مدیرعامل راه آهن خبر داد: انعقاد قرارداد 2 هزار میلیارد تومانی برای تولید هزار دستگاه انواع واگن مسافری

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران از انعقاد قرارداد 2 هزار میلیارد تومانی برای تولید هزار دستگاه انواع واگن مسافری خبر داد.
«سعید رسولی» در مراسم افتتاحیه هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی، گفت: همزمان با آغاز تحریم‌های ظالمانه برگزاری این نمایشگاه نشان دهنده عزم جدی خانواده راه آهن برای عبور از تحریم‌ها است.
وی با بیان اینکه سال 98 برای حمل و نقل ریلی سال فرصت است، از امضای تفاهنامه 2 هزار میلیارد تومانی برای تولید یک هزار دستگاه انواع واگن مسافری همچنین بازسازی واگن‌های مسافری خبر داد.معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اعتبار این طرح ابلاغ شده است. چند بانک نیز برای مشارکت در این طرح اعلام آمادگی کرده‌اند و به‌زودی شاهد تولید محصولات ریلی در کارخانجات داخلی خواهیم بود.
وی گفت: امروز برای پنجمین بار امکان استفاده از منابع بازار سرمایه تامین مالی پروژه‌های حمل و نقل ریلی فراهم و تفاهمنامه آن امضا می‌شود.همچنین همزمان با هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی و ششمین کنفرانس بین‌المللی پیشرفت‌های اخیر در مهندسی راه آهن 3 تفاهمنامه و قرارداد تامین منابع مالی و تولید برای ناوگان حمل و نقل ریلی کشور به امضا رسید.


در اولین مورد، تفاهمنامه تامین مالی خرید واگن باری از محل منابع مالی بازار سرمایه توسط شرکت تامین سرمایه بانک مسکن و شرکت راه آهن حمل و نقل توسط سید محسن فاضلیان، مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک مسکن و عبادالله فروزش، مدیرعامل شرکت راه آهن حمل و نقل به امضا رسید.
در این تفاهمنامه طرفین توافق کردند در زمینه تامین منابع مالی و ارائه خدمات مشاوره برای نوسازی و بهسازی ناوگان ریلی از محل منابع مالی بازار سرمایه همکاری داشته باشند.
در ادامه قرارداد پرداخت یارانه صرفه جویی سوخت برای طرح توسعه حمل و نقل بار و مسافر بین راه آهن و شرکت ریل پرداز سیر امضا شد.براساس این قرارداد که به امضای سعید رسولی، مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و فرهنگ طلوعی، مدیرعامل شرکت ریل پرداز سیر رسید، قرار است از محل صرفه جویی در مصرف سوخت به استناد ماده 12 قانون رفع موانع تولید، طرفین برای تولید 50 دستگاه واگن باری لبه بلند با استفاده از ظرفیت‌های داخلی با یکدیگر همکاری کنند.
در سومین قراردادی که همزمان با هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی امضا شد، طرفین موافقت کردند برای خرید 209 دستگاه واگن لبه بلند شش محوره از طریق تولید داخل از محل یارانه صرفه جویی سوخت برای طرح توسعه حمل و نقل ریلی به استناد ماده 12 رفع موانع تولید بین شرکت راه آهن و شرکت توکاریل همکاری لازم انجام شود.این قرارداد توسط سعید رسولی، مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و محسن سعید بخش، مدیرعامل شرکت توکاریل به امضا رسید.
مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در حاشیه هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی در جمع خبرنگاران از مذاکره با سازمان برنامه و بودجه برای افزایش سرعت قطارهای سریع السیر از 250 به300 کیلومتر در ساعت خبر داد.
«سعید رسولی» در خصوص آخرین وضعیت راه آهن تهران- قم- اصفهان گفت: طی تفاهنامه‌ای مسئولیت اجرای این پروژه بر عهده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل قرار گرفت و بررسی و نظارت میدانی با شرکت ساخت خواهد بود.وی ادامه داد: تایید نهایی و پرداخت صورتحساب‌ها نیز بر عهده شرکت راه آهن خواهد بود.رسولی تاکید کرد: لازم است سرعت قطارهای سریع السیر از 250 کیلومتر بیشتر شود و به 300 کیلومتر در ساعت برسد.معاون وزیر راه همچنین خبر داد که فاینانس (تامین مالی) چین برای این پروژه گشایش یافته است.وی درباره آخرین وضعیت قطار برقی تهران- مشهد نیز گفت: منتظر ارائه تضمین‌های طرف چینی هستیم تا پروژه آغاز شود.مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: هنوز فاینانس جمهوری آذربایجان برای این پروژه فعال نشده، شرکت ساخت انتشار اسناد مناقصه را آغاز کرده و بعد از آن کار را آغاز می‌کنیم.
سایر اخبار این روزنامه
دلار به کانال 12 هزار تومانی عقب نشینی کرد مدیرعامل راه آهن خبر داد: انعقاد قرارداد 2 هزار میلیارد تومانی برای تولید هزار دستگاه انواع واگن مسافری سامانه پدافند هوایی 15 خرداد رونمایی شد دکتر ظریف: وظیفه اعضای برجام عادی سازی روابط اقتصادی ایران است لوبلاگ: طرف‌های اروپایی از سفر شینزو آبه به تهران خجالت زده شده‌اند نخست وزیر ژاپن در آستانه سفر به ایران: ثبات خاورمیانه با اهمیت است سودان با آغاز نافرمانی مدنی و تیراندازی به معترضان دوباره ناآرام شد هاآرتص: شمارش معکوس برای پایان نتانیاهو آغاز شده است شبکه تلویزیونی سی ان ان اعلام کرد 59 نماینده دموکرات خواستار بررسی روند استیضاح ترامپ شدند در شورای عالی هماهنگی اقتصادی به ریاست روحانی؛ پرداخت 100 درصدی حقوق، عیدی و مزایای کارکنان و بازنشستگان تصویب شد مردم یمن در آستانه پیروزی اعلام نتایج نهایی 16 شهریور؛ آزمون کارشناسی ارشد پنجشنبه و جمعه هفته جاری برگزار می‌شود قیمت کتب درسی برای سال تحصیلی جدید اعلام شد سرپرست سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد تسریع و تسهیل بیمه هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران مراسم بزرگداشت دکتر احمد احمدی برگزار می‌شود