را باید با همکاری یکدیگر حل کنیم. هر جا پیروز شده‌ایم جایی بوده که ملت و دولت در کنار هم، پشت سر رهبری قرار گرفتند. اگر در سال‌های اول انقلاب توانستیم، ترور و شورش را در این کشور از بین ببریم و کشور را آرام کنیم، مردم، دولت و نیروهای مسلح پشت سر امام بودند. در جنگ نیز همین‌طور بود و در تحریم هم با ایستادگی‌مان، با همراهی‌مان با همکاری و تعاون‌مان در برابر آمریکا پیروز می‌شویم.
رئیس جمهور تاکید کرد: نخواهیم گذاشت آمریکا پیروز شود. آمریکا دی ماه پارسال اعلام کرد که ایران را به زمین می‌زنم که نشد. در اردیبهشت، مرداد و 13 آبان و در کریسمس و عید سال مسیحی امسال اعلام کرد که ایران را به زانو در می‌آورد که نشد. قول داده بود 22 بهمن همه سران فاسد رژیم آمریکا در تهران باشند که آن هم نشد. هر چه گفتند نشد و نخواهد شد.
رئیس جمهور تاکید کرد: به دلیل اینکه مردم ما متحد هستند، به خدا، حضرت زهرا(س) و پیامبر(ص) و ائمه(ع) و رهبر شجاع و بزرگوارشان ایمان دارند و پشت رهبری حرکت می‌کنند، بی‌تردید در این مبارزه موفق خواهیم بود.
دکتر روحانی با اشاره به وجود برخی مشکلات در زندگی روزمره مردم، خاطرنشان کرد: هرچند که مردم ما امروز با مشکلاتی مواجه هستند اما با کمک هم این مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت زیرا وضع آمریکا به مراتب بدتر از آن چیزی است که خودشان فکر می‌کردند و وضع منطقه ما بسیار بهتر از آن چیزی است که آنها فکر می‌کردند.
رئیس جمهور در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر اینکه جایگاه ایران روز به روز والاتر و بالاتر خواهد بود و ما از مشکلات عبور خواهیم کرد، گفت: آرمان امروز ما همان آرمان 40 سال پیش است.
دکتر روحانی تاکید کرد: اگر 40 سال قبل آرمان ما این بود که در برابر استبداد، آزادی، در برابر استعمار و وابستگی حاکمیت ملی، در برابر ابتذال، فضیلت را جایگزین کنیم و در برابر تبعیض، عدالت را و در برابر غربگرایی و شرق‌گرایی، هویت اسلامی و ایرانی را مستقر کنیم، امید را جای یاس بنشانیم و اعتدال را جای افراط و تفریط قرار دهیم، امروز هم همان راه و همان آرمان مسیر و راه ماست و بی‌تردید ما در این راه موفق و پیروز خواهیم بود.
رئیس جمهور در پایان از ملت بزرگ ایران که در هوای سرد و برفی و بارانی در سراسر کشور به خیابان‌ها آمده و به دنیا نشان دادند که پیوند ملت ما با انقلاب و امام و رهبری‌ همواره وجود دارد و مستحکم خواهد بود، قدردانی و تشکر کرد.
قطعنامه راهپیمایی سراسری یوم‌الله 22 بهمن ماه سال 1397
پیش از سخنرانی رئیس‌جمهور قطعنامه راهپیمایی سراسری یوم‌الله 22 بهمن در 8 بند قرائت شد.
در بخشی از این قطعنامه آمده است: ما شرکت‌کنندگان در راهپیمایی حماسی و دشمن‌شکن یوم‌الله بیست و دوم بهمن‌ماه و جشن باشکوه گرامی‌داشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که مزین به انوار فاطمی و معطر به عطر شهادت‌ام ابیها، حضرت فاطمه زهرا می‌باشد با افتخار به گذشته و امید به آینده و با بانگ رسای توحیدی‌الله اکبر ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های بلند امام خمینی و بیعت دگر باره با مقام معظم رهبری التزام عملی همگان به اصل‌مترقی ولایت مطلقه فقیه و تقویت روحیه مقاومت، انقلابی‌گری و بسط ارزش‌های معنوی نظام جمهوری اسلامی به‌عنوان یک نظام سیاسی مقتدر در عرصه جهانی و امید مستضعفین عالم و عامل اصلی رشد و توسعه حقیقی و تحقق عدالت اجتماعی را خواهانیم.
در بخش دیگری از قطعنامه آمده است: ملت مقتدر و سلحشور ایران اسلامی همچنان رژیم سفاک آمریکا را طاغوت اعظم و تجسّم عینی شرارت، خشونت، رذالت، بحران‌سازی و جنگ‌آفرینی در دنیا دانسته و به‌عنوان یک مطالبه جدّی از مسئولین و مقامات اجرایی کشور، عبرت‌آموزی از مذاکرات موسوم به برجام و بدعهدی‌های شیطان بزرگ در طول چهار دهه گذشته، بی‌اعتمادی به وعده‌ها و برخورد قاطع با مطالبات وقیحانه کشور‌های اروپایی را خواستاریم.
تقویت روزافزون بنیه دفاعی - موشکی و راهبرد‌های بازدارندگی ایران اسلامی،دفاع همه‌جانبه از ستمدیدگان جهان خاصه جبهه مقاومت و مردم متدین عراق، سوریه، یمن، بحرین و فلسطین در مقابل مثلث شوم شرارت، تروریسم، جنگ‌افروزی و تحقق اقتصاد مقاومتی از دیگر موارد مطرح شده در طعنامه پایانی وده است.
