ضرب‌الاجل جدید اتحادیه آفریقا به شورای نظامی انتقالی سودان برای واگذاری قدرت

شورای صلح و امنیت اتحادیه آفریقا به شورای نظامی انتقالی سودان دو ماه مهلت داد تا قدرت را به غیرنظامیان واگذار کند.
به گزارش ایسنا، به نقل از سایت الجزیره، به دنبال پایان مهلت تعیین شده ازسوی شورای صلح و امنیت اتحادیه آفریقا برای شورای نظامی انتقالی سودان مبنی بر تحویل قدرت به غیرنظامیان، این شورا مهلت جدیدی را برای انتقال قدرت به غیرنظامیان در سودان تعیین کرد.
طبق این گزارش، شورای صلح و امنیت اتحادیه آفریقا به شورای نظامی سودان مهلت 60 روزه‌ای را جهت تحویل قدرت به غیرنظامیان تعیین کرد.
شورای صلح و امنیت اتحادیه آفریقا با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که تمدید مهلت شورای نظامی با توجه به تحولات کنونی سودان، از جمله مذاکرات میان احزاب سیاسی اتخاذ شده است.


طبق این بیانیه، اتحادیه آفریقا به منظور تضمین روند گذار شفاف قدرت، تیمی را برای دیدار با تمامی احزاب سیاسی و شورای انتقالی سودان، به این کشور اعزام خواهد کرد.
شورای صلح و امنیت اتحادیه آفریقا در ادامه آورده است: چنانچه مهلت تعیین شده جدید، بدون انتقال قدرت به غیرنظامیان پایان یابد، ماده هفت منشور اتحادیه آفریقا اجرا خواهد شد که در نهایت به تعلیق عضویت سودان در تمامی فعالیت‌های اتحادیه آفریقا می‌انجامد.
شورای صلح و امنیت اتحادیه آفریقا پیشتر نیز یک ضرب‌الاجل 15 روزه برای شورای نظامی تعیین کرده بود.
این درحالی است که اعتصاب کنندگان سودانی همچنان به اعتصاب خود در مقابل مقر ارتش این کشور ادامه داده و اخبار منتشر شده حاکی از آن هستند که حدود 2000 شهروند ساکن منطقه "دارفور" سه‌شنبه به اعتصاب کنندگان در خارطوم ملحق شدند.
اعتصاب کنندگان سودانی خواستار تحویل قدرت به غیرنظامیان، محاکمه فوری عمر البشیر، رئیس‌جمهوری مخلوع این کشور و تمامی چهره‌های نظام وی هستند.
همچنین خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که ده‌ها معترض سودانی در اعتراض به اقدامات شورای نظامی این کشور برای گشودن راه‌ها و پل‌ها در اطراف مقر فرماندهی کل ارتش پیش از بازگرداندن قدرت به غیرنظامیان در این کشور، خیابان "نیل"، یکی از مهمترین خیابان‌های خارطوم را بستند.
ازسوی دیگر، گروه‌های آزادی و تغییر نیز اعلام کردند که شورای نظامی انتقالی سودان به دنبال به دست گرفتن قدرت است.
در همین راستا، جمعیت شاغلین سودان، محرک اصلی اعتراضات این کشور نیز تاکید کرد که شورای نظامی برای تحویل قدرت به غیرنظامیان جدی نیست.
سایر اخبار این روزنامه
در جلسه هیات دولت به ریاست معاون اول رئیس جمهور؛ میزان افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در سال 98 تعیین شد رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور: ملت متحد باشد توطئه‌های دشمن به ضرر خود او تمام خواهد شد ضرب‌الاجل جدید اتحادیه آفریقا به شورای نظامی انتقالی سودان برای واگذاری قدرت شهید مطهری و اندیشه‌های ناب وزیر نیرو: 61 طرح توسعه آب و خاک درحال اجراست سهمیه‌بندی بنزین به تعویق افتاد اخبار کوتاه اقتصادی معاون سیاسی وزیر خارجه: صبر ایران در آستانه لبریز شدن است با حضور رئیس‌جمهور صورت گرفت؛ افتتاح چندین طرح عمرانی، آبی و نیروگاهی در استان کرمانشاه وزیر امور خارجه کشورمان در مجمع همکاری گفت وگوهای آسیایی: اعمال اراده یک قدرت بر دیگر ملت‌ها تهدید وجودی برای همگان است سه گام ضروری برای رهایی از بن‌بست تحریم توضیحات مترو در مورد «محدودیت زمانی» حضور در مترو در جلسه هیات دولت به ریاست معاون اول رئیس جمهور؛ میزان افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در سال 98 تعیین شد تحلیل سیاسی هفته با حضور رئیس‌جمهور صورت گرفت؛ افتتاح چندین طرح عمرانی، آبی و نیروگاهی در استان کرمانشاه با حضور رئیس‌جمهور صورت گرفت؛ افتتاح چندین طرح عمرانی، آبی و نیروگاهی در استان کرمانشاه با حضور رئیس‌جمهور صورت گرفت؛ افتتاح چندین طرح عمرانی، آبی و نیروگاهی در استان کرمانشاه با حضور رئیس‌جمهور صورت گرفت؛ افتتاح چندین طرح عمرانی، آبی و نیروگاهی در استان کرمانشاه با حضور رئیس‌جمهور صورت گرفت؛ افتتاح چندین طرح عمرانی، آبی و نیروگاهی در استان کرمانشاه با حضور رئیس‌جمهور صورت گرفت؛ افتتاح چندین طرح عمرانی، آبی و نیروگاهی در استان کرمانشاه با حضور رئیس‌جمهور صورت گرفت؛ افتتاح چندین طرح عمرانی، آبی و نیروگاهی در استان کرمانشاه