رئیس انجمن صنفی طلا و جواهر: اخبار مثبت سیاست خارجی قیمت طلا را کاهش داد

رئیس انجمن صنفی کارفرمایان طلا و جواهر گفت: اخبار مثبت مربوط به تحولات سیاست خارجی در کاهش قیمت طلا و سکه موثر بوده و جذابیت سرمایه‌گذاری در بازار طلا بسیار کاهش یافته است و سرمایه گذاران خرد تا مشخص شدن نتایج مربوط به تحولات سیاست خارجی، تمایلی برای ورود به این بازار ندارند.
«عبادالله محمدولی» در گفت وگو با ایرنا، درباره تحولات بازار طلا و سکه افزود: در هفته‌های اخیر بازار طلا و سکه وارد روندی نزولی شده به طوری که قیمت محصولات این بازار کاهش قابل توجهی را تجربه کرده است.
وی اضافه کرد: اخبار مثبت سیاست خارجی، انتظارات برای کاهش قیمت طلا و سکه را افزایش داده است بطوری که بخش عمده خریداران منتظر تعیین تکلیف تحولات سیاسی هستند.
رئیس انجمن صنفی کارفرمایان طلا و جواهر گفت: مهمترین عاملی که باعث افت بهای طلا و سکه در بازار شده، انتشار اخبار مثبت مربوط به تحولات سیاست خارجی و افت نرخ دلار بوده است.


محمدولی خاطر نشان کرد: براساس تجربه سال‌های گذشته انتظار داشتیم که پس از پایان ماه مبارک رمضان، حجم تقاضای خرید سکه و طلا در بازارهای داخلی افزایش یافته و قیمت‌ها بالا برود، اما امسال این اتفاق رخ نداد.
وی افزود: بازار طلا اکنون منتظر تحولات سیاست خارجی و نتایج سفرهای هیات‌های خارجی از جمله هیات‌های ژاپنی و آلمانی و مذاکرات مربوط به آن است.
محمدولی یادآور شد: درحال حاضر جذابیت سرمایه‌گذاری در بازار طلا و سکه بسیار کاهش یافته و سرمایه گذاران خرد تا مشخص شدن نتایج مربوط به تحولات سیاست خارجی، تمایلی برای ورود به این بازار ندارند.
محمدولی افزود: کاهش بهای طلا در ایران درحالی است که نرخ اونس جهانی در روزهای اخیر رشد زیادی داشته و در دو هفته گذشته حدود 60 دلار بالا رفته است.
گفتنی است روز گذشته هر قطعه سکه طلای بهار آزادی طرح جدید با کاهش حدود 25 هزار تومانی نسبت به روز یکشنبه به مبلغ چهار میلیون و 445 هزار تومان به فروش رسید.
هر قطعه سکه طلای تمام بهار آزادی طرح قدیم در بازار آزاد تهران در ساعت 14 به قیمت چهار میلیون و 350 هزار تومان فروخته شد.
نیم سکه نیز دو میلیون و 420 هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و 620 هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی 980 هزار تومان فروخته شد.
همچنین در بازار آزاد تهران هر گرم طلای خام 18 عیار، 409 هزار تومان فروخته و هر مثقال طلا نیز یک میلیون و 775 هزار تومان ارزش‌گذاری شد.
نرخ خرید دلار در صرافی‌های بانکی نیز به 12 هزار و 650 تومان و فروش 12 هزار و 750 هزار تومان رسید. هر یورو نیز 14 هزار و 650 تومان فروخته شد.
میانگین بهای هر یورو در روز کاری یکشنبه در سامانه سنا 14 هزار و 749 تومان و هر دلار 12 هزار و 793 تومان بود. همچنین حواله فروش در سامانه نیما برای هر یورو 12 هزار و 743 تومان و دلار 10 هزار و 795 تومان تعیین قیمت شد.
سایر اخبار این روزنامه
جزئیات افزایش تسهیلات ساخت مسکن اعلام شد دکتر ظریف در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه آلمان: ایران متناسب با اقدامات اروپا در برجام عمل خواهد کرد 1000 مگاوات ظرفیت جدید به نیروگاه‌های حرارتی اضافه می‌شود فشار امریکا به کشورهای عربی برای شرکت در نشست بحرین کلاه گشادی که منافقین بر سر مقامات آمریکائی گذاشتند بازدید دکتر جهانگیری از کارخانه واگن‌سازی تهران رئیس انجمن صنفی طلا و جواهر: اخبار مثبت سیاست خارجی قیمت طلا را کاهش داد با سرمایه‌گذاری 20 میلیارد دلاری انجام می‌شود؛ افزایش 15 میلیون تنی تولید محصولات پتروشیمی کشور بازگشت به برجام اداره کل مطبوعات «زینک» مطبوعات را به چاپخانه‌ها تحویل می‌دهد واکنش وزارت بهداشت به تخلفاتِ پولی برخی بیمارستان‌ها طی سال گذشته انجام شد ممانعت از تردد 800 هزار نفر اتباع بیگانه غیرمجاز در مرزهای کشور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: روسای سازمان سمت و دانشگاه علوم پزشکی ایران انتخاب شدند