آخرین روزنه‌های امید

شهروند| استقلال و پرسپولیس برای صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا تنها و تنها یک راه دارند؛ پیروزی در هر دو بازی پیش‌رو! این دو تیم پرطرفدار پایتخت امروز دو بازی بسیار سخت مقابل رقیبان خود در تهران و تاشکند برگزار خواهند کرد، آن‌هم درشرایطی که از دست‌دادن امتیاز در پایان بازی حکم حذف آنها از این مسابقات را خواهد داشت.
اولین آزمون آسیایی فرهاد
استقلال با هدایت وینفرد شفر از چهار بازی قبلی خود در گروه مرگ تنها 4 امتیاز کسب کرده و در رده سوم جدول قرار گرفته است. اتفاق بسیار مهم اینجاست که فاصله سایر رقبا از آبی‌پوشان خیلی زیاد نیست و آنها این فرصت را دارند با پیروزی در بازی سخت امروز مقابل الدحیلی که افت فاحشی نسبت به قبل داشته، ‌به رده دوم جدول صعود کنند. استقلال البته بازی رفت را در دوحه با نتیجه 3 بر صفر به این تیم واگذار کرد و امروز چاره‌ای جز پیروزی مقابل تماشاگران خود ندارد. از طرفی این اولین تجربه سرمربیگری فرهاد مجیدی در آسیا خواهد بود و باید دید که او می‌تواند در این مسابقه بسیار حساس و سرنوشت‌ساز استقلال را به برتری برساند تا امیدواری آنها به صعود از مرحله گروهی بیشتر شود؟ شرایط جدول رده‌بندی هم نشان می‌دهد درصورت پیروزی الدحیل مقابل استقلال این تیم به همراه الهلال از گروه مرگ به دور بعدی رقابت‌ها صعود خواهند کرد. مسابقه استقلال و الدحیل ساعت 20:30 برگزار می‌شود.
برانکو به سادگی کوتاه نمی‌آید
پرسپولیس تا به این‌جا یکی از بدشانس‌ترین تیم‌های لیگ قهرمانان آسیا بوده است. هیچ‌کسی انتظار نداشت که فینالیست فصل گذشته این رقابت‌ها در پایان هفته چهارم تنها با 4 امتیاز در رده چهارم گروه خود قرار بگیرد و کمترین شانس را برای صعود به مرحله بعدی داشته باشد، منتهی شرایط جدول و بازی‌های باقیمانده باعث شده شاگردان برانکو هم برای این‌که بتوانند به‌عنوان تیم دوم به مرحله بعدی صعود کنند، محکوم به شکست پاختاکور در تاشکند باشند. تیمی که معادلات این گروه را بر هم زده و با 5 امتیاز مثل پرسپولیس اگر در دو بازی باقیمانده برنده شود، می‌تواند به دور بعد صعود کند. نکته بسیار مهم درباره گروه پرسپولیس این است که السد با 7 امتیاز صدرنشین است و الاهلی عربستان هم با 6 امتیاز در رتبه دوم قرار دارد. این فاصله امتیازی بسیار کم باعث شده سرخپوشان امید زیادی به صعود داشته باشند. برانکو و شاگردانش هم به خوبی از اهمیت و سختی بازی امروز مقابل پاختاکور باخبر هستند و باید با موفقیت از این مانع سخت عبور کنند، وگرنه خداحافظی تلخ با آسیا خواهند داشت و رویای قهرمانی در آسیا را نمی‌توانند دنبال کنند. بازی پاختاکور و پرسپولیس ساعت 17:30 برگزار می‌شود.