در این قطعنامه آمده است:تحقق اقتصاد مقاومتی را تنها راهکار اساسی حل مشکلات اقتصادی کشور دانسته و ضمن مطالبه جدی و تاکید بر ضرورت چاره اندیشی عاجل توام با تلاش مضاعف و عملی دولت مردان محترم در جهت رونق کسب و کار برخورد قاطع با پدیده شوم گرانی، تورم، کاهش بی‌سابقه ارزش پول ملی و رفع مشکلات معیشتی مردم در سایه وحدت و انسجام به سردمداران جنایت پیشه نظام سلطه خاصه مصداق اتم استکبار و شرارت آمریکا خبیث هشدار می‌دهیم که جنگ ترکیبی و مزورانه رسانه‌ای روانی و ظالمانه‌ترین تحریم‌های اقتصادی آنها با هدف ناامید کردن مردم به آینده و سلب اعتماد آنها از نظام اسلامی محکوم به شکست بوده و با پایبندی به پیوند ناگسستنی خود با آرمان‌های انقلاب اسلامی و الهام از فرهنگ غدیر و عاشورا دشمن زبون را به خاک مذلت کشانده و هرگز در برابر ظلم و توطئه ضد بشری جنایتکاران تسلیم نخواهیم شد.
گزارش راهپیمایی 22 بهمن در شهرهای کشور
*قم - آحاد مردم شریف و متدین خاستگاه انقلاب اسلامی، با شرکت پرشور خود در راهپیمایی 22 بهمن با وجود همه مشکلات اقتصادی حماسه‌ای دیگر آفریدند. مردم ولایتمدار و انقلابی شهر مقدس قم همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در روز 22 بهمن از ساعات ابتدایی صبح دیروز با حضور در میدان شهید سعیدی تجمع کردند تا با حضور در راهپیمایی 22 بهمن با آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری بیعت کنند.راهپیمایان در ساعت 10 صبح از میدان شهید سعیدی به سمت خیایان اراک و چهارراه شهدا حرکت کردند.خیل جمعیت راهپیمایان قمی به قدری بود که همزمان مسیر رفت و برگشت مملو از جمعیت بود.بارش باران و رحمت الهی طراوات خاصی به این مراسم ملی داده بود و بسیاری از راهپیمایان زیر باران شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر دادند.اقشار مختلف مردم قم از جمله اصناف، روحانیون، بسیجیان، ورزشکاران، خانواده‌های معظم شهدا، مسئولان استانی و برخی از مقامات کشوری نیز در این راهپیمایی حضور داشتند.آیت‌الله مکارم شیرازی و آیت‌الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید از میدان شهدا به جمع راهپیمایان پیوستند و در گفتگو با خبرنگاران شکوه و عظمت حضور ملت بزرگ ایران در این راهپیمایی را تحسین کردند.وزیر دفاع نیز در راهپیمایی 22 بهمن قم حضور یافت.طلاب غیر ایرانی جامعه المصطفی نیز در راهپیمایی روز 22 بهمن قم حضور یافتند و علیه سران استکبار و برخی از کشورهای مرتجع منطقه از جمله عربستان سعودی شعارهایی سر دادند.
*مشهد - مردم شهید پرور مشهد همچون سالهای گذشته در یوم‌الله 22 بهمن که مصادف با چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران بود برای نشان دادن وحدت و انسجام ملی راهپیمایی با شکوهی را برگزار کردند. در چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و در شرایطی که دشمن هجمه‌های زیادی علیه ساختار نظام جمهوری اسلامی و اتحاد ملی وارد میکند, مردم پیش از آغاز رسمی راهپیمایی22 بهمن درمسیرهای دهگانه از پیش تعیین شده مشهد حضور یافتند.طبق روال همه ساله قرار شروع راهپیمایی ساعت 9 صبح در میدان 15 خرداد بود اما شور و شوق وصف ناشدنی اقشار مختلف مردم باعث شده بود از ساعتی قبل در این مکان تجمع کنند، هنوز دقایقی به آغاز راهپیمایی مانده بود اما مردم همچنان به صورت گروهی، انفرادی و خانوادگی خود را به میدان 15 خرداد می‌رساندند.در هنگام آغاز راهپیمایی دیگر حتی جای سوزن انداختن هم نبود، مردان و زنان، نوجوانان و جوانان، کودکان و خردسالان و حتی سالمندانی که حتی ایستادن برایشان مشکل بود برای تجدید پیمان با آرمانهای امام(ره) و انقلاب اسلامی آمده بودند و با در دست داشتن پلاکاردها، تابلوها، بنرها و دست نوشته‌هایی انزجار خود را از استکبار جهانی و صهیونیست فریاد می‌زدند.شور و هیجان در میان مردم موج می‌زد و هر لحظه که می‌گذشت بر انبوه جمعیت افزوده شد.راهپیمایی با شعار مرگ بر آمریکا آغاز شد و مردم مشت‌های گره کرده خود را با شعار مرگ بر اسرائیل بلند می‌کردند، در ابتدای خیابان امام رضا(ع) گروهی سرود نوجوانان بسیجی با هیجانی وصف ناشدنی به اجرای سرودهای انقلابی می‌پرداختند و عده‌ای هم با تلفن‌های همراه خود درحال ثبت این تصاویر بودند، بازار سلفی گرفتن داغ بود و هر کس به نوعی در تلاش ثبت حضور خود در این حماسه ملی بود.انبوه جمعیت مانند موجی خروشان با سر دادن شعارهای ضد استکباری و صهیونیستی طی مسیر می‌کردند، بعد از میدان بسیج و در حاشیه خیابان امام رضا(ع) باز هم گروههای سرود بسیجی و همچنین غرفه‌های شعار نویسی ضد استکباری در راهپیمایی خودنمایی می‌کرد.
