جنایت جدید سعودی در یمن

رژیم جنایتکار سعودی خشم خود از حملات انتقام‌جویانه و قاطع موشکی و پهپادی ارتش یمن به پایگاه‌‌های نظامی و تاسیسات نفتی خود را با بمباران مناطق مسکونی صنعا خالی کرد.
روز پنجشنبه مصادف با یازدهمین روز ماه مبارک رمضان، جنگنده‌‌های ائتلاف متجاوز سعودی محله مسکونی الرباط در صنعا، پایتخت یمن را بمباران کردند که در نتیجه آن 8 غیرنظامی بی‌دفاع از جمله 4 کودک از یک خانواده شهید شدند. همچنین 70 غیرنظامی دیگر نیز مجروح شدند که 27 نفرشان کودک و 17 نفر هم زن هستند. در میان مجروحان اتباع روسیه و سومالی نیز به چشم می‌خورند. محله الرباط از محله‌های پرازدحام پایتخت یمن است و تعداد زیادی خانه در جنایت اخیر تخریب شده‌ است. به گزارش شبکه المسیره، ارگان انصارالله یمن، بمباران مناطق مرکزی و مسکونی صنعا برنامه ائتلاف متجاوز عربی-غربی برای هدف‌گیری ویژه اهداف انسانی در پایتخت یمن و در حقیقت برای قربانی گرفتن از مردم برای خالی کردن خشم سران ابوظبی و ریاض است. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مقر وزارت اطلاع‌رسانی دولت نجات ملی یمن و مقر اتحادیه روزنامه‌نگاران یمنی جزو این اهداف بوده‌ است. همچنین  شاهدان عینی به خبرنگار این خبرگزاری گفته‌‌اند که در یکی از حملات منزل یک شهروند در تقاطع 2 خیابان الرباط و الرقاص در همجواری مدرسه نسیبه بمباران شد که در نتیجه آن دست‌کم 8 تن از جمله 4 کودک به شهادت رسیدند. در همین حال، ساعاتی پس از این جنایت رسانه‌های یمنی که در حال پخش تصاویر مربوط به عملیات امداد و بیرون کشیدن قربانیان از زیر آوارها بودند از وقوع یک معجزه خبر دادند. تصاویر منتشر شده حاکی از آن است که  یک دختر بچه 4 ساله که تمام اعضای خانواده‌اش در بمباران پنجشنبه به شهادت رسیده بودند نجات یافته است. در فیلمی که دیروز توسط فعالان مجازی یمنی با دستمایه جنایات سعودی و صحنه‌های دلخراش صنعا منتشر شده شعار «اراده ما شکسته نمی‌شود» جلب توجه می‌کند.
جنگنده‌‌های سعودی و اماراتی 3 حمله هوایی به عطان، 3 حمله هوایی به نقم، پشت هتل موفنبیک و 2 حمله هوایی به پشت سفارت قطر در محله نقم انجام دادند. آنها 2 حمله هوایی نیز به منطقه النهدین داشتند. حمله‌ای هم به پارک ۲۱ سپتامبر در شهرستان الثوره انجام شد. همچنین 6 حمله به 2 پادگان فریجه و الصمع در شهرستان ارحب، 2 حمله به پادگان بیت‌دهره در ارحب و یک حمله به پادگان العرقوب در خولان انجام شد.
حتی ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف متجاوز به ارتکاب این جنایت هولناک اعتراف کرد و با اتفاقی خواندن جنایت متجاوزان، از بازنگری فراگیر و بررسی عملیاتی و توضیح خواستن از عاملان (ارتکاب جنایت) درباره احتمال وارد آمدن خسارت به غیرنظامیان سخن گفت. این حملات هوایی تنها 2 روز بعد از حملات پهپادی انصارالله یمن به 2 ایستگاه پمپاژ نفت خط لوله اصلی شرق به غرب عربستان که جریان نفت در عرض جزیره‌العرب را قطع کرد، انجام شد. وزارت حقوق بشر دولت نجات ملی یمن اعلام کرد حمله به غیرنظامیان و حملات مستقیم به محلات مسکونی توسط ائتلاف متجاوز سعودی جنایتی جنگی است و دادگاه کیفری بین‌المللی باید همه کسانی را که اینگونه جنایات را مرتکب می‌شوند تحت پیگرد قرار دهد.
محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله در واکنش به این حملات علیه شهروندان، آن را اصرار کشورهای ائتلاف متخاصم بر ارتکاب جنایت‌های وحشیانه علیه ملت یمن دانست. همچنین محمد البخیتی، عضو شورای سیاسی انصارالله در گفت‌وگو با شبکه آرتی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، ائتلاف عربی متجاوز را به جنگ نامحدود علیه ملت یمن متهم کرد و هشدار داد، ارتش یمن در صورتی که سعودی و امارات از سیاست‌های‌شان در یمن بازنگردند به ریاض و ابوظبی خواهد رسید. او تاکید کرد: «آنها دست به تجاوز علیه یمن زدند، می‌خواهند به صنعا برسند اما حتما شکست خواهند خورد. ریاض از صنعا نزدیک‌تر است، روزی خواهد آمد که حوثی‌ها بر حماقت و نادانی شما در وسط ریاض و ابوظبی پا خواهند گذاشت، اگر در سیاست‌های خودتان بازنگری نکنید. هدف قرار دادن مناطق مسکونی، جوانان بیشتری را به جای اینکه زیر بمباران جنگنده‌های ائتلاف عربی بمیرند به جبهه‌های جنگ می‌کشاند».