کوهکن، نایب‌رئیس ‌جبهه پیروان خط امام و رهبری: باهنر برای انتخابات مجلس به صحنه می‌آید

انتخابات مجلس یازدهم پیش رو است و جناح‌ها و جریانات سیاسی سعی دارند در این مدت باقی‌مانده همه تلاش‌شان را به‌کار‌گیرند تا شاید بتوانند نظر مردم را جلب کنند و از اقبال عمومی تا حدی برخوردار شوند. جریان‌هایی که شاید عملکرد پیشین آنها به نحوی بوده که مردم خاطره خوشایندی از همفکران آنها نداشته باشند، ولی درصدد این هستند که با وعده‌های جدید و شعارهایی بزک شده، در این شرایط سخت اقتصادی و تحریمی اقبال مردم را به دست آوردند. این اتفاق شامل یک جریان خاص سیاسی نیست و طیف‌های مختلف سعی دارند در‌صورتی که اعتمادی در بین مردم نسبت به عملکرد مسئولان باقی مانده باشد را جلب کنند و پیروز میدان رقابت شوند. هر چند که طبق بررسی‌های صورت گرفته در شرایط فعلی نمی‌توان مشارکت بالایی از سوی مردم در انتخابات آتی مجلس را متصور شد. ولی باید منتظر روزهای پرالتهاب و نزدیک به انتخابات شد چرا که هر موضوعی می‌تواند در سرد یا گرم شدن تنور انتخابات اثرگذار باشد.
نایب‌رئیس ‌جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگویی تفصیلی به تشریح شرایط انتخابات مجلس پیش روی جناح‌ها پرداخت و در اظهاراتش به روحیه تعامل و همگرایی با همفکران خود و حتی با جناح مقابل تاکید کرد. محسن کوهکن در گفت‌وگو با ایلنا اظهار کرد: اگر بتوانیم با حفظ استقلال خود با جناح مقابل‌مان مناظره و نقاط اشتراک و اختلاف خود را احصا کنیم و ملت هم از آن اطلاع داشته باشند، باعث می‌شود مردم در انتخابات برای برگزیدن گرایش‌ها دید بازتری داشته باشند.
این نماینده فعلی مجلس درباره لزوم اقدامات مسئولان جهت ایجاد زمینه‌ای برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات مجلس یازدهم گفت: کافی است مردم به این باور برسند که مسئولان اجرایی و دولتی کمر همت به حل مشکلات اقتصادی‌شان بسته‌اند. مردم ما مردمی هستند که اگر در گفتار و رفتار صداقت ببینند، ولو کارها هم به صورت مطلوب صد‌در‌صدی انجام نشود، قدردان خواهند بود.
فواید صداقت در رفتار مسئولان


نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: اگر می‌خواهیم حضور در انتخابات پرشور باشد مسئولان نظام از صدر تا ذیل یعنی از رئیس‌جمهوری تا یک کارمند ساده باید با صداقت تمام و با رفتاری به دور از ریا اقدامات لازم را انجام دهند تا مردم احساس کنند مسئولان به فکرشان هستند. این امر دو فایده دارد؛ یکی اینکه سختی آلام برای‌شان راحت‌تر می‌شود، دوم اینکه مردم در این ارتباطات متوجه می‌شوند که خودشان در این شرایط اقتصادی باید چه رفتاری داشته باشند تا بتوانند بستری برای کمک به دولت و حاکمیت فراهم کنند. علاوه بر این موارد ضریب اعتماد به مسئولان هم بالا می‌رود که این مهم‌ترین دستاورد است.
کوهکن با بیان اینکه ما برای نمایندگی یک شرایط لازم و یک شرایط کافی داریم، عنوان کرد: شرایط اولیه عمدتا در قانون تصریح شده است. بنده چند دور در مجلس نماینده بودم در نتیجه این را به مردم می‌گویم که اگر کسی تدین نداشته باشد و به مسند نمایندگی مردم برسد، هر چقدر هم ادعا داشته باشد در طول دوره نمایندگی‌اش به خودش می‌رسد و خودش را می‌بیند اما اگر متدین واقعی باشد به این سمت و سو نمی‌رود. حال آیا تدین تنها کافی است؟ خیر، اگر تدین داشته باشد اما بر مسائل کشور مسلط نباشد یا آدم ساده‌ای باشد که کلاه سرش برود باز هم مناسب نیست. تدین باعث می‌شود که فرد خودش را حفظ کند و تخصص باعث می‌شود تا فرد بی‌محابا در دو بخش قانون‌گذاری و نظارت مجلس به دل مشکلات بزند.
