مقاومت کردیم، به پیش رفتیم هر جا تسلیم شدیم، ضربه خوردیم

مقام معظم رهبری در اجتماع عظیم و پرشور قشرهای مختلف ملت در حرم مطهر امام خمینی(ره) و نیز در دیدار جمعی از مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و قشرهای مختلف مردم به سخنرانی پرداختند که در ادامه فرازهایی از فرمایشات آیت‌ا... خامنه‌ای آمده است.
راه و منطق مقاومت و ایستادگی
ایشان در حرم مطهر امام خمینی(ره) و با تشریح ابعاد و اجزای «راه و منطق مقاومت و ایستادگی» به عنوان درس بزرگ امام برای ملت و مسئولان تأکید کردند: این فکر و راه پرجاذبه هر روز بیش از پیش ملت‌ها را به خود جلب می‌کند و ملت ایران و مسئولان نظام نیز این راه روشن الهی را تا رسیدن به نقطه بازدارندگی در همه ابعاد اقتصادی، سیاسی، نظامی، اجتماعی و فرهنگی ادامه خواهند داد. حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای در تشریح مصداق‌ها و اسرار جاذبه حیرت انگیز امام گفتند: در تمام سه دهه‌ای که از فراق امام محبوب، بدرقه تاریخی و وداع با شکوه ملت با آن عزیز جاودانه می‌گذرد، تلاش‌های زیادی در خارج و داخل برای کمرنگ شدن یاد و نام و راه امام و نادیده گرفته شدن اصول کلان مدیریتی ایشان صورت گرفته و می‌گیرد، اما واقعیت این است که جاذبه امام بزرگوار نه فقط کاهش نیافته بلکه امتداد بیشتری پیدا کرده است. ایشان با تشکر عمیق قلبی از ملت ایران به علت حضور آبرومند و پر شکوه در روز جهانی قدس امسال در سراسر کشور افزودند: ملت نشان داد که حقیقتاً در عمل به توصیه‌های امام کوتاهی نکرده و نمی‌کند.
معنای مقاومت


ایشان مبارزه خستگی ناپذیر و امیدوارانه امام در دوران طاغوت و نیز تداوم این مبارزه و ایستادگی در مقابل همه موانع و دشمنی‌ها در بعد از پیروزی انقلاب را یادآور شدند و با استناد به آیات قرآن کریم افزودند: امام حقیقتاً بسیاری از آیات قرآن را با این ایستادگی و مقاومت معنا کرد. مقام معظم رهبری در تشریح معنای مقاومت خاطرنشان کردند: مقاومت یعنی انتخاب راه صحیح، آغاز حرکت در این راه، مبارزه با موانع و مشکلات و ادامه راه حق بدون انصراف یا توقف البته در هر مسیری موانعی وجود دارد اما کسی که راه ایستادگی را انتخاب کرده، یا بر این موانع غلبه می‌کند و یا با شیوه عاقلانه آنها را دور می‌زند و به راه خود ادامه می‌دهد. حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای، «پایه گذاری فکر مقاومت»، «حرکت مقتدرانه و هوشمندانه در این راه» و «گم نکردن هدف» را درس و یادگار بزرگ امام خمینی(ره) برای ملت و مسئولان خواندند و خاطر نشان کردند: این راه عزت آفرین به‌تدریج از مرزهای ایران نیز فراتر رفت و گسترده شد. ایشان «مقاومت» را کلمه مشترک و مورد قبول همه ملت‌ها در غرب آسیا خواندند و خاطر نشان کردند: البته برخی هنوز جرأت نمی‌کنند وارد میدان شوند اما بسیاری نیز در میدان هستند. حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای جبهه مقاومت را امروز قوی‌تر از هر روز دیگر دانستند و افزودند: شکست‌های آمریکایی‌ها در لبنان، عراق، سوریه و فلسطین، نمود اقتدار جبهه مقاومت است. ایشان مقاومت بی‌وقفه ملت ایران و توفیق و پیشرفت جمهوری اسلامی را مشوق دیگر ملت‌ها به «مقاومت» برشمردند.
ادامه صفحه6