شبکه تلویزیونی سی ان ان اعلام کرد 59 نماینده دموکرات خواستار بررسی روند استیضاح ترامپ شدند

شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد: درحالی که بین رئیس مجلس نمایندگان و رئیس کمیته قضایی این مجلس بر سر استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اختلاف نظر وجود دارد، اما تاکنون 59 نماینده دموکرات خواستار آغاز روند بررسی استیضاح رئیس جمهموری آمریکا شدند.
این شبکه خبری روز یکشنبه افزود:"جرالد ندلر" رئیس کمیته قضائی مجلس نمایندگان آمریکا درحالی خواستار آغاز روند بررسی استیضاح دونالد ترامپ شده که نانسی پلوسی رئیس این مجلس با این اقدام مخالف بوده و در گفت‌و‌گویی که پشت درهای بسته شده، خواستار زندانی شدن ترامپ است.
سی ان ان ادامه داد: رئیس مجلس نمایندگان آمریکا مخالف استیضاح بوده، اما موافق با زندان رفتن رئیس‌جمهور برسرکار است، این یک مشکل در میان دموکرات‌ها و اختلاف نظر بین آنان می‌باشد.
بنابراین گزارش، "وولف بلیتز" خبرنگار این شبکه تلویزیونی پیشتر از ندلر پرسیده بود: آیا شما با نانسی پلوسی در مورد استیضاح دونالد ترامپ همسو هستید؟.


ندلر در پاسخ گفته بود: همانطوری که گفتم، بررسی روند استیضاح را آغاز کنید و زمانی که این روند آغاز شد، می‌توان آنگاه همسو شد.
"لوئیز گوترز" نماینده سابق دموکرات از ایالت "الینویز" در مورد اختلاف بوجود آمده میان دو فرد مهم دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان درمورد استیضاح ترامپ و دو دستگی بین نمایندگان این حزب بر سر این موضوع گفت: تصور نمی‌کنم که این مشکل بزرگی باشد، چرا که تصمیم در باره اینکه باید روند بررسی استیضاح علیه رئیس جمهوری آمریکا آغاز شود یا نه؟ با اکثریت فراکسیون دمکرات‌ها می‌باشد.
وی ادامه داد: در این باره یک فرد همچون نانسی پلوسی و یا رئیس کمیته قضائی مجلس نمایندگان تصمیم نمی‌گیرند.
گوترز ادامه داد: کمیته قضائی مجلس نمایندگان بنابر قانون اساسی آمریکا یکی از قدرت‌های البته ضعیفی برای استیضاح شخص رئیس جمهوری آمریکا است.
سی ان ان در بخش دیگری از این گزارش گفت: تاکنون نزدیک به 59 نماینده دموکرات خواهان استیضاح و یا آغاز روند بررسی استیضاح شخص رئیس جمهوری آمریکا شده‌اند.
گوترز افزود: البته معتقدم که رئیس جمهوری آمریکا باید ازسوی مجلس نمایندگان استیضاح شود و معتقدم که اسناد و شواهد کافی برای این منظور وجود دارد و قویاً از ندلر حمایت می‌کنم.
سی ان ان درحالی به مساله اختلاف نظر بین رئیس کمیته قضائی و رئیس مجلس نمایندگان در باره استیضاح شخص رئیس جمهوری آمریکا پرداخت که تارنمای پولیتیکو روز چهارشنبه گذشته (15 خردادماه) گزارش داده بود که پلوسی در جلسه‌ای با «ندلر» رئیس کمیته قضائی مجلس نمایندگان از حزب دموکرات و سایر دموکرات‌های ارشد گفته بود: نمی‌خواهم ببینم که او (ترامپ) استیضاح می‌شود بلکه می‌خواهم او را در زندان ببینم.
ترامپ در واکنش به این اظهارات پلوسی گفته بود: این اظهاراتی وحشتناک، کثیف و شرارت آمیز است.
رئیس جمهوری آمریکا همچنین پلوسی را «عصبی و دارای اعصاب خراب» توصیف کرده بود.
" سی ان ان" در مورخ 20 آذر 1397 به نقل از منابع آگاه گزارش داده بود که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نگران استیضاح شدن بوده و این موضوع را یک احتمال واقعی می‌داند.
یک منبع نزدیک به رئیس جمهوری آمریکا به این شبکه خبری گفته که ترامپ درباره موضوع استیضاح شدن خودش پس از کنترل دموکرات‌ها بر مجلس نمایندگان اظهار نگرانی کرده بود.
این منبع گفته بود که ترامپ استیضاح شدن را یک احتمال واقعی می‌داند اما مطمئن نیست که عملی خواهد شد.
یک منبع دیگر نزدیک به کاخ سفید در آن تاریخ به سی ان ان گفت که مشاوران در درون کاخ سفید اعتقاد دارند که تنها موضوعی که ممکن است در فرایند استیضاح "وصله چسبنده به ترامپ باشد"، موارد نقض مقررات تامین مالی کارزار انتخاباتی مرتبط با "مایکل کوهن" وکیل سابق ترامپ و پرداخت‌های پول به زنان دارای رابطه غیر اخلاقی با ترامپ است.
صحبت از استیضاح ترامپ در روزهای اخیر در پی ثبت پرونده‌ای ازسوی دادستان‌ها در منطقه جنوبی نیویورک تشدید شده است.
در این پرونده برای اولین بار ادعا شده که کوهن زمانی که در جریان کارزار انتخاباتی 1395 قانون را شکست از ترامپ دستور گرفته بود.
دمکرات‌ها می‌گویند که ترامپ یک جرم قابل استیضاح مرتکب شده است و زمانی که دوره‌اش به اتمام برسد می‌توان او را زندانی کرد.
رئیس کمیته قضائی مجلس نمایندگان در آن زمان گفته بود این اتهام‌ها اگر اثبات شود به معنی "جرم قابل استیضاح" خواهد بود.
سایر اخبار این روزنامه
دلار به کانال 12 هزار تومانی عقب نشینی کرد مدیرعامل راه آهن خبر داد: انعقاد قرارداد 2 هزار میلیارد تومانی برای تولید هزار دستگاه انواع واگن مسافری سامانه پدافند هوایی 15 خرداد رونمایی شد دکتر ظریف: وظیفه اعضای برجام عادی سازی روابط اقتصادی ایران است لوبلاگ: طرف‌های اروپایی از سفر شینزو آبه به تهران خجالت زده شده‌اند نخست وزیر ژاپن در آستانه سفر به ایران: ثبات خاورمیانه با اهمیت است سودان با آغاز نافرمانی مدنی و تیراندازی به معترضان دوباره ناآرام شد هاآرتص: شمارش معکوس برای پایان نتانیاهو آغاز شده است شبکه تلویزیونی سی ان ان اعلام کرد 59 نماینده دموکرات خواستار بررسی روند استیضاح ترامپ شدند در شورای عالی هماهنگی اقتصادی به ریاست روحانی؛ پرداخت 100 درصدی حقوق، عیدی و مزایای کارکنان و بازنشستگان تصویب شد مردم یمن در آستانه پیروزی اعلام نتایج نهایی 16 شهریور؛ آزمون کارشناسی ارشد پنجشنبه و جمعه هفته جاری برگزار می‌شود قیمت کتب درسی برای سال تحصیلی جدید اعلام شد سرپرست سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد تسریع و تسهیل بیمه هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران مراسم بزرگداشت دکتر احمد احمدی برگزار می‌شود