حضور خودروهای زرهی اماراتی در خیابان‌های سودان برای سرکوب معترضان

منابع خبری بامداد شنبه گزارش دادند که خودروهای زرهی اماراتی همزمان با بالاگرفتن درگیری‌ها در سودان در خیابان‌های خارطوم مشاهده شده است.
به نوشته القدس العربی، «کریستین تریبرت» روزنامه نگار روزنامه نیویورک تایمز که در زمینه خاورمیانه و پوشش جنگ‌ها فعالیت می‌کند با انتشار تصاویری در صفحه شخصی خود در توئیتر از حضور خودروهای زرهی اماراتی از نوع «پلنگ عجبان A440 » خبر داد.
این روزنامه نگار نوشت: در بحبوحه خشونت‌ها در سودان، دستکم سه خودروی زرهی از نوع
«A4 X440» در خیابان‌های دیده شد. این خودروهای زرهی ساخت امارات متحده عربی است و فعالان سودانی می‌گویند که نیروهای واکنش سریع از آنها استفاده می‌کنند.


تریبرت در ادامه نوشت: برخی از فعالان سودانی در ابتدا گمان می‌کردند که این خوردروها از نوع آمریکایی باشند، اما آنها اماراتی هستند.
درحالی این روزنامه نگار از حضور خودروهای زرهی اماراتی در جنگ سودان خبر می‌دهد که روز جمعه خالد بن سلمان معاون وزیر دفاع عربستان، انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجه امارات متحده عربی و محمد دحلان مشاور ولیعهد امارات متحده عربی در یک سفر محرمانه به سودان سفر با شورای نظامی انتقالی سودان دیدار و گفت وگو کردند.
روابط عربستان سعودی و امارات متحده عربی با شورای نظامی انتقالی سودان بسیار نزدیک است.
این درحالی است که مردم سودان خواستار پایان حکومت شورای نظامی این کشور و انتقال قدرت به غیر نظامیان هستند.
در همین ارتباط، کمیته مرکزی پزشکان سودان در آخرین گزارش خود از قربانیان تیراندازی نیروهای واکنش سریع به معترضان در برابر مقر وزارت دفاع اعلام کرد که شمار کشته‌های اعتراضات به 100 تن رسیده است.
تظاهرات مردم سودان علیه دولت عمر البشیر از 28 آذر 97 ابتدا به خاطر افزایش قیمت نان آغاز شد اما به سرعت رنگ و بوی سیاسی به خود گرفت و تظاهر کنندگان خواستار سرنگونی دولت البشیر شدند که سرانجام حکومت وی 22 فروردین ماه با دخالت ارتش سرنگون شد.
معترضان رفته رفته خواسته‌های خود را افزایش دادند و پایان یافتن حکومت "عمر البشیر" و ایجاد یک حکومت دموکراتیک از خواسته‌های بعدی معترضان بود.
اکنون گروه‌های معترض سودانی خواستار کنار رفتن نظامیان و انتقال مسالمت آمیز قدرت به یک شورای غیر نظامی و تشکیل یک حکومت دموکراتیک هستند و برای رسیدن به خواسته‌های خود همچنان به اعتراض و تحصن در خیابان‌ها و میدان اصلی پایتخت و مقابل وزارت دفاع ادامه می‌دهند.
سایر اخبار این روزنامه
تولید گاز از میدان مشترک پارس جنوبی 60 میلیون مترمکعب افزایش می‌یابد واکنش مدیران صنعت پتروشیمی ایران به تحریم جدید آمریکا: صنعت پتروشیمی تحریم‌پذیر نیست ره آورد مازندران رها شده - انباشت زباله و معصیت‌های گسترده موسوی با اشاره به تحریم شرکت‌های پتروشیمی ایران: تنها یک هفته صبر، پوچ بودن ادعای آمریکا برای مذاکره با ایران را ثابت کرد انتخابات پارلمان اروپا و ایران وزیر دفاع یمن: به نزدیکی شهر نجران عربستان رسیده‌ایم قاضی دادگاه لاهه خواستار بررسی دوباره جنایات جنگی آمریکا در افغانستان شد درگیری های لفظی تند ترامپ و رئیس کنگره آمریکا حضور خودروهای زرهی اماراتی در خیابان‌های سودان برای سرکوب معترضان کودکی که مرده به دنیا می‌آید در بازار جهانی؛ قیمت دلار بار دیگر کاهشی شد امپراتوری فعالیت‌های مخفیانه سعودی‌ها در آفریقای جنوبی ادعای پایگاه لبنانی: نزار زکا تا 48 ساعت دیگر وارد بیروت می‌شود قیمت‌های غیرواقعی در بازار خودرو می‌شکند واکنش مدیران صنعت پتروشیمی ایران به تحریم جدید آمریکا: صنعت پتروشیمی تحریم‌پذیر نیست واکنش مدیران صنعت پتروشیمی ایران به تحریم جدید آمریکا: صنعت پتروشیمی تحریم‌پذیر نیست واکنش مدیران صنعت پتروشیمی ایران به تحریم جدید آمریکا: صنعت پتروشیمی تحریم‌پذیر نیست واکنش مدیران صنعت پتروشیمی ایران به تحریم جدید آمریکا: صنعت پتروشیمی تحریم‌پذیر نیست واکنش مدیران صنعت پتروشیمی ایران به تحریم جدید آمریکا: صنعت پتروشیمی تحریم‌پذیر نیست