۱۷سال حبس و ۲ میلیون یورو رد مال

آرمان: اگر تا چند سال پیش یاسین رامین صرفا به اعتبار همسر هنرمندش مهناز افشار بازیگر سینما و پدرش محمدعلی رامین معاون مطبوعاتی دولت احمدی‌نژاد شناخته می‌شد، اکنون وی خود نامی مجزا دارد. روز گذشته رسانه‌ها خبر دادند که حکم بدوی وی اعلام شده و رامین کوچک به 17 سال حبس که البته 7سال آن اجرایی خواهد شد و رد مال یک تا دو میلیون یورو محکوم شده است. این در حالی است که «درستی» وکیل یاسین رامین اظهار داشته که این حکم هنوز قطعی نیست.
ماجرای همسرافشار
اواخر مرداد سال ۹۵ بود که رسانه‌ها از بازداشت پسر محمدعلی رامین معاون مطبوعاتی دولت محمود احمدی‌نژاد و همسر مهناز افشار بازیگر سینما و تلویزیون خبر دادند. چند روز پس از انتشار این خبر، عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان وقت تهران از صدور قرار وثیقه ۲۹ میلیارد تومانی و بازداشت متهم شرکت رشد وابسته به سازمان هلال احمر خبر داد و گفت: این پرونده با اعلام شکایت هلال احمر در دادسرای کارکنان دولت تحت رسیدگی است و بازپرس برای متهم قرار وثیقه ۲۹ میلیارد تومانی صادر کرده که متهم به‌لحاظ عجز از تودیع وثیقه به زندان معرفی شده است. گرچه زندانی شدن یاسین رامین به یک سال نکشید و وی پس از هفت ماه در 12 اسفند 95 از زندان آزاد شد.
صدور حکم یاسین رامین


وکیل مدافع یاسین رامین از صدور حکم موکلش خبر داد. فارس نوشت؛ درستی گفت: حکم موکل بنده آقای یاسین رامین صادر شده است. این حکم هنوز قطعی نیست. وی از بیان جزئیات حکم صادر شده امتناع کرد و افزود: بیان جزئیات حکم صادره به ضرر موکلش خواهد بود. این در حالی است که به گفته علی فرجی رئیس سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر، پس از اعلام شکایت سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر از یاسین رامین در سال ۹۳ به دلیل تصاحب اموال جمعیت هلال احمر و متعاقب صدور کیفرخواست و جلسات متعدد دادگاه، چهارشنبه ۲۵اردیبهشت ۹۸، رأی بدوی توسط شعبه ۱۰۵۸ دادگاه کیفری دو مجتمع رسیدگی به جرائم کارکنان دولت تهران صادر شده است. این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر، ضمن ابراز خرسندی از فحوای رأی صادره، از رسیدگی دقیق و قاطعانه دستگاه قضایی تقدیر کرده و گفته است: با توجه به اینکه رأی صادره بدوی است و طبق قانون از بیان جزئیات آن معذور هستیم. دادگاه بدوی، یاسین رامین را به ۱۷ سال حبس محکوم کرد. خبرآنلاین به نقل از فارس نوشت؛ حکم یاسین رامین در پرونده‌های مطرح شده صادر شد. حکم وی در دادگاه بدوی ۱۷ سال محکومیت است و آنچه اجرایی خواهد شد حکم حبس به مدت ۷ سال است. بر اساس قانون در زمانی که متهم از سوی دادگاه به چند جرم محکوم شده و مجازات برایش تعیین شود، تنها مجازات اشد (بالاترین محکومیت) اعمال می‌شود. همچنین دادگاه وی را به رد مال یک تا ۲ میلیون یورو محکوم کرده است.