قانونگذار ارشد دموکرات: ترامپ بزرگترین تهدید علیه دموکراسی آمریکا است

رئیس کمیته قضائی مجلس نمایندگان آمریکا دونالد ترامپ را بزرگترین تهدید علیه دموکراسی آمریکا از زمان دوران جنگ داخلی این کشور خواند.
به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه هیل، جرالد ندلر رئیس کمیته قضائی مجلس نمایندگان آمریکا در یک مصاحبه رادیویی گفت: از نظر من این رئیس‌جمهور و رفتارش بزرگترین تهدید علیه نظام دموکراتیک و حاکمیت قانون اساسی در کشور ما از زمان جنگ داخلی آمریکا است. این رفتار او شامل تهدیدهای مطرح شده علیه روزنامه‌ها، تهدید قوه قضائیه و خائن خواندن کسانی که از او انتقاد می‌کنند می‌شود.
ندلر که یکی از دموکراتهای ارشد تعیین شده برای تحقیق در مورد جوانب مختلف دولت ترامپ است گفت: به‌زودی مجلس نمایندگان آمریکا جلسات استماع خود را از جمله برای بررسی "سواستفاده از قدرت" و "ممانعت از اجرای عدالت" ازسوی ترامپ برگزار خواهد کرد.
او تاکید کرد: مشخصاً موارد جدی سو استفاده از قدرت و ممانعت جدی از اجرای عدالت و همین‌طور نقض آشکار بندهای قانون اساسی در خصوص دریافت مقرری ازسوی خارجی‌ها اتفاق افتاده است و همه این موارد باید بررسی شوند.


او گفت: جلسات استماع متمرکز بر مواردی نظیر زیر پا گذاشتن هنجارها و همین‌طور تهدید علیه نظام دموکراتیک خواهد بود.
او خاطر نشان کرد: دموکراتها به دنبال به سر انجام رساندن قوانینی هستند که انتشار علنی گزارش نهایی تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه تحقیقات درباره ارتباط کمپین انتخاباتی ترامپ با روسیه را الزامی کند.
ندلر که رئیس کمیته قضائی مجلس نمایندگان است، همچنین در صورت تصمیم دموکراتها برای در پیش گرفتن مسیر استیضاح علیه ترامپ ناظر بر تحقیقات مربوط به این استیضاح خواهد بود.
سایر اخبار این روزنامه
با حضور دکتر روحانی انجام شد؛ رونمایی از سامانه‌های مرتبط با شفافیت و مبارزه با فساد در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس‌جمهوری سوریه: حمایت از سوریه را حمایت از مقاومت می‌دانیم و به آن افتخار می‌کنیم دکتر ظریف در مصاحبه اختصاصی با روزنامه جمهوری اسلامی: مذاکره پشتوانه قدرت میدانی است - عواقب عدم عضویت در FATF به مراتب جدی‌تر است قانونگذار ارشد دموکرات: ترامپ بزرگترین تهدید علیه دموکراسی آمریکا است وندی شرمن: خروج آمریکا از برجام نادرست بود «امیر جنگ‌های داعش» در چنگ نیروهای عراقی کشف 50 سر زنان ایزدی در پایگاه داعش رئیس جمهور در جلسه هیات دولت: همکاری و حمایت حداکثری دستگاه‌ها از فعالان پارک‌های علم و فناوری ضروری است ریشه این تهدید را بسوزانید سه طرح فناوری فضایی ایران رونمایی شد پرتاب سه ماهواره ایرانی ناهید، ظفر و پارس در سال آینده دکتر ظریف در مصاحبه اختصاصی با روزنامه جمهوری اسلامی: مذاکره پشتوانه قدرت میدانی است - عواقب عدم عضویت در FATF به مراتب جدی‌تر است دکتر ظریف در مصاحبه اختصاصی با روزنامه جمهوری اسلامی: مذاکره پشتوانه قدرت میدانی است - عواقب عدم عضویت در FATF به مراتب جدی‌تر است دکتر ظریف در مصاحبه اختصاصی با روزنامه جمهوری اسلامی: مذاکره پشتوانه قدرت میدانی است - عواقب عدم عضویت در FATF به مراتب جدی‌تر است دکتر ظریف در مصاحبه اختصاصی با روزنامه جمهوری اسلامی: مذاکره پشتوانه قدرت میدانی است - عواقب عدم عضویت در FATF به مراتب جدی‌تر است دکتر ظریف در مصاحبه اختصاصی با روزنامه جمهوری اسلامی: مذاکره پشتوانه قدرت میدانی است - عواقب عدم عضویت در FATF به مراتب جدی‌تر است