خط آهن سراسری خرمشهر - تهران را با یک حرکت جهادی بازگشایی کنید

اهواز - خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: 10 کیلومتر از خطوط راه آهن سراسری خرمشهر-تهران در منطقه ایستگاه بامدژ بمدت حدود دو هفته است که در استان خوزستان دچار آبگرفتگی شده است و مسدود است و عملا هیچگونه قطاری قادر به عبور نیست که بازگشایی این مسیر یک حرکت جهادی را می‌طلبد.
سعید رسولی روز جمعه هفته گذشته در حاشیه بازدید از وضعیت آبگرفتگی خطوط راه آهن خوزستان در گفت وگو با خبرنگاران در خصوص خسارات وارده به خطوط ریلی استان بیان داشت: ممکن است طی روزهای آینده حجم خسارات افزایش داشته باشند و علاوه بر این طی این مدت راه آهن درحال خدمت رسانی به مردم بود به همین دلیل نمی‌توان میزان دقیقی از خسارت‌های وارد شده را اعلام کرد.
وی ادامه داد: از بین این 10 کیلومتر، سه کیلومتر دچار آب شستگی شده که به منظور حفظ ایمنی مسافران و رعایت سیر قطارها، خط راه آهن در جنوب مسدود شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تلاش می‌شود به‌زودی تعمیرات انجام و مسیر مجدد بازگشایی شود، یادآور شد:


قطعه نظامیه در نزدیکی اهواز نیز دچار آب گرفتگی شدید شده که منتظریم در این منطقه نیز با کم کردن دبی خروجی آب سدهای استان، آب در این منطقه فروکش کند و آبگرفتگی از این بیشتر نشود.
به گزارش خبرنگار ما از اهواز، سیل خوزستان بر ترانزیت ریلی از بندر امام خمینی و بخصوص محصولات شرکت فولاد خوزستان تاثیر منفی داشته است. اگرچه حرکت قطارها از اندیمشک به تهران و بالعکس ادامه دارد.
اما اگر روند تخلیه آب از سطح محورهای استان به درازا بکشد، تمهیداتی اندیشیده شده تا بار مهم فولاد خوزستان از طریق حمل و نقل ترکیبی ریلی جاده‌ای منتقل شود.
براساس این گزارش، آب شستگی زیرسازی خط راه آهن در مسیر آهودشت به بامدژ در خوزستان بر اثر سیل کم سابقه موجب مسدود شدن مسیر ریلی جنوب شد.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس کل بانک مرکزی: ورود منابع صندوق توسعه ملی به تعادل بازار ارز کمک می‌کند تداوم کمک‌های انسان دوستانه جهانی به سیلزدگان ایرانی مخالفت نمایندگان مجلس انگلیس با استرداد آسانژ به آمریکا خودسوزی یک مرد مقابل کاخ سفید شورای امنیت خواهان تحویل قدرت در سودان به غیرنظامیان شد خوزستانی‌ها بار دیگر خاکریز می‌زنند عضو هیات رئیسه مجلس: چهار وزیر امروز در مورد سیل اخیر به مجلس گزارش می‌دهند ارزیابی دانشگاهیان از بازدید هورالعظیم آیا تاسیسات نفتی زیر آب است؟ خط آهن سراسری خرمشهر - تهران را با یک حرکت جهادی بازگشایی کنید جهیزیه پربرکت عروس آق قلائی! خط آهن سراسری خرمشهر - تهران را با یک حرکت جهادی بازگشایی کنید تمجید معاون اول رئیس‌جمهور از تشکیل سیل‌بند انسانی در دهلاویه با دستور معاون اول رئیس جمهور؛ شرکت‌های دولتی ملزم به ثبت اطلاعات در سامانه یکپارچه اطلاعات شدند خوزستان را مدیریت کنید خوزستانی‌ها بار دیگر خاکریز می‌زنند خوزستانی‌ها بار دیگر خاکریز می‌زنند خوزستانی‌ها بار دیگر خاکریز می‌زنند خوزستانی‌ها بار دیگر خاکریز می‌زنند خوزستانی‌ها بار دیگر خاکریز می‌زنند