کم سن و سال‌ترین منتقد عربستانی در انتظار اعدام با شمشیر


 
  سرویس خارجیآل‌سعود با خیالی آسوده از سوی آمریکا و کشورهای غربی، فشارها بر شیعیان این کشور را افزایش داده است. اخیرا 33 شیعه با شمشیر گردن زده شدند و اکنون قرار است که کوچکترین زندانی سیاسی این رژیم نیز که از شیعیان عربستان است گردن زده شود.
به گزارش فارس، روزنامه فرامنطقه‌ای «القدس العربی» به نقل از شبکه خبری «سی‌ان‌ان» نوشته: «مرتجی القریریص»، شهروند 18 ساله اهل منطقه العوامیه عربستان، پس از گذشت چهار سال از بازداشتش به اتهام شرکت در تظاهرات العوامیه در شرق عربستان با حکم اعدام مواجه است. بر اساس لیست اتهام‌های وارده بر «القریریص»، او اولین جرمش را در 10 سالگی مرتکب شده هنگامی که جمعی 30 نفره از کودکان منطقه العوامیه را به برپایی تظاهرات با دوچرخه دعوت کرده است. این اتفاق مربوط به اوایل وقوع اعتراضات کشورهای عربی در سال ۲۰۱۱ بود که منطقه العوامیه هم شاهد اعتراضات مردمی شده بود.
به گزارش شبکه تلویزیونی آمریکایی، سه سال پس از تظاهرات کودکان دوچرخه‌سوار العوامیه، مقامات سعودی «مرتجی» را هنگامی که به همراه خانواده خود قصد سفر به بحرین را داشت، در گذرگاه مرزی زمینی «ملک فهد: دستگیر کردند. به گفته وکلا و فعالان حقوقی، مرتجی کم‌سن و سال‌ترین زندانی سیاسی در عربستان است. پس از گذشت چهار سال از بازداشت مرتجی حالا که او 18 ساله شده در دادگاه جرایم تروریستی! به اتهام عضویت در یک گروه تروریستی تندرو و اتهام‌های دیگری محاکمه می‌شود. برخی از اتهاماتی که علیه او مطرح شده‌اند عبارتند از: «نشستن ترک موتور برادرش هنگامی که او کوکتل مولوتوف به سمت مرکز پلیس العوامیه پرتاب کرده بود، ارتکاب خشونت در جریان اعتراضات، کمک به ساخت کوکتل مولوتوف، تیراندازی به سوی نیروهای امنیتی و شرکت در تشییع جنازه برادرش در سال ۲۰۱۱ که به ضرب گلوله نیروهای امنیتی سعودی کشته شده بود.» در ادامه گزارش سی ان ان آمده: «سازمان اروپایی- سعودی حقوق بشر پیشتر گفته بود که مرتجی پس از بازداشت، به مدت یک ماه در سلول انفرادی نگهداری شده و مورد شکنجه و بدرفتاری قرار گرفته بود تا مجبور شود به اتهام‌هایی که به او وارد شده است، اعتراف کند.»


بمب‌های فوق پیشرفته آمریکا
 در عربستان
اما در حالی که دولت عربستان به گردن زدن شهروندان شیعه مشغول است آمریکا همچنان به فروش انواع  سلاح‌ها به ریاض ادامه می‌دهد. روزنامه نیویورک تایمز در مطلبی نوشت، با موافقت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، کمپانی تسلیحات سازی ریتون با تبادل اطلاعات و فناوری که با عربستان می‌کند به ریاض این امکان را می‌دهد تا بمب‌های هدایت شونده لیزری بسازد. قطعاتی که عربستان اجازه دارد با همکاری کمپانی ریتون بسازد، سیستم‌های کنترل و قطعات الکترونیکی اصلی برای بمب‌های هدایت شونده دقیق سری است. به نوشته این روزنامه این خط تولید بخشی از بسته تسلیحاتی یک میلیارد و 800 میلون دلاری آمریکا برای عربستان، امارات متحده عربی و اردن است که حدود دو هفته پیش اعلام شد. دولت ترامپ بدون تایید کنگره این معامله را انجام داده و آن را بسته اضطراری خواند.
سایر اخبار این روزنامه
ژاپن و آلمان میانجی نیستند با کلاه گشاد آمریکا می‌آیند! میانجی‌گری برای هیچ! (یادداشت میهمان) اخبار ویژه 500 معترض سودانی را کشتند، اجساد را به رود نیل انداختند فعالیت‌های سوداگرانه در بازار سکه مشمول مالیات می‌شود کم سن و سال‌ترین منتقد عربستانی در انتظار اعدام با شمشیر همه مردان نوبخت از بهداشت تا مالیات و آموزش و پرورش اگر «اینستکس» قرار نبود تحریم‌ها را دور بزند برای چه ایجاد شد؟ برایان هوک: موشک‌های ایران فتوشاپی است! پیروزی مقتدرانه تیم ملی والیبال این بار مقابل آرژانتین ایران در سومین بازی امروز به مصاف ژاپن می‌رود «مضحک و دروغ است» واکنش مسکو به شایعه معامله بر سر ایران ترامپ در حال نابود کردن اقتصاد آمریکاست با ما در فضای مجازی همراه باشید ژاپن و آلمان میانجی نیستند با کلاه گشاد آمریکا می‌آیند! همه مردان نوبخت از بهداشت تا مالیات و آموزش و پرورش ژاپن و آلمان میانجی نیستند با کلاه گشاد آمریکا می‌آیند! همه مردان نوبخت از بهداشت تا مالیات و آموزش و پرورش