برایان هوک: موشک‌های ایران فتوشاپی است!


برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در اظهاراتی مضحک مدعی شد دستاوردهای کشورمان در عرصه موشکی و نظامی جعلی و فتوشاپ است. او در سخنان خود با تلاش برای کم‌اهمیت جلوه دادن دستاوردهای کشورمان در عرصه دفاعی ادعا کرد ایران همواره در تلاش است تا دیدگاه‌هایی غیرواقعی و فریبکارانه را درخصوص دستاوردها و تلاش‌های خود ایجاد کند.
به گزارش ایسنا، این مقام آمریکایی دراین‌باره گفت: بگذارید مثال را برای شما بیاورم. این مثال مربوط به اقدام پیشین آنها (ایران) در دست‌کاری تصاویر و محتوا است. ایران اقدام به فتوشاپ تصاویری از پرتاب موشک‌ها کرده است تا بدین ترتیب تلاش کند نشان دهد توانایی موشکی این کشور افزایش یافته است.
هوک در ادامه اظهارات مضحک خود افزود: آنها (ایرانی‌ها) همچنین اقدام به فتوشاپ هواپیماهای قدیمی کرده و تلاش کرده‌اند این تصاویر را به‌عنوان تصاویر هواپیماهای جنگنده رادار‌گریز قالب کنند.
به گزارش آنا،‌اشاره هوک به گزارش روزنامه نیویورک‌تایمز در سال ۲۰۰۸ است که در آن، به بررسی تصویر آزمایش موشکی ایران پرداخته بود.


البته چند روز پیش بود که مهر هم با انتشار ویدئویی گزارش داد، رسانه نیروهای مسلح به‌تازگی فیلمی از آماده‌سازی و پرتاب موشک بالستیک قیام از پایگاه زیرزمینی موشکی سپاه منتشر کرده که قدرت موشکی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی را نشان می‌دهد.
مسبوق به سابقه بودن ادعاهای مضحک دشمنان
شایان‌ذکر است، تلاش آمریکایی‌ها و پیاده‌نظام‌های آنها در منطقه برای تحقیر دستاوردهای روزافزون جمهوری اسلامی در صنایع نظامی که مبتنی بر سیاست تهاجمی علیه ملت و نظام اسلامی و استراتژی ایجاد محدودیت در توان موشکی و دفاعی جمهوری اسلامی است، مسبوق به سابق بوده و چیز تازه‌ای نیست.
سال گذشته بود که در پی آزمایش موشکی ایران رسانه‌های خارجی با هدف سیاه‌نمایی و فرافکنی به فضاسازی رسانه‌ای علیه کشورمان پرداختند و مدعی شدند جمهوری اسلامی برای بزرگنمایی توانایی‌های نظامی خود از فتوشاپ استفاده کرده است.
همچنین چند سال پیش بود که نشریه آتلانتیک گزارش داد تصویر هواپیمای بدون سرنشینی که ایران اواسط مهرماه 91 اعلام کرده بود موفق به ساخت آن شده، با فتوشاپ ساخته شده است.
قدرت نظامی ایران از زبان دشمنان
و این‌همه در حالی بوده است که همواره کارشناسان نظامی خارجی به پیشرفت‌های روزافزون صنایع نظامی جمهوری اسلامی اعتراف کرده و حتی از «تهدیدآمیز بودن» آنها سخن گفته‌اند.
سال 93 (و نه سال 98) بود که مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌الملل آمریکا در گزارشی درباره توانمندی نظامی ایران نوشته بود: «برد موشک‌های ایران تهدیدآمیز است... توانمندی نظامی ایران در بخش‌های دریایی، هوایی و موشکی به‌طور پیوسته در حال افزایش است و این مسئله تهدیدهای بالقوه ایران در سطح خلیج ‌فارس و خارج از آن افزایش داده است.»
همچنین سال 96 بود که اندیشکده آمریکایی آتلانتیک ضمن اعتراف به قدرت نظامی ایران، یکی از دلایل ناتوانی واشنگتن در مهار کردن ایران را «توان نظامی و به‌طور خاص ظرفیت‌های موشکی» برشمرد.
همچنین سال 96 «مؤسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک» ایران را در آستانه رهایی از تحریم‌های تسلیحاتی و دست‌یابی به فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند هوش مصنوعی و «یورش فوجی» توصیف و عنوان کرد: کارشناسان آمریکایی اعتراف می‌کنند که قدرت نظامی و نفوذ منطقه‌ای ایران روندی رو به ‌رشد را نشان می‌دهد و این مسئله موجب نگرانی مقامات کاخ سفید بوده و هست.
بر اساس گزارشی که باشگاه خبرنگاران در بهمن‌ماه 96 منتشر کرده بود، چاک هیگل وزیر دفاع سابق آمریکا در گفت‌وگو با یک خبرنگار گفته بود: «امروز ایرانی‌ها توانایی‌های موشکی بسیار پیشرفته‌ای دارند که به‌هیچ‌عنوان نمی‌شود آنها را نادیده گرفت.»
همچنین وینست استوآرت، رئیس‌آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا با اشاره به قدرت موشکی ایران با وجود تحریم‌ها گفته بود: «برنامه موشکی ایران یکی از کانون‌های دفاع از کشورشان است، آنها توانایی قوی موشکی ایجاد کردند، هرچند که بیش از 30 سال تحریم بوده‌اند.»
