حفتر از نیروهایش خواست به هر قیمتی وارد طرابلس شوند

فرمانده "ارتش ملی لیبی" از نیروهایش خواست به هر قیمتی وارد طرابلس شوند.
به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه الجزیره، منابع امنیتی لیبیایی اعلام کردند که خلیفه حفتر، فرمانده ارتش ملی لیبی از طریق بی‌سیم به نیروهایش دستور داده که حمله به طرابلس را ادامه دهند و به هر قیمتی وارد پایتخت شوند.
این دستور درحالی صادر شده که نیروهای حفتر در برخی از محورها عقب‌نشینی کرده و گزارش‌هایی از شکست عملیات نظامی این نیروها علیه طرابلس منتشر شده بود.
به گفته منابع، نیروهای حفتر برای یورش به طرابلس از جنوب تلاش کردند اما نیروهای دولت توافق ملی لیبی مقابل آن‌ها ایستادند و آن‌ها را مجبور به عقب‌نشینی به منطقه قصر بن غشیر کردند.


به گفته منابع در حملات موشکی نیروهای حفتر به برخی محله‌های مسکونی نیز چند تن کشته و زخمی شده‌اند.
در همین راستا، فایز السراج، نخست‌وزیر دولت توافق ملی لیبی که ازسوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته شده اعلام کرد که تجاوزات خطرناک علیه پایتخت نشان دهنده این است که حفتر تمایلی به تحقق صلح ندارد.
السراج مسئولیت این اقدامات حفتر را بر دوش کشورهایی گذاشت که از وی حمایت می‌کنند.
فایز السراج همچنین از محله‌های مسکونی که در معرض حملاتی با موشک گراد قرار گرفته بودند بازدید کرد.
السراج گفت: بمباران این منازل جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت و نقض قوانین بین‌المللی محسوب می‌شود.
ازسوی دیگر خلیفه العبیدی، مدیر دفتر اطلاع‌رسانی فرماندهی کل نیروهای حفتر، یکی از فرماندهان نیروهای وابسته به دولت توافق ملی را به یورش به مقر سفارت آمریکا در طرابلس متهم کرد.
وی اعلام کرد که اطلاعات نشان می‌دهد اسامه الجویلی، یکی از فرماندهان نیروهای وابسته به دولت توافق ملی با تعدادی نیرو به مقر سفارت آمریکا در طرابلس یورش برده است.
العبیدی گفت: این مقر از کارکنان و نگهبانان تخلیه شده بود. نیروهای الجویلی به تعدادی خودروهای زرهی و خودروی نظامی و تجهیزات دیگر که متعلق به این سفارت بودند دست یافتند.
وی گفت: نیروهای ارتش ملی خود را از این اقدام جنایتکارانه مبرا می‌دانند.
سایر اخبار این روزنامه
در جلسه هیات دولت به ریاست دکتر روحانی؛ میزان افزایش ضریب حقوق کارکنان دولت در سال 1398 مشخص شد جنگنده کوثر برای نخستین بار در تهران نمایش هوایی داد موافقت مجلس مصر با تمدید ریاست‌جمهوری سیسی تا یک دهه دیگر حفتر از نیروهایش خواست به هر قیمتی وارد طرابلس شوند عمر البشیر و برادرش راهی زندانی در خارطوم شدند در حمایت از تجاوز نظامی سعودی ترامپ قطعنامه کنگره برای قطع حمایت از عربستان در جنگ یمن را وتو کرد نتانیاهو: شمار زیادی از رهبران عرب پیروزی‌ام در انتخابات را تبریک گفتند تحلیل سیاسی هفته رهبر انقلاب در دیدار با فرماندهان ارتش: جلوه هایی از شعار « ارتش فدای ملت » را در مناطق سیل زده دیدیم رئیس جمهور در جلسه هیات دولت: مردم مناطق سیل زده نگران نباشند، با کمک هم خرابی ها را بهتر از گذشته خواهیم ساخت در نامه به وزرای خارجه کشورهای جهان؛ دکتر ظریف خواستار موضع گیری دولت‌ها برابر ماجراجویی آمریکا شد حجتی: تولید محصولات کشاورزی امسال افزایش می‌یابد وزیر نیرو: مشترکان کم مصرف پاداش می‌گیرند عضو شورای تهران: 3800 واحد از املاک شهرداری در اختیار غیر است رئیس سازمان برنامه و بودجه: 7 هزار میلیارد تومان بابت خسارت به سیل زدگان پرداخت می‌شود ارسال کمک‌های امارات و عربستان برای سیل زدگان ایران رهبر انقلاب در دیدار با فرماندهان ارتش: جلوه هایی از شعار « ارتش فدای ملت » را در مناطق سیل زده دیدیم رهبر انقلاب در دیدار با فرماندهان ارتش: جلوه هایی از شعار « ارتش فدای ملت » را در مناطق سیل زده دیدیم رهبر انقلاب در دیدار با فرماندهان ارتش: جلوه هایی از شعار « ارتش فدای ملت » را در مناطق سیل زده دیدیم رهبر انقلاب در دیدار با فرماندهان ارتش: جلوه هایی از شعار « ارتش فدای ملت » را در مناطق سیل زده دیدیم رهبر انقلاب در دیدار با فرماندهان ارتش: جلوه هایی از شعار « ارتش فدای ملت » را در مناطق سیل زده دیدیم