ضرب و شتم شدید پناهجویان ایرانی در یونان

به دنبال شایعاتی که در شبکه‌ها‌ی اجتماعی منتشر شده است، ده‌ها‌ نفر از مهاجران که از مناطق مختلف یونان آمده‌اند، در روزهای اخیر مقابل اردوگاه دیاواتا در نزدیکی تسالونیکی تجمع کرده‌اند.
به گزارش فرارو، بر اساس این شایعات، سازمان‌ها‌ی مدافع حقوق بشر برای کمک به مهاجران برای عبور از مرز یونان و مقدونیه و رفتن به سایر کشورهای اروپایی اعلام آمادگی کرده‌اند. این مهاجران گشوده شدن گذرگاه‌ها‌ی مرزی را در ایدومنی خواستارند. یکی از خبرنگاران خبرگزاری فرانسه اعلام کرد بعد از این که دو دستگاه اتوبوس صبح شنبه برای انتقال بخشی از معترضان به سایر اردوگاه‌ها‌ی واقع در شمال یونان محل را ترک کردند، یک گروه 800 نفری از مهاجران که باقی مانده بودند، به ماموران پلیس که از عزیمت آنها به طرف مرز جلوگیری می‌کردند، سنگ پرتاب کردند. نیروهای پلیس برای مقابله با مهاجران به طور پراکنده از گاز اشک‌آور استفاده کردند.
روز جمعه نیز مهاجرانی که در میان آنها خانواده‌ها‌ی دارای کودکان کم سن و سال وجود داشتند، بار دیگر تلاش کردند به زور از مرز عبور کنند و ماموران پلیس با استفاده از گاز اشک آور و نارنجک‌ها‌ی صوتی به مقابله با آنها پرداختند. وزیر مهاجرت یونان اعلام کرد مهاجران با خبرهای جعلی که در شبکه‌ها‌ی اجتماعی منتشر شده است، فریب خورده‌اند. روز قبل وی یادآور شده بود مرزها
باز نخواهد شد.
اولیور اسپاسووسکی، وزیر کشور مقدونیه نیز اعلام کرد از روی احتیاط امنیت در مرز را تقویت کرده است. وی روز جمعه اعلام کرده بود ما پیش بینی نمی‌کنیم ناآرامی‌ها‌یی به وجود آید. اما امنیت در مرزها را افزایش می‌دهیم زیرا این وظیفه ماست. ده‌ها هزار پناهنده و مهاجر غیرقانونی که بیشتر ملیت سوری، عراقی، افغانستان و ایرانی دارند از سال 2016 میلادی به این سو که کشورهای حوزه بالکان مرز خود را به روی آنها بستند از مسیر یونان برای رسیدن به کشورهای اروپای شمالی استفاده کرده‌ و در داخل مرزهای این کشور گرفتار آمده‌اند.