رئیس‌جمهور: ما از مشکلات عبور خواهیم کرد

ایسنا| حسن روحانی، رئیس جمهوری در مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در میدان آزادی تهران برگزار شد، گفت: خدای بزرگ را سپاس می‌گویم که ملت بزرگ ایران را چهل سال پیش، از استبداد و استعمار و وابستگی‌ها رهانید و این ملت توانستند نظام جمهوری اسلامی را در این سرزمین استقلال بخشند.
وی با بیان این که ۲۲ بهمن امسال ویژگی‌های خاص خود را دارد، یادآورشد: ۲۲ بهمن امسال از یک طرف همزمان است با چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران و از سوی دیگر امسال دهه فجر عطر و بوی فاطمی پیدا کرد. همچنین از سوی دیگر امسال در شرایطی جشن ۲۲ بهمن را برگزار می‌کنیم که در برابر توطئه‌های آمریکای جنایتکار و صهیونیسم و ارتجاع منطقه هستیم و اینها مردم ما را در فشار و منگنه تحریم قرار داده‌اند.
رئیس دولت تدبیر و امید افزود: امروز ما در یک جنگ روانی- تبلیغی و اقتصادی در برابر دشمنان سبوع که با سبوعیت با مردم رفتار می‌کنند مواجه هستیم؛ ما باید این مشکلات را با دست همدیگر حل کنیم. چرا که هر جا پیروز شده‌ایم، جایی بود که ملت و دولت در کنار هم و پشت سر رهبری قرار گرفتند؛ اگر ما توانستیم در سال‌های اول انقلاب ترور و شورش را در کشور از بین ببریم و آرام کنیم، مردم، دولت و نیروهای مسلح پشت سر امام بودند. در جنگ نیز همین طور بود؛ در تحریم هم با ایستادگی، همکاری و تعاون‌مان در برابر آمریکا پیروز می‌شویم و نخواهیم گذاشت که آمریکا پیروز شود.
وی با اشاره به اعلام سیاست‌های خصمانه علیه ایران از سوی سران ایالات متحده آمریکا طی ماه‌های گذشته، گفت: آمریکا دی ماه پارسال، اردیبهشت امسال، مرداد و ۱۳ آبان و کریسمس و عید سال مسیحی اعلام کرد که ایران را به زمین می‌زنم اما در هیچ کدام نشد. او همچنین قول داده بود که ۲۲ بهمن همه سران غاصب رژیم آمریکا در تهران باشند که نشد؛ هر چه گفتند نشد و نخواهد شد؛ به دلیل آنکه مردم ما به خدایشان، زهرایشان، پیامبرشان، ائمه‌شان و رهبر شجاع و بزرگوارشان ایمان دارند، متحدند و پشت سر رهبری حرکت می‌کنند؛ ما بی تردید در این مبارزه موفق خواهیم بود.


روحانی با بیان اینکه در این مسیر مردم ما مشکلاتی خواهند داشت، تاکید کرد: مردم ما همین الان در زندگی روزمره خود نیز مشکلاتی دارند، اما با کمک هم این مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت. وضع آمریکا به مراتب بدتر از چیزی است که خودشان فکر می‌کردند و وضع منطقه ما بسیار بهتر از آن چیزی است که خودشان فکر می‌کردند؛ جایگاه ایران روزبه‌روز بالاتر و والاتر می‌رود و ما از مشکلات عبور خواهیم کرد.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه آرمان امروز ما همان آرمان ۴۰ سال پیش است، گفت: اگر ۴۰ سال پیش آرمان‌مان این بود که در برابر استبداد آزادی را جایگزین کنیم و در برابر استعمار و وابستگی، حاکمیت ملی و در برابر ابتذال، فضیلت و در برابر تبعیض عدالت را مستقر کنیم و همچنین در برابر غرب و شرق گرایی هویت ایرانی و در برابر یاس امید و در برابر افراط و تفریط اعتدال را جایگزین کنیم، امروز هم راه و آرمان ما همان است و ما بی تردید در این راه موفق و پیروز خواهیم بود.