شناختی کامل از محمدرضا باهنر دارم
این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که از آنجا که یکی از ظرفیت‌های جبهه پیروان حضور محمدرضا باهنر در این جبهه است و با توجه به اینکه ایشان حدود سه دهه در مجلس حضور داشت است حال آیا در انتخابات مجلس دهم شرکت خواهد کرد یا نه؟ گفت: من شناخت کاملی نسبت به آقای باهنر دارم. افراد هم نگاه‌های متفاوتی در مورد ایشان دارند. بعضا گفته می‌شود ایشان وقتی با یک فرد اصلاح‌طلب گرد یک میز می‌نشیند یک صبحکم الله سلام و علیک می‌کنند و عده‌ای می‌گویند ایشان با این کارشان از دایره رویکردهای ما خارج شد، بعضی افراد وقتی ایشان مواضع چارچوب‌دار و اصولگرایانه اتخاذ می‌کند، موضع‌گیری‌های دیگری می‌کنند. اما آنچه بنده از ویژگی‌های ایشان سراغ دارم این است که ایشان به معنای واقعی کلمه عاشق نظام و رهبری است و به شدت معتقد است که مصالح و منافع مردم را ببینیم و بر اساس قانون و محوریت قانون اساسی و سایر قوانین موضوعه باید به دنبال حل مشکلات مردم باشیم.
در جلسات گفت‌و‌گوی ملی قرار نیست باهنر و عارف مثل هم شوند
وی در پاسخ به این سوال که محمدرضا باهنر به عنوان رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری اخیرا تایید کرده است که در جلسات گفت‌وگوی ملی شرکت می‌کند، نظر شما درباره این نوع گفت‌وگوها چیست و آیا گفت‌وگوی ملی در مجلس هم آغاز شده است یا نه؟ گفت: بنده اطلاعی از محتوای این جلسات ندارم اما گفت‌وگو بسیار خوب است و اگر کسی بگوید که بنده مخالف گفت‌وگو هستم، این عقیده انسان را به تعصب کور و به سمت و سوی دگماتیسم می‌برد و در نتیجه این حرف پسندیده‌ای نیست. در مقابل، افراد هم نباید احساس کنند وقتی آقای باهنر و عارف با هم صحبت کردند این دو قرار است مثل همدیگر شوند. بنده با همه تعاریفی که از آقای باهنر می‌کنم ممکن است ایشان در بعضی زمینه‌ها نقطه نظراتی داشته باشند که بنده آن را قبول نداشته باشم.
باهنر ویژگی‌های ورود به انتخابات ریاست جمهوری را دارد
کوهکن گفت: ما باید در جامعه یاد بگیریم که افراد را صفر و صد نبینیم. هر چند که بنده ایشان را قبول دارم اما اختلاف ‌نظر هم داریم و به این دلیل که ایشان هم علاقه‌مند است، خیلی جدی با هم بحث می‌کنیم. یکی از موارد اختلاف نظر ما که زمانی در جمعی مطرح شد و من از دیدگاه خود دفاع کردم و ایشان نیز سکوت کرد، این بود که بنده به جد معتقد بودم و الان هم معتقد هستم که یکی از افرادی که اکثریت قاطع ویژگی‌های مثبت برای ورود به عرصه ریاست جمهوری را دارد، آقای باهنر است. اما ایشان ورود پیدا نمی‌کند، تشخیص من این است که یکی از دلایلی که ایشان ورود نمی‌کند ریاست جمهوری را امری سطحی نمی‌بیند که تبلیغات کند و کلید و درب نشان دهد و فردا طور دیگری عمل شود، بلکه او عمق گرفتاری‌ها را می‌داند و متوجه است که بعضی از مشکلات نهادینه شده و حل آن وقت می‌برد و مسئولیت سنگینی است.
یقین دارم باهنر برای انتخابات مجلس با صد‌در‌صد ظرفیتش به صحنه می‌آید
این فعال سیاسی اصولگرا عنوان کرد: بنده در این مورد با آقای باهنر صحبت نکردم اما یقین دارم برای انتخابات مجلس و برای اینکه یک مجلس خوب و قدرتمند شکل بگیرد که بتواند مشکلات مردم را حل کند با صد‌در‌صد ظرفیتش به صحنه می‌آید. اما ممکن است الان سکوت کند و فردا که زمان ثبت‌نام است ناپدید شود و زمان یک هفته‌ای ثبت نام که به پایان رسید ظاهر شود و معلوم شود که ثبت‌نام هم نکرده است.
به من می‌گویند عامل لاریجانی هستی
کوهکن گفت: ممکن است برخی به من بگویند شما که در مجلس پرچم آتش می‌زنید و کاری اینچنین تند انجام می‌دهید چطور از آقای لاریجانی دفاع می‌کنید؟ اما من دین خود را که نمی‌توانم زیر پا بگذارم، این چیزهایی است که من دیده‌ام. بعضی دوستان ما که نسبت به ایشان انتقاد می‌کنند بخشی از انتقادات‌شان وارد است اصلا یکی از کارهایی که بنده جزو وظایف خودم می‌دانم، این است که گاهی این انتقادات را منتقل می‌کنم. بعضی از دوستان ما هم از وقتی بنده از ایشان حمایت می‌کنم، می‌گویند شما دوست ایشان و عامل ایشان هستید و من از این حرف‌ها هم ناراحت نمی‌شوم چرا که بنده احساس می‌کنم نقشی که ما با بعضی دیگر از دوستان‌مان ایفا می‌کنیم، این است که همگرایی را بیشتر کنیم.