*سمنان- درچهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در آغاز دهه پنجم انقلاب، همزمان با یوم‌الله 22 بهمن، مردم انقلابی سمنان باشرکت دریک راهپیمایی باشکوه و بی‌سابقه، چهل سالگی این انقلاب را گرامی داشتند.مردم انقلابی سمنان از اولین ساعات صبح روز 22 بهمن درمیدان سعدی این شهر اجتماع کردند و درحالیکه نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه سمنان، استاندار استان، نماینده مردم سمنان، مهدی شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی و اقشار مختلف اجتماعی اعم از خانواده‌های معظم شهدا، علماء و روحانیون، ایثارگران و جانبازان انقلاب و دفاع مقدس، مسئولین و اقشار مختلف آنها را همراهی می‌کردند، راهپیمایی کم سابقه خود را بسوی میدان امام خمینی(ره) این شهر آغاز کردند.راهپیمایان سمنانی با فریاد‌های‌الله اکبر یادوخاطره روزهای پیروزی انقلاب را گرامی داشته و با مشت‌های گره کرده وسردادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ براسرائیل، عزم راسخ خود رادرمقابله با سطله طلبی و تجاوزگری آمریکای جنایتکار و صهیونیسم غاصب به نمایش گذاشتند. به حرکت در آوردن پرچمهای سه رنگ جمهوری اسلامی و سردادن سرودهای انقلابی، تجدید بیعت با امام راحل و رهبرمعظم انقلاب اسلامی و تجدید پیمان باشهیدان به خون خفته انقلاب باسردادن شعارهای "ما همه سرباز توایم خامنه‌ای، گوش به فرمان توایم خامنه‌ای" و"22 بهمن‌ماه یوم‌الله یوم‌الله، بنیان گزار نهضت روح‌الله روح‌الله"، آمادگی خود را برای تداوم این انقلاب بزرگ به جهانیان اعلام کردند.برپایی ایستگاههای صلواتی، برپایی ایستگاههای اجرای سرودهای انقلابی،اجرای حرکات نمایشی ازسوی گروههای بسیج و هلال احمر و توزیع امکانات تبلیغی درمسیرراهپیمایی از جمله برنامه‌های راهپیمایی باشکوه 22 بهمن درسمنان بود.درپایان این راهپیمایی مردم سمنان درمیدان امام خمینی این شهر به سخنرانی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گوش فرادادند. راهپیمایی باشکوه 22 بهمن علاوه برسمنان در شهرستانهای میامی، شاهرود، دامغان، مهدی شهر، آرادان و گرمسار و سایربخش‌ها و شهرهای استان برگزارشد.
*قزوین - در گرامیداشت یوم‌الله 22 بهمن وطلوع چهلمین بهار آزادی قشر‌های مختلف مردم قزوین پر شور‌تر از سالهای گذشته با برگزاری راهپیمایی با شکوه در این شهر به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی لبیک گفته و نیز به یاوه گویی‌های همیشگی استکبار جهانی پاسخ کوبنده دادند وبار دیگر با شعار‌های مرگ بر امریکا ومرگ بر اسرائیل، ما پیروان رهبریم،عظم راسخ خود در دفاع ازآرمانها و ارزشهای والای نظام مقدس اسلامی به رخ جهانیان کشیدند.راهپیمایان با شور ونشاط از چند مسیردر در میدان آزادی این شهربه هم ملحق شدند وسپس سیل عظیم جمعیت به طرف خیایان شهدا جهت اجتماع بزرگ وبا شکوه حرکت کردند ودر این مکان با ادامه بر نامه‌های مختلف مراسم به جشن وسرور پرداختند.
*ساری- در یوم‌الله 22 بهمن سالروز چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی مردم ولایت مدار و همیشه درصحنه مازندران در یک راهپیمایی کم نظیر و باشکوه و عبور از مسیرهای تعیین شده و با سردادن شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر امریکا ضمن تجدید بیعت مجددبا انقلاب اسلامی ونظام مقدس جمهوری اسلامی ورهبری نظام یک بار دیگر به جهانیان نشان دادند که همواره با تمام توان در کنار نظام ورهبری نظام خواهند بود وتوطئه‌ها وتحریم‌ها خللی در اراده ملت ایران در دفاع از نظام و کیان ایران اسلامی ایجاد نخواهد کرد. گزارش خبرنگاران ما از شهرهای گلوگاه، بهشهر، نکا، ساری، جویبار، سیمرغ، شیرگاه، پل سفید، شیرگاه، بابل، آمل، امیرکلا، قائم شهر، فریدونکنار، محمودآباد، نور، چالوس، نوشهر، تنکابن، عباس آباد، کلاردشت، رامسر، رستم رود و دیگر بخش‌ها حاکیست مردم این شهرها و بخش‌ها نیز در یک راهپیمایی کم نظیر ضمن گرامیداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی بار دیگر با انقلاب ونظام مقدس جمهوری اسلامی ورهبری نظام تجدید میثاق نمودند.
*کرمان- مردم غیور کرمان هم در چهلمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی با شرکت در راهپیمایی 22 بهمن ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر، نفرت خود را با شعارهای مرگ بر امریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آل‌سعود، از جنایتکاران عصر حاضر فریاد کشیدند. در این مراسم که از چهاراه طالقانی تا میدان عاشورا برگزار شد، درحالیکه جانبازان و مسئولین پیشاپیش صفوف در حرکت بودند، اقشار مختلف مردم با حضور خود ضمن بیعت مجدد با آرمان‌های امام راحل، حمایت خود را از رهنمودهای مقام معظم رهبری ابراز داشتند. در پایان این آئین قطع نامه راهپیمایی قرائت شد و حاضرین با شعارهای کوبنده‌الله اکبر خامنه‌ای رهبر آن را تایید کردند. سخنران این مراسم حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد بود که به اقتدار سیاسی ایران و نظام اسلامی با تکیه بر حضور و مشارکت مردم در صحنه‌های مختلف اشاره و اظهار کرد: تبدیل شدن جمهوری اسلامی ایران به نماد مردم سالاری دینی، نهادینه نمودن مشارکت مردم در خلق نهادهای سیاسی و شکل‌گیری نظام برآمده از اراده ملت، مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی است.نظیر این مراسم در دیگر شهرها، بخش‌ها و روستاهای استان کرمان نیز برگزار گردید.
