سهمیه‌بندی بنزین فعلا متوقف است

سهمه‌بندی بنزین این روزها به موضوع داغ کشور بدل شده است. این موضوع آنجا بیشتر حاشیه ساز شد که انتشار یک خبر یعنی آغاز سهمیه‌بندی بنزین از 12 اردیبهشت ماه، صف‌های طولانی پمپ بنزین‌ها را رقم زد. اگرچه این استارت سهمیه‌بندی تکذیب شد اما همچنان زمان آغاز این اتفاق در کشور مورد بحث و گفت و گوست.
روز گذشته مجلس هم به این موضوع پرداخت و گویا فعلا طبق تصمیمات اتخاذ شده سهمیه‌بندی متوقف شده تا با آمادگی بیشتر بنزین در سال 98 سهمیه‌بندی شود.
در این خصوص  سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی صبح دیروز  مجلس در جمع خبرنگاران گفت که موضوع سهیه‌بندی بنزین فعلاً متوقف است و قرار است که این موضوع در جلسه مشترک مجلس و دولت مورد بررسی قرار گیرد.
 بهروز نعمتی گفت: در جلسه غیر علنی، موضوعات مختلف در خصوص مسائل منطقه و حوزه بین‌الملل و داخلی مطرح شد. آقای لاریجانی همچنین درباره‌ اصلاح ساختار بودجه توضیحاتی را داد و گفت که قرار است آقای نوبخت سناریوهای مختلف دولت را در این زمینه ارائه کند.


وی افزود: در مورد بنزین فعلاً موضوع سهمیه‌بندی متوقف است. قرار است دولت و مجلس مشترکا در این باره بحث و بررسی کنند و راهکاری بیندیشند.
نعمتی همچنین اضافه کرد: آقای نوبخت در جلسه امروز فراکسیون مستقلین گفت که دولت سناریوهای مختلفی برای برای اصلاح ساختار بودجه در نظر گرفته که آنها را مورد بررسی قرار می‌دهند.
سخنگوی هیأت رئیسه مجلس همچین با اشاره به آغاز ماه مبارک رمضان گفت که جلسات علنی مجلس در این ماه ساعت ۹ صبح آغاز خواهد شد.
حمیدرضا حاجی بابایی  هم در تشریح نشست صبح دیروز فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی که با دستور کار بررسی التهاب ایجاد شده پس از شایعه افزایش قیمت بنزین در جامعه  تشکیل شد، گفت: در این نشست که با مشارکت نمایندگان این فراکسیون برگزار شد نمایندگان تاکید کردند برای افزایش قیمت بنزین مجوز قانونی در دست دولت نبوده و دولت نمی‌تواند قیمت بنزین را بدون مصوبه مجلس افزایش دهد.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: نمایندگان در این نشست به مشکوک بودن منشأ خبر اعلام ناگهانی بنزین ۲۵۰۰ تومانی از نظر قریب الوقوع بودن این اقدام اشاره داشتند.
وی به اعتراض نمایندگان مبنی بر تضعیف شدید جایگاه مجلس در جامعه با اشاعه این خبر اشاره کرد و افزود: این مورد از مصادیق تشویش اذهان عمومی بود و نظام اقتصادی کشور از این گونه خبرها ملتهب شده و موجبات نگرانی بیشتر مردم فراهم می‌شود.
حاجی بابایی عنوان کرد: فراکسیون نمایندگان ولایی ضمن مخالفت با این گونه اقدام‌ها پیشنهاد می‌کند هر اقدامی از طریق مجلس در این خصوص انجام شود.
وی اضافه کرد: نمایندگان از دولت می‌خواهند که مسئولانه در این خصوص اعلام نظر کند چرا که شرایط امروز جامعه به هیچ وجه کشش و تحمل این اقدامات را ندارد.
رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: نمایندگان معتقدند اگر هدف جلوگیری از قاچاق بنزین است چرا دولت کارت سوخت را که در گذشته حذف کرده است، 
احیا نمی‌کند.