تولید و قیمت نفت ایران افزایش یافت

طبق جدیدترین گزارش ماهانه اوپک، تولید نفت ایران در فوریه (بهمن- اسفند) سال 2019 به میزان 12 هزار بشکه در روز افزایش یافت و نفت سنگین ایران بیش از 5 دلار در هر بشکه گران شد.
گزارش اوپک بر مبنای آمار منابع ثانویه نشان می‌دهد تولید نفت ایران در ماه میلادی گذشته به 2.743 میلیون بشکه در روز رسید که 12 هزار بشکه در روز در مقایسه با تولید 2.731 میلیون بشکه در روز در ژانویه، افزایش داشت.
طبق آمار منابع ثانویه، مجموع تولید اوپک که متشکل از 14 کشور است در فوریه 30.55 میلیون بشکه در روز بود که 221 هزار بشکه در روز نسبت به ماه پیش از آن کاهش نشان داد. تولید نفت در ونزوئلا، عربستان سعودی و عراق کاهش یافت، درحالیکه تولید لیبی و آنگولا افزایش داشت.
قیمت نفت سنگین ایران در فوریه 61.39 دلار در هر بشکه بود که 5.10 دلار یا 9.1 درصد در مقایسه با 56.29 دلار در ژانویه افزایش نشان داد. میانگین قیمت نفت سنگین ایران از ابتدای سال 2019 تاکنون 58.72 دلار در مقایسه با 64.14 دلار در سال 2018 بوده است.
ارزش سبد نفتی اوپک در فوریه برای دومین ماه متوالی بهبود یافت و با 8.7 درصد یا 5.09 دلار افزایش، به 63.83 دلار در هر بشکه رسید. ارزش سبد نفتی اوپک در فوریه به روند افزایشی خود ادامه داد و تا مرز 66.56 دلار در هر بشکه رسید که بالاترین رکورد روزانه از نوامبر گذشته بود. این بهبود نتیجه تقاضای بالا برای بارگیری نفت در مارس و نگرانی‌ها نسبت به محدودیت شدیدتر عرضه در ماه‌های آتی و همچنین اختلالات غیرمنتظره عرضه به دلیل مسائل فنی و ژئوپلیتیکی بود.
سایر اخبار این روزنامه
تولید و قیمت نفت ایران افزایش یافت رویترز: آمریکا معافیت تحریمی واردکنندگان نفت ایران را تمدید می‌کند سرپرست سازمان توسعه تجارت: صادرات غیر نفتی کشور به 40 میلیارد دلار رسید در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری مطرح شد: رهبر انقلاب: مرزبندی با دشمن بسیار لازم است اما مخالفان نظر خود را به همراهی با دشمنان منتسب نکنید دکتر روحانی بعد از بازگشت از سفر عراق: هیچ قدرت و کشور ثالثی قادر نیست بین ایران و عراق تفرقه ایجاد کند ائمه جمعه: سفر رئیس جمهوری به عراق نمایش عزت ایران اسلامی بود روزنه‌های فساد را ببندید واکنش ظریف به کشتار مسلمانان در نیوزیلند: حمایت از اسلام هراسی را متوقف کنید دو ضربه کنگره آمریکا به ترامپ در یک روز 80 کشته و زخمی در جنایت تروریستی حمله به دو مسجد در نیوزیلند تاکید مراجع تقلید بر ضرورت برخورد جدی با اختلاس، گرانی و رفع مشکلات تولید ایران، مسائل و مشکلاتش برخورد گزینشی با حقوق بشر، چرا؟! واکنش فلسطینی‌ها به تغییر لحن آمریکا درباره جولان اشغالی ترامپ اتحادیه اروپا را تهدید کرد کره شمالی: ترامپ فرصت طلایی صلح را از دست داد در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری مطرح شد: رهبر انقلاب: مرزبندی با دشمن بسیار لازم است اما مخالفان نظر خود را به همراهی با دشمنان منتسب نکنید در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری مطرح شد: رهبر انقلاب: مرزبندی با دشمن بسیار لازم است اما مخالفان نظر خود را به همراهی با دشمنان منتسب نکنید در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری مطرح شد: رهبر انقلاب: مرزبندی با دشمن بسیار لازم است اما مخالفان نظر خود را به همراهی با دشمنان منتسب نکنید در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری مطرح شد: رهبر انقلاب: مرزبندی با دشمن بسیار لازم است اما مخالفان نظر خود را به همراهی با دشمنان منتسب نکنید در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری مطرح شد: رهبر انقلاب: مرزبندی با دشمن بسیار لازم است اما مخالفان نظر خود را به همراهی با دشمنان منتسب نکنید