به ایران خوش آمدی آقای خشن!


امیرحسین طبسی/ مارک ویلموتس، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال بلژیک که از عصر شنبه خبر توافق وی با فدراسیون فوتبال ایران رسانه‌ای شد، سرانجام بامداد دیروز به تهران رسید و بعد از بازدید از مرکز ملی فوتبال، برای امضای قرارداد با فدراسیون فوتبال ایران آماده شد.  حالا در این گزارش قصد داریم نگاهی بیندازیم به گوشه‌هایی از زندگی مارک ویلموتس که در این چند روز کمتر مورد ‌توجه رسانه‌ها قرار گرفته است.
 تولد در دهکده تاریک
مارک ویلموتس در سال 1969 در دهکده کوچک دانگلبرگ در بلژیک به دنیا آمد. در آسمان این دهکده به ندرت می‌توان آفتاب را دید و همین شرایط با‌عث شده تا نام دانگلبرگ به معنای کوه تاریک برای این دهکده در نظر گرفته شود.
 لقب عجیب


شاید نتوان خشونت و روحیه جنگندگی را در چهره مارک ویلموتس دید اما بر‌خلاف چهره آرامش، باید بگوییم که سرمربی جدید تیم ملی کشورمان روحیه لطیف و آرامی ندارد. برای اثبات این ادعا فقط کافی است‌ بدانید لقب او در شالکه «خوک جنگی» بوده. ویلموتس در زمان بازیگری بسیار خشن و نترس بود؛ 2 خصوصیتی که باعث شد او در دوران فوتبال حرفه‌ای خود 13 بار زیر‌تیغ جراحی برود!
 پسرهای بی‌استعداد!
مارک ویلموتس 2 پسر 02 ساله و 22 ساله دارد. ستاره سابق فوتبال بلژیک و باشگاه شالکه خیلی سعی کرده که پسرانش هم مثل خودش فوتبالیست شوند اما حضور در لیگ‌های درجه 3 اروپایی نشان می‌دهد که پسران سرمربی تیم ملی کشورمان، استعداد چندانی در زمینه فوتبال ندارند. رنو، پسر بزرگتر و 22 ساله سرمربی تیم ملی در پست هافبک برای تیم دسته دومی کاپری ایتالیا توپ می‌زند. مارتن، پسر کوچکتر و 02 ساله مارک ویلموتس نیز بعد از حضوری ناموفق در تیم جوانان استانداردلیژ بلژیک راهی مجارستان شد تا در لیگ این کشور شانس خود را امتحان کند.
  عشق سیاست
مارک ویلموتس از دوران نوجوانی به عالم سیاست علاقه داشت، کتاب‌های زیادی در این حوزه خواند و حتی به رغم رشته تحصیلی غیر‌مرتبط، مقاله او درباره مدیریت جهانی از حقیقت تا واقعیت در دانشگاه ملی بلژیک پذیرفته شد.
 مربی 4 زبانه
مارک ویلموتس به 4 زبان زنده دنیا کاملا مسلط است. مربی جدید تیم ملی کشورمان به زبان‌های فرانسوی، هلندی، آلمانی و انگلیسی صحبت می‌کند.