*شیراز – راهپیمایی یوم‌الله 22بهمن با حضور گسترده اقشار مختلف مردم در شهرستان‌های استان فارس و شهر شیراز برگزار شد.حماسه بیادماندنی 22 بهمن 57، یادآور روزهایی است که مردم غیور ایران اسلامی با دستان خالی اما با دل‌هایی سرشار از عشق و ایمان به ارزش‌های دینی و اسلامی در مقابل طاغوتیان ایستادند و پرچم استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را به اهتزاز در آوردند. 22 بهمن روز تجدید عهد با آرمان‌های امام راحل و شهدا، نمایش بیداری ملت ایران و روز پاسخ ایرانیان به دشمنان نظام اسلامی است.مردم فارس از یک هفته گذشته با تهیه و تدارک پلاکاردها و آذین بندی معابر و خیابان‌ها خود را برای خلق حماسه‌ای دیگر در راهپیمایی 22 بهمن آماده کردند. راهپیمایی 22 بهمن با حضور خیل عظیم مردم انقلابی فارس در زیر باران زمستانی در شهرستان‌ها و شهر شیراز برگزار و مردم همیشه در صحنه استان با حضور در راهپیمایی، بار دیگر با شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» حضور پرشکوه و بصیرت خود را به منصه ظهور گذاشتند. اقشار و گروه‌های مختلف (زن و مرد، پیر و جوان، ورزشکاران، هنرمندان، عشایر، ترک، لر و...) در نقاط مختلف این استان پهناور امروز با گام‌هایی استوار در راهپیمایی 22 بهمن حضور یافته و بار دیگر جلوه‌ای از وحدت ملی را به نمایش گذاشتند.جانبازان و معلولان نیز خود را به خیل عظیم راهپیمانان 22 بهمن رسانده و همصدا با سایر مردم فریاد‌الله اکبر، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند.نسل‌های سوم و چهارم انقلاب اسلامی همگام با سایر اقشار، حضوری پرشور و حماسی در راهپیمایی 22بهمن و گرامی‌داشت پیروز انقلاب اسلامی دارند.سازمان‌ها و ارگان‌ها نیز در این بین با کمک رسانی به مردم در مسیر راهپیمایی 22 بهمن حضور حماسی خود را برای خدمت به انقلاب و نظام نشان دادند. مردم فارس در 76 نقطه از استان، به خیابان‌ها و میادین آمدند و حمایت خود را از انقلاب اسلامی ایران و آرمان‌های امام راحل فریاد زدند.در شیراز نیز راهپیمایان با تجمع در چهار راه 15 خرداد، با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و استقلال آزادی جمهوری اسلامی به سمت میدان آزادی (فلکه گاز) حرکت کردند.اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، سخنران مراسم در شیراز بود.
*همدان – همزمان با چهل سالگی انقلاب اسلامی مردم انقلابی و خداجوی استان همدان در یک راهپیمایی باشکوه و به یاد ماندنی ضمن اعلام آمادگی برای استمرارمبارزه نفس گیر و بی‌امان با استکبار جهانی به سرکردگی شیطان بزرگ امریکای جنایتکار و گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار و رهبر کبیر انقلاب حضرت امام(ره) و شهدای عالی مقام انقلاب با آرمانهای بلند انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب تجدید بیعت کردند.به گزارش خبرنگاران ما از شهرهای مختلف استان مردم مبارز و حقیقت جوی شهرستانهای همدان، ملایر، نهاوند، تویسرکان، اسدآباد، بهار، کبودراهنگ، رزن و فامنین همچنین سراسر شهرها و بخشهای تابعه علی‌رغم بارش برف و باران از ساعات اولیه یوم‌الله 22 بهمن در خیابانها و مسیر‌های از پیش تعیین شده حضور پیدا کردند. مردم فهیم و وقت شناس با سر دادن شعار‌های کوبنده و دشمن شکن همچون " در بهار آزادی، جای شهدا خالی "، "ما اهل کوفه نیستیم،علی تنها بماند"، "مگر امت بمیرد،علی تنها بماند"،" حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست"، " مرگ بر امریکا" و "مرگ بر استکبار" بر ادامه مبارزه و مقاومت در مقابل مستکبرین و حمایت از ملت‌های مظلوم و مستضعف دنیا تاکید کردند.گفتنی است؛ در این راهپیمایی‌ها سخنرانان طی سخنانی ضمن محکوم نمودن حرکت‌های مذبوحانه دشمنان و ایادی داخلی آنها برادامه مبارزه با ظلم و استبداد تاکید کردند و خواستار رسیدگی مسئولین نظام اسلامی با مشکلات اقتصادی و معیشتی جامعه به ویژه اقشار آسیب پذیر شدند.اضافه می‌شود؛ در پایان این راهپیمایی‌ها قطعنامه چند ماده‌ای قرائت شد، که راهپیمایان با ندای‌الله اکبر آن را تایید کردند.
