آمار چک‌های برگشتی کاهش یافت

642 هزار فقره چک به ارزشی بالغ بر 82 هزار میلیارد ریال در بهمن ماه سال 97 در کل کشور برگشت داده شده که نسبت به ماه قبل از آن از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب 15.7 درصد و 7 درصد کاهش نشان می‌دهد.
براساس آمار بانک مرکزی بالغ بر6.6 میلیون فقره چک به ارزشی بالغ بر 741 هزار میلیارد ریال در بهمن ماه 1397 در کل کشور مبادله شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب 8.5 درصد و 0.6 درصد کاهش نشان می‌دهد. در ماه مورد گزارش در استان تهران بالغ بر 2.3 میلیون فقره چک به ارزشی بالغ بر 402 هزار میلیارد ریال مبادله شد.
حدود 6 میلیون فقره چک به ارزشی حدود 659 هزار میلیارد ریال در بهمن ماه 1397 در کل کشور وصول شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد 7.7 درصد کاهش و از نظر مبلغ 0.3 درصد افزایش نشان می‌دهد. در ماه مورد گزارش، درکل کشور 90.3 درصد از کل تعداد چک‌های مبادله‌ای و 88.9 درصد از کل مبلغ چک‌های مبادله‌ای وصول شد. در بهمن ماه 1397، در استان تهران بالغ بر 2.1 میلیون فقره چک به ارزشی بالغ بر 358 هزار میلیارد ریال وصول شد. در ماه مورد گزارش در استان تهران از نظر تعداد 90.7 درصد و از نظر ارزش 89.1 درصد از کل مبلغ چک‌های مبادله‌ای وصول شده است.
در ماه مذکور در بین سایر استان‌های کشور بیشترین نسبت تعداد چک‌های وصـولی به کل چک‌های مبادله‌ای در استان، به ترتیب به استان‌های گیلان (92.6 درصد)، البرز و خوزستان هر کدام (91.9 درصد) و یزد (91.6 درصد) اختصاص یافته است و استان‌های کهگیلویه و بویراحمد (84.7 درصد)، کرمان (85.7 درصد) و کردستان (85.9 درصد) پایین‌ترین نسبت تعداد چک‌های وصولی به کل چک‌های مبادله شده در استان را به خود اختصاص داده‌اند.
حدود 616 هزار فقره چک به ارزشی بالغ بر 76 هزار میلیارد ریال در بهمن ماه 1397 در کل کشور به دلایل کسری یا فقدان موجودی برگشت داده شده است. در واقع در کل کشور از نظر تعداد 95.9 درصد و از نظر ارزش 92.8 درصد از کل چک‌های برگشتی به دلایل کسری یا فقدان موجودی بوده است. در ماه مورد گزارش، در استان تهران حدود 203 هزار فقره چک به ارزشی حدود 40 هزار میلیارد ریال به دلایل کسری یا فقدان موجودی برگشت داده شده است. در واقع در استان تهران از نظر تعداد 94.4 درصد و از نظر ارزش 90.2 درصد از کل چک‌های برگشتی به دلایل کسری یا فقدان موجودی بوده است.
سایر اخبار این روزنامه
سازمان غذا و دارو: داروهای مورد نیاز کشور ذخیره شده است افزایش ظرفیت مدیریت بحران و آمادگی برای مقابله با سیلاب مناطق سیل زده؛تجلیگاه عشق و ایثارمردم ایران معاون اول رئیس جمهور: جبران خسارات و ساخت مسکن برای مردم سیل زده در اولویت کار دولت است کشتی جنگی انگلیس برای یک ماموریت 3 ساله وارد سواحل بحرین شد! تاکید شورای نظامی بر ادامه حضور نظامیان سودانی در ائتلاف سعودی علیه یمن 45 هزار تن فرآورده نفتی به خارج از کشور ترانزیت شد بررسی حذف چهار صفر از پول ملی در دولت به جریان افتاد آمار چک‌های برگشتی کاهش یافت تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «در کمین گل‌سرخ» رونمایی شد ظریف در دیدار با ولید المعلم: مقاومت دولت و ملت سوریه منطقه را از یک خطر بزرگ نجات داد برنی سندرز: انتقاد از اسرائیل، یهودی‌ستیزی نیست امارات در مانور مشترک هوایی با رژیم صهیونیستی شرکت کرد صفحات اینستاگرامی چند مقام نظامی کشور مسدود شدند اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری 98 به پیشنهاد وزیر ارشاد کارگروه رسیدگی به امور فرهنگی مناطق سیل‌زده تشکیل می‌شود تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «در کمین گل‌سرخ» رونمایی شد ارتش، خادم بی‌ادعای ملت