77 شهید و زخمی در بمباران وحشیانه صنعا توسط جنگنده‌های سعودی

در تازه‌ترین جنایت آل‌سعود علیه مردم یمن، جنگنده بمب افکن‌های عربستان و ائتلاف آمریکایی - عربی به مناطق مسکونی صنعا 77یمنی شهید یا زخمی شدند.
به گزارش شبکه خبری "المسیره" یمن صبح پنجشنبه جنگنده - بمب افکن‌های آل‌سعود چند منطقه مسکونی در تقاطع «الرقاص و الرباط» در مرکز شهر صنعا را هدف قرار دادند.«یوسف الحاضری» سخنگوی وزارت بهداشت یمن دیروز گفت: پس از پایان عملیات نجات و انتقال اجساد، مشخص شد که 77 نفر از شهروندان یمنی کشته و یا زخمی شده‌اند.
وی درباره تعداد دقیق تلفات تصریح کرد:«تعداد شهدا به شش نفر رسیده است که چهار نفر از آنها کودک از یک خانواده و دو نفر هم مرد هستند».
وی افزود: «از این میان، 71 نفر زخمی شدند که 27 نفر از آنها کودک، 17 نفر زن و 27 نفر هم مرد هستند».


طبق گزارش خبرنگار المسیره، دو زن تبعه روس که در زمینه بهداشتی درمانی فعالیت می‌کردند نیز در میان مجروحان هستنند.
حملات ائتلاف سعودی به صنعاء دو روز پس از آن صورت می‌گیرد که ارتش یمن با پهپاد دو ایستگاه پمپاژ نفت شرکت «آرامکو» سعودی را هدف قرار داد.
مقام یمنی:جنایت امروز سعودی‌ها دلیلی بر شکست آنهاست
رئیس هیات مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن و سخنگوی جنبش انصارالله گفت: جنایت ائتلاف سعودی-آمریکایی دلیلی بر شکست نظامی و سیاسی نیروهای متجاوز و ناتوانی آنها در برابر عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی است. محمد عبدالسلام با محکوم کردن حملات روز پنجشنبه جنگنده‌های سعودی به مناطق مسکونی صنعا که ده‌ها کشته و زخمی به جاگذاشت افزود: حمله به غیرنظامیان در ماه مبارک رمضان در پی عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی به یکی از تاسیسات لجستیکی دشمن، شکست نظامی، سیاسی، اخلاقی و رسانه‌ای نیروهای متجاوز را ثابت می‌کند.
سخنگوی جنبش انصارالله معیارکشورهای غربی و استعماری را در برخورد با اوضاع یمن وحشیانه توصیف و آن را محکوم کرد.عبدالسلام به حمله پهپادی کشورش به تاسیسات نفتی عربستان اشاره و خاطرنشان کرد که عملیات نهم رمضان عملیاتی استراتژیک بود زیرا گاو شیرده ترامپ را هدف قرار داد.
وی با بیان اینکه مردم یمن با سلاح‌های آمریکایی و فرانسوی به قتل می‌رسند، این سوال را مطرح کرد که آیا از این کشورها انتظار داریم از مردم مستضعف یمن دفاع کنند؟!
اعتراف عربستان به بمباران غیرنظامیان یمن
در این میان ائتلاف سعودی به نقش خود در بمباران یک منطقه مسکونی در صنعا پایتخت یمن اعتراف و ادعا کرد که این حادثه سهوی و اتفاقی بوده است.به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، ترکی المالکی سخنگوی ائتلاف سعودی گفت: فرماندهی نیروهای مشترک، موضوع بمباران اخیر صنعا را به یک تیم ارزیابی حوادث برای بررسی احتمال اتفاقی بودن این حادثه ارجاع داده است.
وی مدعی شد که ائتلاف سعودی به رعایت استانداردهای بین‌المللی و مبانی حقوق بین الملل بشردوستانه در حملات خود در یمن پایبند است.
سایر اخبار این روزنامه
اختصاص 5 هزار میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه به بخش کشاورزی و مسکن مناطق سیل‌زده نخست وزیر ژاپن خواستار نجات برجام شد رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: دولت ترامپ مجوز کنگره را برای جنگ با ایران ندارد حضور بیش از200 هزار فلسطینی در نماز جمعه مسجدالاقصی لایحه اخراج نظامیان آمریکایی از عراق امروز بررسی می‌شود 77 شهید و زخمی در بمباران وحشیانه صنعا توسط جنگنده‌های سعودی نامزد «جمال قاشقچی» خواستار مجازات عربستان سعودی شد خلبانان آمریکایی 17 نظامی افغان را کشتند رئیس کل بانک مرکزی: 60 درصد ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد بازگشت ایجاد تغییر بنیادی در مسئولین اقتصادی وزیر کشور این هفته به مجلس می‌رود دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز خبر داد: صدور کیفرخواست برای یکی از پیمانکاران آزادراه تهران-شمال به اتهام تصرف اراضی ملی مدیرعامل ستاد دیه: بیش از 13 هزار زندانی بدهکار در زندان به سر می‌برند بوریس جانسون آماده برای نخست وزیری انگلیس همزمان با روز جهانی ارتباطات انجام می‌شود اتصال 7500 روستا به شبکه ملی اطلاعات قیمت نفت از 73 دلار عبور کرد نخست وزیر ژاپن خواستار نجات برجام شد نخست وزیر ژاپن خواستار نجات برجام شد نخست وزیر ژاپن خواستار نجات برجام شد نخست وزیر ژاپن خواستار نجات برجام شد نخست وزیر ژاپن خواستار نجات برجام شد