دردسر مواد مخدر برای لندن

پس از اعتراف دومین گزینه جانشینی ترزا می به مصرف مواد مخدر، گمانه‌زنی‌ها درباره سوء سابقه سایر جانشین‌های احتمالی «ترزا می» و سیاستمداران مطرح انگلیس بالا گرفته است. «مایکل گوو» وزیر محیط‌زیست انگلیس به‌تازگی در گفت‌وگو با نشریه دیلی میل انگلیس اعتراف کرد ۲۰ سال پیش کوکائین مصرف کرده و اما حالا پشیمان است. او در توجیه اقدام خود می‌گوید: آن زمان یک خبرنگار جوان بودم. اشتباه کردم و حالا که به آن زمان نگاه می‌کنم فکر می‌کنم ای‌کاش مرتکب چنین اقدامی نشده بودم.
گوو که در دوره نخست‌وزیر پیشین انگلیس وزارت دادگستری را بر عهده داشت، معتقد است که اقدام او نباید مانعی برای شرکت در انتخابات درون‌حزبی تلقی شود و زمانی مرتکب این اشتباه شده که قصد ورود به دنیای سیاست نداشته است.
پیش‌ازاین روری استورات وزیر توسعه بین‌الملل انگلیس هم به دلیل مصرف تریاک در سفرش به ایران عذرخواهی کرده بود.
استورات در گفت‌وگو با شبکه اسکای نیوز به غیرقانونی بودن اقدام خود اذعان کرد و گفت: «اشتباه خیلی احمقانه‌ای بود که ۱۵ سال پیش مرتکب شدم. درواقع به ایران رفته بودم تا تأثیر مخرب تریاک را از نزدیک ببینم. من تأثیر آن را وقتی وزیر امور زندان‌ها بودم، دیده‌ام. این کار بسیار اشتباهی بود، اشتباهی احمقانه کردم.»


وی افزود: «من در یک مراسم عروسی بودم و یک نفر در اتاقی وسیله استعمال تریاک را دستم داد و من هم آن را کشیدم. نباید این کار را می‌کردم، اشتباه بود.»
بوریس جانسون بخت اصلی جانشینی «ترزا می» هم در سال ۲۰۰۷ به نشریه «جی کیو» گفته بود در دوران جوانی کوکائین و ماری‌جوانا مصرف کرده است. او دراین‌باره گفته است: این ماجرا مربوط به زمانی است که دانشگاه بودم و به‌وضوح خاطره آن را به یاد دارم.
همچنین «جرمی‌هانت» وزیر امور خارجه کنونی انگلیس و یکی دیگر از ۱۱ نفری که تاکنون خود را برای جانشینی ترزا می نامزد کرده‌اند در مصاحبه با روزنامه «تایمز» اعتراف کرده نوشیدنی «بانگ لیسی» حاوی ماری‌جوانا مصرف کرده است. البته در این فهرست نام افرادی چون دیوید کامرون و گوردون براون نخست وزیران سابق انگلیس و جورج آزبورن و الیستر دارلینگ وزیران دارایی اسبق این کشور هم به چشم می‌خورد که به مصرف ماری‌جوانا اعتراف کرده‌اند. رقابت برای تصاحب کرسی نخست‌وزیری انگلیس از روز دوشنبه رسماً آغاز خواهد شد. ترزا می جمعه گذشته از رهبری حزب حاکم محافظه‌کار به دلیل ناکامی در تحقق برگزیت کناره‌گیری کرد و تا تعیین جانشین خودسرپرست دولت باقی خواهد ماند.