نامه‌ای برای علی آقا، رئیس الوکلا ی ملت...!


سوپاپ ... !
سلسله یادداشت‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، فکاهی«مارکو گامبارو» پیرمرد منشوری ...!




به قلم: محمد جوان

سلام علی جان!
در همین ابتدای کلام از جنابعالی عذرخواهی می‌کنم که شما را با نام کوچک صدا می‌زنم. بلاخره ستون طنز هست و شرایط ایجاب می‌کند گاه‌گداری با برخی از مسئولین نامه‌نگاری داشته باشیم. ان‌شاءالله که این نامه‌نگاری‌ها باعث نشود تا «بچه‌های بالا» یا بچه‌های گل واحد حفاظت مجلس به زحمت بیفتند و بخواهند تذکری بدهند. لذا من از همین پاراگراف اول اعلام می‌کنم چنانچه چیزی گفتم و نوشتم که به ساحت عزیزتان برخورد یا گستاخی حقیر را ببخشید یا این که به بچه‌ها بگویید، یک زنگ کوچولویی بزنند تا بی‌سر وصدا گورم را گم کنم!.
علی آقا!
اولا من از جانب دوستان از شما عذرخواهی می‌کنم بابت وقایع اتفاقیه کرج و این که نشد تا شما سخنران آن روز باشید. به هر حال اقدامی که صورت پذیرفت شایسته نبود. به هر حال این قبیل رخدادها تبعات منفی در سطح بین‌الملل دارد و باعث می‌شود تا دشمن‌ شادکن شویم. البته من فکر می‌کنم مقصر اصلی هم خودتان باشید. اگر آن روزی که عده‌ای در قم لنگ کفش و مهر
به سوی شما پرت کردند مصرانه می‌ایستادید امروز شاهد بروز چنین مسائلی نبودیم. بالاخره شما رئیس محترم مجلس هستید و مادام که حرمت مجلس حفظ نشود حرمت سایرین نیز از بین خواهد رفت!
علی بامرام!
یک آقایی هم هست که مرا یاد پنجاه سال قبل و فیلم گنج قارون و حسن جغجغه و ترانه مشهورش می‌اندازد: "میگم حسن جغجغه رو نون بده و چایی بده" و حسن جان آسمان جل هم در حالی که از خنده ریسه می‌رفت با یک دست نان درآبگوشت تیلیت می‌کرد و با آن یکی دست بشکن می‌زد و...این آقا چند سال قبل در دوره ریاست جمهوری آقای خاتمی خیلی فعال بود و درباره ... ما و کشور دبی یک چیزهایی می‌گفت اما همین که دوره صدارت هشت ساله حاج محمود آغاز شد از سنگ صدا برخاست اما ایشان هیچ صدایی بلند نشد.ولی در دوره دوم ریاست جمهوری حسن آقای ما،ایشان دوباره یاد مشکلات و معضلات کشور افتاده است و هر روز یک چیزی را سرنیزه می‌کند و به مسئولین می‌تازد و دشنام می‌دهد.من می‌خواهم بدانم حرف‌های ایشان صحیح هست و مملکت کلی مشکل دارد که صدایی از مسئولین برنمی خیزد یا این که حضرت ایشان پشتش به کوه گرم است و زلزله ی 100ریشتری هم ایشان را تکان نمی‌دهد؟!.
علی باصفا!
مسئله دیگری که ذهن مرا مشغول کرده است این بحث کلیپ‌هایی است که هر روز از یک جایی علیه نمایندگان خدوم مردم منتشر می‌شود. من مانده‌ام این‌ها واقعی هست یا صحنه‌سازی است برای تخریب نمایندگان محترم؟ اگر واقعی هست لطفا یک دوره کلاس آموزشی برای نمایندگان مجلس یازدهم بگذارید تا قبل از ورود به مجلس نحوه برخورد با مردم و ایضا آقایان و خانم‌های گوشی به دست را فرا بگیرند تا باعث آبروریزی بیشتر برای خود و مجلس محترم نشوند. درباب برخورد با جامعه نسوان نیز چیزهایی مد نظرم هست اما بنا به پاره‌ای از مصالح ساختمانی و غیرساختمانی از این فقره بسیار مهم مجبورم چشم‌پوشی بکنم چون مطمئن هستم بهتر است.
علی آقای گل!
اخیرا عده‌ای درفضای مجازی شایع کرده‌اند که برخی از مسئولین – ثروت‌هایی را از طریق اقوام درجه یک به آن سوی آب‌ها منتقل و در کشورهای خارجه سرمایه‌گذاری می‌کنند.
به عنوان نمونه از شخصی به نام خاوری نام
می‌برند که این جا دبدبه و کبکبه‌ای داشته و
پس از خالی کردن خزانه به کانادا گریخته و بیست سال جوان‌تر شده است. البته من این‌ها را باور نمی‌کنم و ایمان دارم مسئولین محترم ما اهل هرچه که باشند اهل خزانه خالی کردن نیستند.
علی باصفا!
درباره مشکلات ملت و کشور حرف و سخن بسیار است و ده صفحه هم که بنویسم کم است. اما خب ستون من بیشتر از این گنجایش ندارد و ممکن است نصف همین‌هایی هم که عرض کردم قیچی شود، اما علی آقا ترا به جان هر که می‌پرستی سوگند می‌دهم کمی بیشتر به فکر مردم باشید. دشمنان شب و روز همچون خوره روح و روان مردم را می‌خراشد. به مسئولان بگویید این مردم از عملکرد بسیاری از شما ناراضی هستند اما... کماکان ایستاده است ولی ممکن است روزی دلخور شود.
شمالم تا جنوبم عشق چه خاک و گندمی دارم/صدام یاری کنه باید بگم چه مردمی دارم/بگم این حق هیچ کس نیست که با ثروت فقیر باشه/کسی که فرش میبافه نباید رو حصیر باشه/ اگر چه سختی از انسان یه کوه درد میسازه/ولی از مردم ما درد، داره یک مرد میسازه...
علی جان، عزت زیاد... (!) راستی گفتم عزت، مراقب «عزت‌الله ضرغامی» باش...!