اخبار کوتاه


معرفي رئيس جديد قوه قضائيه تا پايان سال

معاون اول قوه قضائيه گفت: رئيس جديد قوه قضائيه تا پايان امسال و قبل از آغاز سال جديد معرفي مي‌شود و کار خود را آغاز مي‌کند. حجت الاسلام محسني اژه‌اي در خصوص شايعات آزادي مرتضوي دادستان سابق تهران از زندان گفت: اين خبر تکذيب شد و وي همچنان در زندان است. حجت الاسلام و المسلمين غلامحسين محسني اژه‌اي سخنگوي قوه قضائيه در گفتگو با الف در خصوص شايعات آزادي مرتضوي دادستان سابق تهران از زندان گفت: اين خبر تکذيب شد و وي همچنان در زندان است. وي در پاسخ به اين سوال که با توجه به عفو برخي از محکومين قضايي، آيا مرتضوي هم شامل عفو شده، گفت: من خبر ندارم.


لزوم بازنگري آمريکا در سياست‌های شکست خورده

پس از آنکه دونالد ترامپ رييس جمهور آمريکا در توئيتي به زبان‌هاي فارسي و انگليسي نوشت:«۴۰ سال فساد. ۴۰ سال سرکوب. ۴۰ سال ترور. رژيم ايران فقط موجب چهل سال شکست شده است. مردم ايران که مدت‌هاست در رنجند شايسته آينده روشن‌تري هستند.» محمد جواد ظريف وزير خارجه کشورمان واکنش نشان داد و نوشت:«چهل سال شکست در پذيرش اينکه ايراني‌ها هرگز مطيع نخواهند شد. چهل سال شکست در تطبيق دادن سياست آمريکا با واقعيت. چهل سال شکست در بي ثبات کردن ايران از طريق خونريزي و پول خرج کردن. پس از چهل سال انتخاب‌هاي اشتباه وقت آن رسيده است که دونالد ترامپ در سياست شکست خورده آمريکا بازنگري کند»


مردم با احساس خطر پرشورتر به صحنه مي‌آيند

آيت ا... مکارم شيرازي گفت: مردم هرچه بهتر به ميان بيايند، مديران و مسئولان بايد بيشتر در حل مشکلات به ويژه مشکلات اقتصادي کوشا باشند؛ اميدوارم مسؤولان پيام اين حضور باشکوه را بشنوند و بدانند بايد در حل مشکلات بيشتر و محکم تر بکوشند.به گزارش ايسنا اين مرجع تقليد افزود: مردم در مواقعي که احساس کنند خطري در ميان است پرشورتر از قبل در صحنه حاضر مي‌شوند.وي با تاکيد بر اينکه طبق قرائن، راهپيمايي ديروز بسيار باشکوه و بهتر از ساليان گذشته بود، گفت: هر زمان دشمن فشار بيشتري مي‌آورد مردم احساس مي‌کنند محکم‌تر بايد مشت بر دهان دشمن بکوبند.مکارم شيرازي افزود: اين حضور باشکوه رسالت و مسئوليت مسئولان را سنگين‌تر مي‌کند.