*کرمانشاه- مردم مومن و انقلابی کرمانشاه در شهرها و روستاهای این استان با حضور پرشور خود در راهپیمایی یوم‌الله 22بهمن همزمان و هم نوا با سراسر کشور، ضمن پاسداشت و تجدید میثاق با آرمان‌ها و ارزش‌های والای انقلاب اسلامی، تبعیت از ولایت، همبستگی و اتحاد خود را به جهانیان نشان دادنند.راهپیمایان کرمانشاهی در مراسم گرامیداشت چهل و یکمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی، با فریادهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده » یک بار دیگر حماسه به یاد ماندنی را در خاطره‌ها ثبت کردند. رئیس تبلیغات اسلامی در اجتماع بزرگ مردم کرمانشاه با تشریح دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی در بخش‌های مختلف، گفت: مردم بهترین پشتوانه انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی در این 40 سال بوده‌اند.حجت الاسلام قمی اظهار کرد: تجربه نشان داده است که هرجا به مردم اعتماد کردیم موفق بودیم و هر زمان که چشم امید به خارج از کشور و بیگانگان بود ضربه خورده ایم.وی با بیان اینکه تحریم‌های دشمنان هیچ خللی در عزم و اراده ملت ایران ایجاد نکرده است، افزود: هر زمانی که دشمنان فشارهای خود را بر انقلاب افزایش دادند، این مردم بودند که با همه توان به حمایت از نظام پرداخته و اجازه نداده‌اند دشمنان به هدف خود برسند.حجت الاسلام قمی با تجلیل از حضور و ایستادگی مردم کرمانشاه در صحنه‌های مختلف، بیان کرد: مردم این استان به خوبی از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن دفاع کرده‌اند و با حضور مقتدارنه خود، دشمن را از دستیابی به اهداف شوم خود بازداشته‌اند.
*اصفهان - همزمان با یوم‌الله 22 بهمن وجشن 40 سالگی پیروزی انقلاب اسلامی مردم همیشه در صحنه اصفهان حماسه‌ای دیگر خلق کردند وبا حضور بی‌نظیر خود در راه پیمایی این روز تاریخی، 40 سال ایستادگی ومجاهدت در تحقق آرمان‌های امام خمینی وانقلاب اسلامی را گرامی داشتند و ضمن تجدید عهد ومیثاق با امام رهبر خویش، یاد وخاطره آن دوران را در اذهان مردم زنده کردند. مردم خداجو وقدر شناس استان اصفهان همراه وهمگام با ملت غیور ایران اسلامی با حضورمتحد و میلیونی خود در راه پیمایی یوم‌الله 22 بهمن را در چهلمین سالگرد پیروزی نظام اسلامی جشن گرفتند وبا آرماهای امام راحل عظیم الشان، منویات رهبر معظم انقلاب وشهیدان والامقام تجدید عهد ومیثاق بستند که تا آخرین قطره خون از نظام اسلامی حراست می‌کنند. دیروز اصفهان یکپارچه درشور وهیجان انقلابی بود.انقلابی که پس از سال‌ها مجاهدت ومبارزه خالصانه مردان خدا در 22 بهمن 57 به رهبری امام خمینی(ره) وبا شکست طاغوت وطاغوتیان به پیروز‌ی رسید وامروز نهال انقلاب سال 57 روح‌الله به درخت تناوری تبدیل شده که ثمره‌اش بیداری تمام مظلومان جهان وقیام علیه ظلم واستکباراست. دیروز همه آمده بودند، یکپارچه ویک صدا، زن مرد، پیر وجوان کوچک وبزرگ، روحانیون، معلمان، اصناف وبازاریان، صنعتگران وکارگران عزیز، جوان‌های دهه 70 و دهه 80 در کنار جوانان دهه 40 و50 و60 وزیر پرچم نظام اسلامی فریاد‌های مرگ بر آمریکا ومرگ بر اسراییل را از فراز میدان تاریخی امام خمینی(ره) اصفهان به کاخ‌های لرزان جنایتکاران تاریخ رساندند.همه آمده بودند تا به دنیا نشان دهند همچنان با عهدی که با خدای خود بستند محکم واستوارمتحد ومنسجم، پست سر رهبر ومقتدای خود ایستاده اند، تا بار دیگر در جشن 40 سالگی انقلاب اسلامی خود بگویند‌ای آمریکا هیچ غلطی نمی‌توانی بکنی ما همچنان در صحنه مبارزه علیه استکبار ایستاده ایم.‌ای آمریکا ننگت باد از این همه توطئه علیه ملت ایران. دیروز در میان فریاد‌های مرگ بر آمریکای مردم اصفهان سخنان سید الشهدای انقلاب اسلامی آیت‌الله بهشتی که فرمود؛ای آمریکا بشنو این صدای یک ملت به پا خاسته است، از این ملت عصبانی باش واز این عصبانیت بمیر مجدداً در میدان امام اصفهان متجلی شد. دیروز مردم اصفهان یک روز وحماسی و به یاد ماندنی را در تاریخ خود به ثبت رساندند روز‌ی که استکبار جهانی ماهها برای خدشه‌دار کردن آن سرمایه‌گذاری کرده بود ومنتظر رسیدن چنین روزهایی بود تا خواب شیطانی خود را تعبیر کند اما مردم غیور وخداجو با همدلی و انسجام خود بار دیگر حمایت قاطع خود از نظام اسلامی به نمایش گذاشتند وبا فریاد‌های سهمگین خود کاخ‌های ظلم استکبار را به لرزه در آوردند. گزارش خبرنگا ما حاکیست مردم خداجوی اصفهان از نخستین ساعات صبح امرور با حضور در خیابانها وتشکیل صفوف راه پیمایی درحالی عکس‌هایی از امام خمینی و رهبر معظم انقلاب اسلامی وپارچه نوشته‌های در گرامی داشت یوم‌الله 22 بهمن ومجکومیت آمریکا و اسراییل با خود حمل می‌کردند، از مسیر‌های هشت گانه به سمت میدان امام اصفهان حرکت کردند ودر این میدان بزرگ تجمع کردند. در مراسم با شکوهی که دراین میدان برگزار شد مردم قدر شناس اصفهان با فریاد‌های‌الله اکبر ، مرگ بر آمریکا مرگ بر اسراییل، 40 سال ایستادگی ومقاومت در برابر استکبار را جشن گرفتند و بار دیگر یاد وخاطره دوران پیروزی انقلاب اسلامی وشهدای گرانقدر این دوران را را گرامی داشتند.نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم مردم اصفهان گفت: امروز انقلاب اسلامی سنگرها را یکی پس از دیگری فتح کرده و آمریکا اعتراف می‌کند که مرگ تدریجی استکبار و رژیم صهیونیستی به واسطه آن رقم خورده است.حجت الاسلام صادقی اولین عامل بقای انقلاب را ولایت برشمرد و افزود: همانطور ‌که امام خمینی(ره) انقلاب را در برابر فتنه‌ها حفظ کرد، رهبر معظم انقلاب در برابر طوفان‌های مختلف این کشتی انقلاب را به بهترین صورت سکانداری کرده و مادامی که با ولایت هستیم شکست نداریم و استکبار هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. وی اظهارداشت: این ملت ایستادگی و استقامت فکری و عملی دارد، در میدان جهاد کبیر بی‌عدالتی‌ها را تحمل می‌کند، اهل بصیرت هست و مطالبه گری هم می‌کند ولی تا مرگ استکبار ایستاده است و هرگز کوتاه نخواهد آمد.