گزارشگر شبکه العربیه نیز در تحلیل خود گفته بود: «نیروی دریایی سپاه پاسداران ایران مجهز به قایق‌های تندرو برای حملات سریع است. قایق‌هایی که به مسلسل‌های قدرتمند و نیروهایی مجهز هستند که از تاکتیک‌های چریکی استفاده می‌کنند.»
علاوه‌بر آن، مجله آمریکایی نشنال اینترست در مقاله‌ای از توانمندی بالای نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران نوشته بود: «ایران در حال ساخت زیردریایی با اژدرهایی است که نیروی دریایی آمریکا نمی‌تواند با آن رقابت کند، رویارویی با زیردریایی پیشرفته‌ای که ایران با نام غدیر می‌سازد می‌تواند برای هر دشمنی مرگبار باشد.»
همچنین سایت تخصصی ناوال تکنولوژی درخصوص توانمندی‌های نظامی ایران در دریا نوشته بود: «ایران یک قایق تندروی بدون سرنشین به نام یامهدی ساخته است که رادار‌گریز است، شماری از کارشناسان می‌گویند استفاده از این شناورها برای حمله به کشتی‌های چند میلیارد دلاری فاجعه‌بار است.»
دوگانه‌گویی هوک
ادعای مضحک برایان هوک در حالی مطرح می‌شود که وی سال گذشته نسبت به «تهدید رو به افزایش ایران» و خطر پیش روی جهان از این بابت هشدار داده بود.
اساساً جای آن دارد بپرسیم اگر قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران فتوشاپی و ساختگی است چرا جبهه غرب به دنبال ایجاد محدودیت‌های موشکی است؟ چرا دستاوردهای نظامی جمهوری اسلامی حساسیت آنها را برانگیخته و هرازگاهی با تهدید نظامی از لزوم توقف در برنامه‌های موشکی ایران سخن می‌گویند؟ همین پنج‌شنبه گذشته (13 خرداد) بود که رؤسای جمهور آمریکا و فرانسه عنوان کرده بودند که باید برای برنامه موشک‌های بالستیک ایران راه‌حلی یافت!
این ناسازگاری در برآورد کردن توانمندی‌های نظامی سؤالات زیادی را متبادر اذهان رسانه‌ها و کارشناسان سیاسی و البته کاربران شبکه‌های اجتماعی کرده است به حدی که رسانه‌های داخلی و خارجی این اظهارات وی را «مضحک» و «متناقض» خواندند.
واقعیت اقتدار نظامی جمهوری اسلامی
در گزارشی که میزان در سال 94 منتشر کرد، گوشه‌ای از پیشرفت‌های نظامی کشورمان در حوزه‌های دریایی، هوایی و زمینی از سال 2001 تا 2015 مورد بررسی قرار گرفته و آمده بود: «در این سال‌ها سلاح‌ها و تجهیزات جدیدی ازجمله ناوشکن جماران، هواناو یونس، رادار برد بلند مطلع الفجر 2،‌تانک ذوالفقار، سلاح زاویه زن، ناوچه موشک‌انداز ذوالفقار، زیردریایی‌های غدیر، السابحات و بعثت، سلاح ملی خیبر، سلاح ملی زعاف (کلت کمری)، تندر 9 میلی متری سبک، بمب هوشمند 200 پوندی قاصد، پدافند هوایی 8 لول، اژدرهای حوت، کوسه و یاسین، موشک کروز دریایی، موشک‌های عماد، زلزال 1 و 2، شهاب 1 و 2 و 3، قاصد، والفجر، سجیل، فاتح و نازعات، هواپیماهای جنگنده صاعقه 1 و 2، شفق، آذرخش و قاهر، از جمله ادوات و تجهیزاتی است که از سال 2001 به این سمت در اختیار نیروهای مسلح ایرانی اعم از نیروی زمینی، هوایی و دریایی قرار گرفته است.»
سایر اخبار این روزنامه
ژاپن و آلمان میانجی نیستند با کلاه گشاد آمریکا می‌آیند! میانجی‌گری برای هیچ! (یادداشت میهمان) اخبار ویژه 500 معترض سودانی را کشتند، اجساد را به رود نیل انداختند فعالیت‌های سوداگرانه در بازار سکه مشمول مالیات می‌شود کم سن و سال‌ترین منتقد عربستانی در انتظار اعدام با شمشیر همه مردان نوبخت از بهداشت تا مالیات و آموزش و پرورش اگر «اینستکس» قرار نبود تحریم‌ها را دور بزند برای چه ایجاد شد؟ برایان هوک: موشک‌های ایران فتوشاپی است! پیروزی مقتدرانه تیم ملی والیبال این بار مقابل آرژانتین ایران در سومین بازی امروز به مصاف ژاپن می‌رود «مضحک و دروغ است» واکنش مسکو به شایعه معامله بر سر ایران ترامپ در حال نابود کردن اقتصاد آمریکاست با ما در فضای مجازی همراه باشید ژاپن و آلمان میانجی نیستند با کلاه گشاد آمریکا می‌آیند! همه مردان نوبخت از بهداشت تا مالیات و آموزش و پرورش ژاپن و آلمان میانجی نیستند با کلاه گشاد آمریکا می‌آیند! همه مردان نوبخت از بهداشت تا مالیات و آموزش و پرورش