نایب‌رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: بنده معتقد هستم در مجلس نهم اگر من و بعضی دیگر از دوستان می‌بودیم، شاید در ارتباط با برجام تعاملی می‌کردیم که این ذهنیت پیش نمی‌آمد که ایشان برجام را ۲۰ دقیقه‌ای تصویب کرده است. ایشان حرف دلش را به من می‌زند. در یکی از انتخابات‌ ایشان گفته بود گزینه الف این است اگر فلان شخص انتخاب شود، فردا ما مشکلات امنیتی و‌... خواهیم داشت و گزینه ب این است که علاوه بر اینکه انتقاد داریم اما نسبت به گزینه الف این وضعیت وجود دارد و یک تحلیل منطقی را ارائه دادند. حال بعضی می‌گویند ایشان از گزینه الف حمایت کرده و بنده هم نمی‌توانم قبول کنم.
اقلیت انگشت‌شماری از اطرافیان احمدی‌نژاد حاضرند دوباره با او کار کنند
این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که آیا امکان ائتلاف جبهه پیروان یا سایر جریان‌های اصولگرا با آقای احمدی‌نژاد وجود دارد یا خیر گفت: فرق آقای احمدی‌نژاد با دیگران این است که الان آن دو مجموعه‌ای که در دو دوره ریاست جمهوری‌اش بوده‌اند همه را یک جا جمع کنید و بگویید شما چند درصدتان حاضرید دوباره با او کار کنید یک اقلیت انگشت‌شمار جواب مثبت می‌دهند اما دولت‌های دیگر مثل دولت اصلاحات و دوره‌های قبل‌تر را جمع کنید به نظر من اکثریت‌شان حاضر هستند (‌با روسای جمهوری‌شان) دوباره کار کنند.
ادب، احترام و تواضع رئیس دولت اصلاحات مثال‌زدنی است
کوهکن گفت: در ارتباط با آقای احمدی‌نژاد اگر کسی بگوید ایشان مطرود است و هیچ رایی در جامعه ندارد، این حرف غلط است و کسانی که اینچنین فکر می‌کنند چشمان‌شان را بر روی واقعیات می‌بندند‌ چراکه شما الان هم به روستا بروید می‌گویند همین یارانه را هنوز از آن رئیس‌جمهوری داریم و این ذهنیت بخشی از جامعه است. صددرصد ویژگی‌های آقای احمدی‌نژاد که منفی نبود. ما حتی نمی‌گوییم صفر تا صد رئیس دولت اصلاحات هم منفی بوده. به هر حال ایشان یک ویژگی داشته که شاید بعضی از دیگران نداشتند که از جمله آن ادب و احترام و تواضع ایشان است که می‌توان آن را مثال زد. رئیس دولت اصلاحات با اینکه می‌داند من در انتخابات دوم خرداد با تمام قوا از رقیبش حمایت کردم اما وقتی همدیگر را دیدیم بسیار محترمانه لطف دارد و هم من به او احترام گذاشتم.
وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم درباره احمدی‌نژاد صحبت کنیم، باید بگوییم پیگیر بودن او در کارها یک حسن است. برخی هم می‌گویند در کار کمی اگر کیفیت نباشد فایده ندارد و این هم درست است. به همین دلیل است که اگر از من سوال کنید آرزو دارید رئیس‌جمهوری بعدی چه کسی باشد، می‌گویم رئیس‌جمهوری که محاسن روحانی، احمدی‌نژاد، رئیس دولت اصلاحات و مرحوم هاشمی را داشته باشد و معایب هیچ‌کدام را نداشته باشد و این رئیس‌جمهوری ایده‌آل من است.
سایر اخبار این روزنامه
در گفت‌و‌گو با نصرت‌الله تاجیک سفیر سابق ایران در اردن مطرح شد شرط لازم اما ناکافی آمریکا برای مذاکره با ایران جهانبخش‌محبی نیا مدینه فاضله توصیه‌هایی برای شنا و آبتنی در آستانه گرمای هوا که باید رعایت کنید تابستان توی آب! کوهکن، نایب‌رئیس ‌جبهه پیروان خط امام و رهبری: باهنر برای انتخابات مجلس به صحنه می‌آید موج دوم ملخ‌ها در حالی آغاز شده که موج شدید گرما سبب کوتاهی سفرشان به ایران می‌شوند «ابتکار» دلایل استعفای برخی از وزرای دولت تدبیروامید را بررسی می‌کند دولت روحانی رکورددار استعفا «ابتکار» دلایل و پیامدهای تحریم پتروشیمی خلیج‌فارس را بررسی می‌کند پتروشیمی سودای تازه آمریکایی‌ها روحانی در گفت‌وگوی تلفنی با اردوغان ایران و ترکیه می‌توانند به روند خونبار منطقه خاتمه دهند وزیر کشور تاکید کرد افزایش اختیارات استانداران متهم ابربدهکار بانکی: با پول معلمان پورشه و مازراتی نخریده‌ام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: باید از ظرفیت نهادهای مدنی برای تصمیم‌گیری‌ها بهره برد