ادعای عجیب سعید قاسمی

آفتاب یزد- گروه سیاسی : بازنشسته مخالف دولت، همان که معروف است به ادبیات خاص، با چاشنی داد و فریاد و کوبیدن روی میز و چرخاندن دست در سخنرانی‌ها، بعضا شور و حماسه در جمع مخاطبینش می‌اندازد.
همان که یک زمان به پیکر بی‌جان آیت‌الله‌‌‌هاشمی هم رحم نمی‌کند و از نحوه مرگ وی و چهره اش بعد از فوت می‌گوید و علیه او می‌تازد، یک بار هم رئیس جمهور حسن روحانی را تهدید می‌کند. این بار هم نامش به خاطر اظهارات جدیدش بر سر زبان‌ها افتاده است.
او همان سردار سعید قاسمی معروف است. همان مرد پر حاشیه و البته محبوب برای گروه‌هایی که جذب نطق‌های آتشین وی می‌شوند و او را به واسطه شجاعت کلامش می‌ستایند. بی آنکه در جست و جوی راستی یا ناراستی گفته‌هایش برآیند.
در اظهاراتش مرزهای فرهنگی، سیاسی، اقتصاد، ورزش، سینما و... را با سخنرانی‌های پرشور درمی نوردد و تا چند روزی رسانه‌های داخلی را به خود مشغول می‌سازد و وادار به سخن گفتن از اظهارات عجیب الخلقه اش می‌کند.


این بار اما اظهاراتی را مطرح کرده که بی‌تردید اگر صحت و سقم آن معلوم شود چیزی جز حاشیه و هزینه تازه برای کشور ندارد.
حاج سعید قاسمی در اظهارات اخیر خود در گفت‌و‌گو با برنامه اینترنی رودررو که – متمایل به اصولگرایان خاص است - چنین بیان داشته است که[...] در پوشش هلال احمر برای آموزش نظامی نیرو‌های مجاهدین در جریان جنگ بوسنی به این کشور اعزام می‌شدند.
سعید قاسمی در گفت‌و‌گوی تصویری خودش خبر داده است: «ما هلال احمری‌هایی بودیم که برای آموزش نظامی نیرو‌های مجاهدین رفته بودیم.»
به گفته او اما کریستین امانپور خبرنگار سی ان ان پوشش آن‌ها را برای آمریکایی‌ها افشا کرده است.
قاسمی در این گفت‌وگو که در آپارات به نمایش در آمده گفته:«این خانم {کریستین امانپور} همشهری ما، که همه سیاستمداران ما دوست دارند با ایشان صحبت کنند از آقای احمدی نژاد گرفته تا روحانی و به نظر می‌رسد یک خواهر خواندگی با مقامات دولتی ما دارند، این بی‌شرف جاسوس سی ان ان، ما را افشا کرد.»

>هدف چیست؟
اظهارات قاسمی در این برهه از زمان، از دید برخی، نوعی خط دادن محسوب می‌شود. اظهاراتی که بی تردید بیش از هر چیز نشان می‌دهد حاج سعید اگر بنا به افشاگری باشد، صغیر و کبیر نمی‌شناسد و بدون مراعات نتایج آن حتی به افشای خود هم می‌پردازد.
هرچند این بار هم ادعاهای او بدون واکنش نبوده بلکه هلال احمر ایران به آن پاسخ داده است. هلال احمر در صفحه رسمی توییتر خود نوشته است: «هلال احمر هیچ گاه اجازه استفاده از نشان و لباس خود را به نیروهای نظامی نمی‌دهد. طبق کنوانسیون ۴ گانه ژنو در مخاصمات مسلحانه بی طرفیم؛ چون کار مهم حمایت از انسانیت و کمک به غیرنظامی‌ها را داریم اگر فرد یا نهادی از نشان و لباس جمعیت هلال احمر ایران استفاده کرده، قطعا بدون هماهنگی بوده است. »
سخنان قاسمی از جهتی دیگر نیز در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به بمب خبری تبدیل شده است چرا که گفته‌های او در حالی مطرح می‌شود که تا چند روز پیش از این گفته می‌شد که حساب کمک‌های هلال احمر به دلیل تحریم‌های ضدانسانی آمریکا برای سیل‌زدگان در خارج از کشور مسدود شده و گویی این سخنان قاسمی می‌تواند بهانه به رسانه‌ها و افرادی بدهد که به دنبال بهانه‌تراشی برای اقدام خصمانه کاخ سفید بودند.