سازمان غذا و دارو: داروهای مورد نیاز کشور ذخیره شده است

مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: ذخیره داروی مورد نیاز کشور با توجه به شرایط تحریم انجام شده اما به دلیل داشتن تاریخ انقضای دارو، نمی‌توان برای طولانی مدت و به طور مثال برای چهار سال، داروها را ذخیره کرد.
محمد عبده زاده در گفتگو با ایرنا افزود: برای داروهایی که می‌توان به مدت طولانی آنها ذخیره کرد، برنامه‌ریزی لازم انجام شده است اما نمی‌توان به طور سالانه داروها را ذخیره کرد چراکه ثبت سفارش داروها نیز به طور ماهانه انجام می‌شود.
مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در مورد میزان افزایش قیمت دارو طی سال جاری نیز گفت: هنوز نمی‌توان درباره میزان این افزایش اظهارنظری کرد چراکه تعیین قیمت دارو تابع عواملی مانند نرخ ارز است.
عبده زاده تصریح کرد: اگر نرخ ارز افزایش یابد، براساس میزان افزایش آن باید برای قیمت داروها نیز تصمیم‌گیری شود.


وی درباره استفاده ایران از کانال‌های مالی اتحادیه اروپا برای تجارت دارو نیز گفت: استفاده از کانال‌های مالی اروپا هنوز برای تجارت دارو اجرایی نشده است.
اتحادیه اروپا نیمه دوم امسال برای تسهیل معامله با ایران، سازوکار ویژه مالی با عنوان «اینستکس (INSTEX)» یا «ابزار پشتیبانی از مبادلات تجاری» برای معاملات اقلام غیرتحریمی مانند دارو ایجاد کرد اما استفاده از این کانال‌های مالی هنوز برای فعالان صنعت داروسازی اجرایی نشده است.
سایر اخبار این روزنامه
سازمان غذا و دارو: داروهای مورد نیاز کشور ذخیره شده است افزایش ظرفیت مدیریت بحران و آمادگی برای مقابله با سیلاب مناطق سیل زده؛تجلیگاه عشق و ایثارمردم ایران معاون اول رئیس جمهور: جبران خسارات و ساخت مسکن برای مردم سیل زده در اولویت کار دولت است کشتی جنگی انگلیس برای یک ماموریت 3 ساله وارد سواحل بحرین شد! تاکید شورای نظامی بر ادامه حضور نظامیان سودانی در ائتلاف سعودی علیه یمن 45 هزار تن فرآورده نفتی به خارج از کشور ترانزیت شد بررسی حذف چهار صفر از پول ملی در دولت به جریان افتاد آمار چک‌های برگشتی کاهش یافت تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «در کمین گل‌سرخ» رونمایی شد ظریف در دیدار با ولید المعلم: مقاومت دولت و ملت سوریه منطقه را از یک خطر بزرگ نجات داد برنی سندرز: انتقاد از اسرائیل، یهودی‌ستیزی نیست امارات در مانور مشترک هوایی با رژیم صهیونیستی شرکت کرد صفحات اینستاگرامی چند مقام نظامی کشور مسدود شدند اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری 98 به پیشنهاد وزیر ارشاد کارگروه رسیدگی به امور فرهنگی مناطق سیل‌زده تشکیل می‌شود تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «در کمین گل‌سرخ» رونمایی شد ارتش، خادم بی‌ادعای ملت