عاملان حمله خاش دستگیر شدند

روابط عمومی سپاه پاسداران خبرداد
دستگیری عاملان حمله تروریستی خاش
سرلشکر باقری: پاکستانی‌ها از یکشنبه عملیات‌هایی را آغاز کرده‌اند
آرمان: پس از عملیات تروریستی گروهک جیش‌الظلم که در سیستان و بلوچستان، محور خاش انجام گرفت و منجر به شهادت و مجروح شدن عده‌ای از پاسداران انقلاب اسلامی شد، مقامات نظامی کشورمان از جمله سرلشگر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و سردار جعفری فرمانده کل سپاه بر انتقام‌گیری سریع از تروریست‌ها تاکید کردند. از این رو طی روزهای گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در وعده از پیش داده شده به کشف و انهدام مقر این تروریست‌ها در داخل پرداخت. در این راستا روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از اقدام قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در شناسایی و متلاشی کردن خانه‌های تیمی عوامل جنایت تروریستی اخیر سیستان و بلوچستان، در سراوان وخاش و دستگیری آنان خبر داد. در این عملیات، سه تن از تروریست‌ها دستگیر و ۱۵۰ کیلوگرم مواد آماده انفجار و ۶۰۰کیلوگرم مواد انفجاری در حال ساخت و مقادیری سلاح و مهمات نیز کشف شد. حال باید منتظر سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی پاکستان باشیم که چگونه با تروریست‌های مزدور در خاک خود برخورد خواهند کرد.


‌‌بیانیه سپاه
روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از اقدام قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در شناسایی و متلاشی کردن خانه‌های تیمی عوامل جنایت تروریستی اخیر سیستان و بلوچستان، در سراوان وخاش و دستگیری آنان خبر داد. در پی دستور سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مبنی بر پیگیری سریع و قاطع قرائن و سرنخ‌ها برای دستیابی به عوامل جنایت تروریستی اخیر سیستان و بلوچستان که منجر به شهادت و مجروح شدن جمعی از پاسداران امنیت کشور و ملت گردید، روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به فضل الهی و با همت و تلاش‌های مجاهدانه نیروی زمینی سپاه، با پیگیری سرنخ‌ها توسط نیروهای اطلاعاتی و عملیاتی قرارگاه قدس این نیرو، شب گذشته طی عملیاتی سریع و مقتدرانه چندین خانه تیمی در سراوان و خاش که برخی عوامل جنایت اخیر در آن استقرار یافته بودند، شناسایی، متلاشی و تروریست‌های مستقر در آن دستگیر شدند. در ادامه این اطلاعیه آمده است: در این عملیات موفق، سه تن از تروریست‌ها دستگیر و 150 کیلوگرم مواد آماده انفجار و 600کیلوگرم مواد انفجاری در حال ساخت و مقادیری سلاح و مهمات نیز کشف گردید. در این اطلاعیه با اشاره به اینکه تروریست‌های دستگیر شده همان عواملی بودند که خودروی انتحاری عامل جنایت تروریستی اخیر در جاده خاش- زاهدان را تهیه، هدایت و پشتیبانی کرده‌اند، تاکید شده است: اقدامات سپاه در پیگیری سرنخ‌ها برای انتقام قطعی و کامل از هسته مرکزی گروهک عامل این جنایت، ادامه داشته وانتظار است با همکاری دولت و ارتش پاکستان این امر به سرعت محقق گردد.