*کرج- مردم شهید پرور استان البرزنیز همچون سالهای گذشته در یوم‌الله 22 بهمن که مصادف با چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران بود برای نشان دادن وحدت و انسجام ملی راهپیمایی با شکوهی را برگزار کردند. در چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و در شرایطی که دشمن هجمه‌های زیادی علیه ساختار نظام جمهوری اسلامی و اتحاد ملی وارد میکند, مردم شهرکرج درمسیرهای تعیین شده حضور یافتندوبا شعارهای کوبنده و انقلابی خود، بر ضرورت ایستادگی در مقابل استکبار جهانی و دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی تاکید کردند. مردم شهید پرور و همیشه در صحنه دیگر شهرهای این استان نیز با حضور حماسی و یک‌پارچه خود بار دیگر بر ایستادگی در مقابل دشمنان نظام و انقلاب اسلامی و حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب و تبعیت از رهبر معظم انقلاب تاکید نمودند.
*زنجان- در یوم‌الله بیست و دوم بهمن ماه، چهل و یکمین بهار آزادی و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، مردم وفادار، شهید پرور و همیشه در صحنه شهرها و بخش‌های استان زنجان با انجام راهپیمایی با شکوهی بار دیگر وحدت و عشق به ارزش‌های والای الهی و انقلابی را به نمایش گذاشته، ضمن تجدید پیمان با آرمان‌های شهداء، امام شهداء و رهبر معظم انقلاب، چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی را جشن گرفتند.کردند.اقشار مختلف مردم شهرها و بخش‌های استان زنجان همچون سالیان گذشته برای دفاع و پاسداشت از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی، با شرکت گسترده در راهپیمایی دین خود را نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ادا کردند.مردم شهر زنجان در این راهپیمایی گسترده با حضور حماسی، آگاهانه و انقلابی در صفوفی به هم فشرده و یکپارچه با بانگ رسای "‌الله اکبر"، "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" وحدت و اقتدار خود را بار دیگر به نمایش گذاشتند.راهپیمایان در صفوف متحد و یکپارچه با شعارهای کوبنده و انقلابی خود ضمن به نمایش گذاشتن اتحاد، انسجام و وفاداری خود به آرمان‌های بینانگذار جمهوری اسلامی ایران، بر ضرورت مقاومت و ایستادگی در مقابل زورگویان، استکبار جهانی و دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی تاکید کردند. مردم شهید پرور و همیشه در صحنه در جای جای این استان نیز با حضور حماسی و یک‌پارچه خود بار دیگر بر ایستادگی در مقابل دشمنان نظام و انقلاب اسلامی و حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب و تبعیت از رهبر معظم انقلاب تاکید کردند.
* اردبیل - راهپیمایی 22بهمن در چهلمین فجر پیروزی انقلاب اسلامی حال‌وهوای دیگری بود، پرچم‌های سه رنگ در فضای معطر به اتحاد و یکدستگی به اهتزار درآمد تا هر تکان آن تیری بر قلب دشمن کژ پندار باشد. چهار دهه پیش مردم اردبیل پیروزی انقلاب اسلامی ایران را در زیر بارش برف جشن گرفتند و امروز نیز تاریخ تکرار شد و 40 سال بعد از پیروزی انقلاب اردبیلی‌ها بار دیگر به خیابان‌ها آمدند تا ضمن خلق حماسه‌ای دوباره، با آرمان‌های انقلاب اسلامی و خون شهدا تجدید بیعت کنند.درست در سال 1357 بود که اردبیلی‌ها پا به پای هم‌وطنان خود پیروزی انقلابی را جشن گرفتند و چهار دهه است که این جشن تداوم دارد و خط بطلان به‌تمامی نقشه‌های شوم دشمنان کشیده است.شعار «هیهات من الذله»، «مرگ بر استکبار»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و بالاتر از همه شعار «الله‌اکبر» در گوش نسل بعد انقلاب نیز طنین‌انداز شده و امروز حتی کودکانی که تجربه‌ای از انقلاب و دفاع مقدس نداشته‌اند به پاس آموزه‌های پدران و مادران خود در راهپیمایی 22 بهمن حضور یافته‌اند.مشت‌های گره‌کرده شهروندان در آسمان نقش شده و کودک شیر خواره‌ای که روی گردن پدر نشسته است، ثمره، پیام و آینده انقلاب اسلامی است. در مسیرهای راهپیمایی علاوه بر فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر صهیونیسم، شعارهای در حمایت از انقلاب و نظام و حمایت از آرمان‌ها سرداده شد تا نشان دهد که تجلی حضور بهانه‌ای برای تجدید پیمان با شهدا، امام راحل و نظام اسلامی است.
