صندلی لرزان وزیر ورزش

دور جدید تلاش نمایندگان
برای استیضاح سلطانی‌فر آغاز شد
صندلی لرزان وزیر ورزش
یوسف نژاد: استیضاح سلطانی‌فر یکشنبه اعلام وصول می‌شود


آرمان: اواخر اردیبهشت ماه سال جاری بود که اولین نداها از استیضاح مسعود سلطانی‌فر به گوش رسید. 30 اردیبهشت، فاطمه ذوالقدر عضو کمیسیون فرهنگی اظهار داشت: «طرح استیضاح مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان مورد بررسی نمایندگان قرار گرفت». وی افزود: «نمایندگان متقاضی استیضاح سلطانی‌فر دلایل خود را برای استیضاح مطرح کردند و وزیر ورزش و جوانان هم پاسخ آنان را داد». عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: «در نهایت نمایندگان استیضاح کننده سلطانی‌فر از توضیحات وی قانع نشدند و انصراف ندادند و بر این اساس این طرح استیضاح جهت بررسی در صحن علنی مجلس تقدیم هیات رئیسه می‌شود».
کمیسیون فرهنگی قانع نشد
روز یکشنبه 13 خرداد بود که یکی از اعضای هیأت رئیسه مجلس از قانع نشدن متقاضیان استیضاح وزیر ورزش و جوانان در کمیسیون فرهنگی خبر داد و اعلام کرد که پاسخ‌های وزیر برای نمایندگان قانع کننده نبوده است. علی‌اصغر یوسف‌نژاد در خصوص نتیجه بررسی این طرح استیضاح گفت: «متقاضیان استیضاح وزیر ورزش و جوانان در کمیسیون فرهنگی از پاسخ‌های وزیر قانع نشدند لذا در صورت از حد نصاب نیفتادن امضا‌های متقاضیان؛ یکشنبه آینده استیضاح مسعود سلطانی‌فر اعلام وصول می‌شود». وی افزود: «تقاضای این استیضاح پس از تقدیم به هیات رئیسه طبق آیین نامه داخلی مجلس برای بررسی بیشتر به کمیسیون فرهنگی ارجاع داده شد». عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: «در نشست بررسی تقاضای استیضاح، متقاضیان این طرح از پاسخ‌های مسعود سلطانی‌فر قانع نشدند لذا گزارش عدم توافق و اصرار طراحان بر استیضاح در این جلسه از سوی کمیسیون فرهنگی به هیات رئیسه مجلس ارسال شد. یوسف‌نژاد گفت: «قرار بود شنبه یا یکشنبه هفته گذشته طرح استیضاح وزیر ورزش و جوانان از سوی هیات رئیسه اعلام وصول شود، اما طبق آیین‌نامه داخلی مجلس به دلیل تعطیلی‌های پیش رو، امکان حضور و دفاع سلطانی‌فر پس از ۱۰ روز از اعلام وصول در مجلس وجود نداشت لذا در صورت از حد نصاب نیفتادن امضا‌های متقاضیان؛ یکشنبه آینده استیضاح مسعود سلطانی‌فر اعلام وصول می‌شود». وی خاطرنشان کرد: «تاکنون این استیضاح ۱۳ تا ۱۴ امضا دارد که ممکن است با توجه به اتفاقات جام حذفی فوتبال تعداد آن‌ها تغییر کند». احد آزادی‌خواه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس نیز در این باره اظهارکرد: «پس از جلسه بررسی استیضاح مسعود سلطانی‌فر در کمیسیون فرهنگی تعدادی از نمایندگان امضا‌های خود را پس گرفتند، اما بلافاصله تعدادی دیگر این تقاضا را امضا کردند و تاکنون تقاضای استیضاح وزیر ورزش و جوانان حد نصاب امضا را داراست». اتفاقات غیر فرهنگی در ورزشگاه‌ها، اقدامات خلاف اخلاق و قانون همچون شرط‌بندی، تفرقه قومی در ورزشگاه‌ها، فقدان عدالت محوری در رویکرد وزارت ورزش و جوانان و نبود اهتمام جدی در وزارتخانه در خصوص جوانان از جمله مهم‌ترین دلایل استیضاح سلطانی‌فر است.
دلایل استیضاح
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه محور‌های متعددی در بند‌های استیضاح سلطانی‌فر وجود دارد، اظهارکرد: سفر‌های متعدد خارجی مدیران این وزارتخانه، حیف و میل بودجه و رها شدن حوزه جوانان و ذبح اخلاق در ورزش مهم‌ترین این محورهاست. حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی درباره استیضاح عباس سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان گفت: استیضاح وزیر ورزش تنها مربوط به سفر‌های معاونین این وزارتخانه به خارج از کشور معطوف نمی‌شود که البته سؤال بنده از آقای سلطانی‌فر هم در همین راستا بوده و درخواست استیضاح وی را امضا کرده‌ام. وی افزود: در وزارت ورزش و جوانان حیف و میل‌های مالی زیادی صورت می‌گیرد. این در حالی است که بحث ورزش در این وزارتخانه بیشتر دنبال می‌شود و بی‌توجهی به بخش جوانان کاملاً مشهود است. موسوی لارگانی تاکیدکرد: حوادث به وجود آمده در میادین فوتبال به‌ویژه در چند بازی آخر لیگ برتر، لیگ دسته اول و جام حذفی منجر به آن شد که نمایندگان مجلس در استیضاح وزیر ورزش و جوانان با جدیت بیشتری این موضوع را دنبال کنند.