‌‌آغاز عملیات پاکستان علیه تروریست‌ها
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پیش از ظهر دیروز در دیدار با آیت‌ا... نوری‌همدانی با بیان اینکه از تأکیدات مقام معظم رهبری تعمیق معنویت در نیروهای مسلح است، اظهار داشت: این امر با جدیت دنبال می‌شود؛ جذب، آموزش و تربیت نیروها با این رویکرد صورت می‌گیرد. ایسنا نوشت، سرلشکر محمد باقری گفت: از جهت صنایع دفاعی نیز امروز در ایران اوج فناوری و دانش فنی وجود دارد و ۸۵درصد از تجهیزات و تسلیحات را در کشور تولید می‌کنیم که این عدد پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ۴ یا ۵درصد بوده است.وی افزود: در مقابله با تهدیدها نیز به‌رغم اینکه پایگاه‌های دشمن در دورتادور ایران استقرار دارد، اما بحمد‌ا... اقتدار مناسبی در کشور برقرار است و جرأت حمله نظامی به حد زیادی از دشمن سلب شده است، لذا به عملیات‌های روانی، سایبری، فرهنگی و … روی آورده که در این عرصه نیز نیروهای مسلح به فراخور مسئولیت‌ها حضور و فعالیت دارند. باقری به فعالیت نیروهای مسلح در دور کردن تهدید از مرزهای کشور اشاره کرد و ابراز داشت: نیروهای مسلح با تجربه در ابعاد مستشاری، آموزشی و فرماندهی در جنگ با داعش در سوریه فعالیت چشمگیری داشتند، از این رو دشمن امروز به دنبال آوردن تهدید در پاکستان و افغانستان است که حمله تروریستی سیستان در همین راستا بود. وی با بیان اینکه طرف‌های پاکستانی از یکشنبه عملیات‌هایی را علیه پایگاه‌های تروریست‌ها آغاز کرده‌اند، تصریح کرد: اعلام کرده‌ایم که اگر توان مقابله ندارید ما خودمان وارد می‌شویم و انتقام خون عزیزانمان را می‌گیریم.
‌‌منتظر راه‌حل‌های پاکستان می‌مانیم
سخنگوی وزارت امورخارجه درباره پیگیری موضوع حملات تروریست‌ها از مرز پاکستان در مجامع بین‌المللی و سازمان ملل اظهار کرد: در مورد سازمان ملل و مجامع دیگر تصور نمی‌کنم اقدام خاصی مطرح باشد. ما علاقه‌مندیم در یک رایزنی جدی و فشرده برای تعیین تکلیف مرزها و اینکه پاکستان چه باید کند که دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم صحبت کنیم و رایزنی‌ها در این چارچوب ادامه دارد. ظرف چند روز آینده می‌توانیم درباره پیشنهادهای طرف پاکستانی برای پیدا کردن راه‌حل‌هایی، بیشتر صحبت کنیم. بهرام قاسمی در این ارتباط که پاکستان قصد دارد به ائتلاف‌های ضدایرانی با کشورهایی مانند عربستان بپیوندد، گفت: بعد از حادثه تلخ اخیر در سیستان و بلوچستان که به شهادت عزیزان ما منجر شد، طی تماس تلفنی که وزیر امورخارجه پاکستان با وزیر امورخارجه کشورمان داشت این حادثه را محکوم کرده و در مورد چگونگی همکاری‌های بیشتر برای اینکه بتوانند مانع این اتفاقات ناگوار شوند، صحبت‌هایی انجام شد. همچنین ملاقات‌های متعددی در تهران و اسلام آباد داشتیم و این موضوع با جدیت دنبال می‌شود. وی تصریح کرد: به هر حال قابل تحمل نیست که دولت و ارتش پاکستان نتواند در مقابل این نوع شرارت‌ها و اقدامات تروریستی از درون خاک خودش نسبت به جمهوری اسلامی ایران جلوگیری کند. سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: امیدواریم این ماجرا بتواند به شکل مقتضی و با یک اراده بیشتر و تصمیم جدی‌تر در اسلام آباد حل و فصل شود و شاهد افزایش تنش‌ها در مرزهای شرقی خود نباشیم. قاسمی خاطر نشان کرد: در مورد پیوستن پاکستان به ائتلاف‌های منطقه‌ای هم فعلا صحبتی نخواهم کرد و منتظر هستیم برای نوع اقدامات و راه‌حل‌هایی که قرار است دولت پاکستان ارائه کند و در نهایت تصمیمات خودمان را خواهیم گرفت. به هر حال علاقه‌مندی این است که مرزهای ما با پاکستان از نوع مرزهای دوستی باشد. در حالی که نوع این اقدامات کاملا مغایر است با دارا بودن مرزهای صلح آمیز و دوستی، لذا امید است که دولت پاکستان بتواند و بخواهد که نهایتا شاهد این نوع اتفاقات نباشیم.