*رشت- مردمان دیار گیل و دیلم زیر بارش شدید باران آمده و بار دیگر ولایت مداری، پشتیبانی از نظام و انقلاب و خرکت در مسیر ولایت فقیه را به نمایش گذاشتند.هوای سرد زمستانی و بارش باران هم نتوانست ارداه گیل مردان و گیل زنان دیار میرزا کوچک جنگلی را برای حضور در صفوف به هم پیوسته راهپیمایی 22 بهمن و جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی و نمایش حضور پرشور و حماسی سست کند. مردم رشت بار دیگر ولایت‌مداری، پشتیبانی از انقلاب و نظام و رهبری را سست کند انها بار دیگر آمده بودند تا بیعت مجددی با امام راحل و شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس کنند.از همان ساعات ابتدایی آغاز راهپیمایی خیابان‌ها و کوچه‌های این شهر در مسیرهای پنجگانه اعلام شده شاهد حضور زن و مرد، پیر و جوان، کودک و نوجوان بود حضور نسل چهارمی‌های انقلاب بیش از همیشه به چشم می‌آمد از پیرمرد عصا به دست گرفته تا زنی که فرزند خردسال خود را زیر بارش شدید باران بغل گرفته و سربند یا زهرا بر پیشانی بسته همه نشان از نمایش غرور ملی، اقتدار و عزت و شکست دوباره دشمنان و بدخواهان این نظام است.مردمان شهر باران‌های نقره‌ای بار دیگر نیز در جشن 40سالگی انقلاب آمده بودند تا به مقامات آمریکایی نشان دهند آنها به‌رغم پیش‌بینی شما 40 سالگی انقلاب خود را حتی با وجود سردی هوا و بارش شدید باران جشن گرفتند. آنها آمده بودند تا نشان دهند تا آخر پای این انقلاب، ارزش‌ها و آرمانهای معمارکبیر انقلاب ایستاده‌ و سر تعظیم در مقابل استکبار جهانی و زورگویان عالم خم نخواهیم کرد. استاندار گیلان در حاشیه حضور در راهپیمایی 22 بهمن شهر رشت در جمع خبرنگاران بیان کرد: مردم در هر شرایطی با حضور در تمامی صحنه‌ها، حمایت خود را از انقلاب اسلامی اعلام می‌کنند و این بزرگترین سرمایه نظام است.مصطفی سالاری ادامه داد: پیام حضور مردم وحدت، همدلی و پایبندی آنها به آرمان‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران است.
*سنندج - درچهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و همزمان با یوم‌الله 22 بهمن، مردم انقلابی کردستان نیز باشرکت در راهپیمایی باشکوه و بی‌سابقه، چهل سالگی این انقلاب را گرامی داشتند. مردم مومن و انقلابی این استان اعم از پیر و جوان، زن و مرد، شیعه و سنی، نظامی و فرهنگی، کارمند و کارگر بار دیگر به صحنه آمدند تا با فریادهای استکبارستیز خود با آرمان‌های امام خمینی(ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب تجدید پیمان کنند. مردم شهرهای مختلف استان با شعارهای ضد استکباری خشم و انزجار خود را به گوش دشمنان اسلام ونظام رساندند و حمایت خود را از ملت‌های مظلوم جهان اعلام داشتند.
*بندرعباس - مردم هرمزگان هم با حضور در مراسم راهپیمایی 22 بهمن ماه چله انقلاب را جشن گرفتند و با آرمانهای امام راحل و رهبری بیعت کردند.سواحل نیلگون خلیج فارس همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب هوایی دل انگیز داشت، نم نم باران جشن انقلاب را در هرمزگان باشکوه‌تر از سال‌های گذشته کرده بود. دریادلان و مرزداران هرمزگانی با حضور پر شور در راهپیمایی 22 بهمن ماه با آرمان‌های امام راحل و رهبری و خون شهیدان بیعتی دوباره کردند. 13 شهرستان هرمزگان حال و هوایی دیگر داشت.زنان و مردان هرمزگان حماسه آفریدند و با مشت‌های گره کرده به دشمنان انقلاب پیام دادند که این مرز و بوم هیچگاه زیر بار زورگویی و زیاده خواهی سردمداران آمریکایی و هم پیمانانش نخواهد رفت. این مردم با حضور پر شور نشان دادند که خیلج فارس هیچگاه برای دشمنانی که ادعای ایجاد امنیت را دارند امن نخواهد بود و امنیت خلیج فارس تنها با حضور ایران و کشورهای همسایه امکان پذیر خواهد بود.مردمی که 40 سال پیش نیز با تمام وجود به میدان دفاع از ندای عدالت‌خواهی رهبر کبیر انقلاب اسلامی برای برپایی پرچم دین و مبارزه با طاغوت زمان به میدان آمدند و در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در کنار مردم دیگر شهرهای کشور رویش هر جوانه انقلاب اسلامی را جشن گرفتند.امروز انقلاب با این جشن بزرگ و حماسه‌ای تماشایی وارد دهه پنجم شد، امروز هم‌زمان با آغاز جشن چهل‌سالگی انقلاب شعار «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آل‌سعود خائن» و با طنین «الله‌اکبر»، «نه سازش نه تسلیم پیام ملت ماست»، «خامنه‌ای امام مسلمین است/ اطاعتش بر همگان یقین است»، «خامنه‌ای خمینی دیگر است/ ولایتش ولایت حیدر است»، «شعار هر بسیجی مرگ بر آمریکاست» نشان دادند پای انقلاب و رهبری ایستاده‌اند و تا آخرین‌نفس از نهضت اسلامی دفاع خواهند کرد.اقشار مختلف مردم همچون گذشته با حضور پر شورتر در کف خیابان‌ها حماسه‌ای دیگر در تاریخ جهان اسلام خلق کردند. همچنین نسل چهارم انقلاب با شور و هیجان وصف ناپذیر با مشت‌های گره کرده در کنار دیگر افراد قرار گرفتند و همه با هم چهل سالگی انقلاب را جشن گرفته‌اند.
