رویترز: آمریکا معافیت تحریمی واردکنندگان نفت ایران را تمدید می‌کند

برخی منابع دیپلماتیک آمریکایی گفته‌اند، واشنگتن احتمالا به شرط کاهش خرید، معافیت تحریمی واردکنندگان نفت ایران را تمدید خواهد کرد.
به گزارش فارس، در پی ناکامی واشنگتن در «به صفر رساندن صادرات نفت ایران» دو منبع مطلع اعلام کردند، آمریکا در نظر دارد از ماه می‌(اردیبهشت ماه) صادرات نفت ایران را حدود 20 درصد کاهش داده و به زیر یک میلیون بشکه در روز برساند.
بنا بر گزارش خبرگزاری «رویترز»، این منابع مطلع همچنین تاکید کردند که واشنگتن قصد دارد این هدف را با درخواست از کشورهایی که از ایران نفت خریداری می‌کنند، برای کاهش واردات نفت از ایران محقق سازد و به آنها نیز وعده خواهد داد که با اجرای این درخواست از تحریم‌های آمریکا معاف خواهند بود.
براساس این گزارش، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در نظر دارد تا در نهایت صادرات نفت ایران را متوقف کند و با این کار منابع اصلی درآمدی ایران را هدف گرفته است.


بنا بر این گزارش، آمریکا احتمالا معافیت‌های تحریمی برای اکثر کشورهایی که از ایران نفت خریداری می‌کنند از جمله چین و هند را در ازای پایبندی به کاهش واردات به زیر یک میلیون بشکه در روز تمدید خواهد کرد. و این در شرایط فعلی به معنای کاهش 250 هزار بشکه در روز کمتر از میزان فعلی خواهد بود. درحال حاضر صادرات نفت ایران روزانه یک میلیون و 250 هزار بشکه در روز است.
یکی از منابع رویترز تاکید کرد، «هدف درحال حاضر کاهش صادرات نفت ایران به زیر یک میلیون بشکه در روز است»، ضمن اینکه دولت ترامپ نگران فشار برای قطع کامل صادرات نفت ایران در کوتاه مدت است و این نگرانی از این بابت است که مبادا این کار منجر به افزایش قیمت جهانی نفت شود.
این منابع تصریح کردند، واشنگتن ممکن است معافیت‌های تحریمی برخی کشورهایی که در این مدت اخیر از ایران نفت خریداری نکرده‌اند را نیز لغو کند.
بنا بر این گزارش، آمریکا در ماه نوامبر تحریم‌ها علیه ایران را اجرایی کرد و این تحریم‌ها ظاهرا در این مدت میزان صادرات نفت ایران را نصف کرده است. در همان زمان معافیت‌هایی برای برخی کشورها در نظر گرفته شد تا ظرف مدت زمان 6 ماه میزان واردات نفت خود از ایران را کاهش دهند. این معافیت‌ها قرار است هر 6 ماه تمدید شود.
یکی از منابع رویترز تاکید کرده، «به صفر رساندن صادرات نفت ایران بسیار دشوار است. قیمت حدودا 65 دلار برای هر بشکه نفت برنت، حد نهایی قیمتی است که دولت ترامپ در نظر گرفته است».
سایر اخبار این روزنامه
تولید و قیمت نفت ایران افزایش یافت رویترز: آمریکا معافیت تحریمی واردکنندگان نفت ایران را تمدید می‌کند سرپرست سازمان توسعه تجارت: صادرات غیر نفتی کشور به 40 میلیارد دلار رسید در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری مطرح شد: رهبر انقلاب: مرزبندی با دشمن بسیار لازم است اما مخالفان نظر خود را به همراهی با دشمنان منتسب نکنید دکتر روحانی بعد از بازگشت از سفر عراق: هیچ قدرت و کشور ثالثی قادر نیست بین ایران و عراق تفرقه ایجاد کند ائمه جمعه: سفر رئیس جمهوری به عراق نمایش عزت ایران اسلامی بود روزنه‌های فساد را ببندید واکنش ظریف به کشتار مسلمانان در نیوزیلند: حمایت از اسلام هراسی را متوقف کنید دو ضربه کنگره آمریکا به ترامپ در یک روز 80 کشته و زخمی در جنایت تروریستی حمله به دو مسجد در نیوزیلند تاکید مراجع تقلید بر ضرورت برخورد جدی با اختلاس، گرانی و رفع مشکلات تولید ایران، مسائل و مشکلاتش برخورد گزینشی با حقوق بشر، چرا؟! واکنش فلسطینی‌ها به تغییر لحن آمریکا درباره جولان اشغالی ترامپ اتحادیه اروپا را تهدید کرد کره شمالی: ترامپ فرصت طلایی صلح را از دست داد در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری مطرح شد: رهبر انقلاب: مرزبندی با دشمن بسیار لازم است اما مخالفان نظر خود را به همراهی با دشمنان منتسب نکنید در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری مطرح شد: رهبر انقلاب: مرزبندی با دشمن بسیار لازم است اما مخالفان نظر خود را به همراهی با دشمنان منتسب نکنید در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری مطرح شد: رهبر انقلاب: مرزبندی با دشمن بسیار لازم است اما مخالفان نظر خود را به همراهی با دشمنان منتسب نکنید در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری مطرح شد: رهبر انقلاب: مرزبندی با دشمن بسیار لازم است اما مخالفان نظر خود را به همراهی با دشمنان منتسب نکنید در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری مطرح شد: رهبر انقلاب: مرزبندی با دشمن بسیار لازم است اما مخالفان نظر خود را به همراهی با دشمنان منتسب نکنید