*ارومیه- مردم آذربایجان غربی نیز با حضورگسترده در مراسم راهپیمایی 22 بهمن ماه با آرمانهای امام راحل و رهبری بیعت کردند. اقشار مختلف مردم شهرها و بخش‌های این استان همچون سالیان گذشته برای دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی، با شرکت گسترده در راهپیمایی، دین خود را نسبت به نظام ادا کردند.مردم شهر ارومیه نیز در این راهپیمایی گسترده با حضور حماسی، آگاهانه و انقلابی خود شعار "‌الله اکبر"، "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" سر دادند واقتدار خود را بار دیگر به نمایش گذاشتند.راهپیمایان با شعارهای کوبنده و انقلابی خود، بر ضرورت مقاومت و ایستادگی در مقابل زورگویان، استکبار جهانی و دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی تاکید کردند.
*بجنورد- مردم با بصیرت خراسان شمالی جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی را برای همیشه ماندگار کردند.دیار گنجینه فرهنگ‌ها از کرد و ترک و تات و ترکمن و فارس رنگین کمانی از معرفت‌ها را به نمایش گذاشتند. امروز تمام ملت ایران مهمان جشن تولد چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی بودند از هر قومیتی با هر زبان و گویش و مذهبی در این جشن باشکوه شرکت کردند، جشنی که شعارش استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بود؛ جشنی که مزین به ندای‌الله اکبر بود و اتحاد و انسجام و با هم بودن جلوه‌های ماندگارش بود.مردم خراسان شمالی هم گام با دیگر مردم کشور دوشادوش یکدیگر بصیرت، انسجام، اتحاد و دشمن شناسی خود را به نمایش گذاشتند.مراسم راهپیمایی 22 بهمن در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران در 60 نقطه از خراسان شمالی با حضور باشکوه مردم ولایتمدار برگزار شد.مردم در این مراسم با شعارهای ضد استکباری خشم و انزجار خود را به گوش یاوگویان رساندند و حمایت از ملت‌های مظلوم منطقه و جبهه مقاومت برنامه‌های دیگر مراسم بود.
*تبریز- در چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی مردم تبریز و آذربایجان شرقی حماسه‌ای به عظمت تاریخ پرافتخار این خطه رقم زدند.بار دیگر آسمان تبریز از نواهای بهاری مردم ظلم‌ستیزش در چهلمین بهار آزادی و در دفاع از انقلاب اسلامی رنگ آبی معنویت بر خود گرفت، آواهایی که تا دل آسمان ارگ تبریز پرواز کرد و در تاریخ این انقلاب جاودانه شد.شیر مردان و شیر زنان تبریزی بار دیگر حماسه آفریدند، مردمی که 40 سال پیش نیز با تمام وجود به میدان دفاع از ندای عدالت‌خواهی رهبر کبیر انقلاب اسلامی برای برپایی پرچم دین و مبارزه با طاغوت زمان به میدان آمدند و در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در کنار مردم دیگر شهرهای کشور رویش هر جوانه انقلاب اسلامی را جشن گرفتند.انقلاب با این جشن بزرگ و حماسه‌ای تماشایی وارد دهه پنجم شد، هم‌زمان با آغاز جشن چهل‌سالگی انقلاب شعار «مرگ بر آمریکا» و «آذربایجان اویاخدی انقلابا دایاخدی» در آسمان تبریز و شهرها و روستاهای مختلف آذربایجان شرقی طنین‌انداز شد.در این حماسه مردم تبریز هم‌زمان با سراسر کشور و با حضور پرشور خود در راهپیمایی بار دیگر دشمنان اسلام را ناامید کرده و وفاداری خود به آرمان‌های شهدا، امام راحل و رهبر معظم انقلاب را به نمایش گذاشتند.مردم تبریز با طی مسیرهای 9 گانه در میدان نماز تجمع کرده و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را جشن گرفتند. این جشن انقلاب تماشایی بود چراکه ماه‌هاست دشمن قسم‌خورده ایران اسلامی به دنبال کمرنگ کردن حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن بود ولی امروز همه‌چیز عکس آن بود که آن‌ها می‌خواستند. با این حضور و حماسه تیر دشمن بازهم خطا رفت.
*گرگان- مردم استان گلستان در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن و جشن چهلمین سالگرد انقلاب حضور گسترده‌ای داشتند و بار دیگر با آرمان‌های انقلاب و امام راحل (ره) بیعت کردند.همزمان با فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، راهپیمایی مردم ولایتمدار و مومن استان گلستان همپای مردم کشور انجام شد.مردم مومن و انقلابی گلستان اعم از پیر و جوان، زن و مرد، شیعه و سنی، روحانی و بازاری، نظامی و فرهنگی، ایثارگر و خانواده شهید، کارمند و کارگر بار دیگر به صحنه آمده‌اند تا با فریادهای استکبارستیز خود با آرمان‌های امام خمینی(ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی و منویات جانشین صالحش رهبر معظم انقلاب تجدید پیمان کنند.