ارتش یمن: تمام فرودگاه‌های عربستان را هدف قرار می‌دهیم

پایگاه هوایی ملک خالد در جنوب غرب عربستان بامداد دیروز مورد حمله پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن قرار گرفت.
این فرودگاه در شهر «خمیس مشیط» مرکز استان عسیر در جنوب غرب عربستان واقع است.خبرگزاری رسمی عربستان (واس) با تایید این حمله پهپادی به پایگاه هوایی ملک خالد، مدعی شد که این پهپادها رهگیری و منهدم شده‌اند.
سرهنگ «ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان نیز در این باره اظهار کرد: پدافند هوایی عربستان دو پرنده که حوثی‌ها آنها را به سوی شهر خمیس مشیط روانه کرده بودند، رهگیری و منهدم کرده‌اند.
المالکی درحالی مدعی شد که انصارالله مراکز غیر نظامی را هدف قرار می‌دهد که پایگاه ملک خالد یک پایگاه هوایی و نظامی است.


هفت پهپاد یمنی در تاریخ 31 اردیبهشت گذشته در واکنش به حملات مستمر ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان به مناطق مسکونی و زیرساخت‌های یمن، آسمان عربستان را شکافتند و دو ایستگاه پمپاژ نفت در استان‌های «الدوادمی» و «عفیفه» در غرب این کشور را هدف قرار دادند.
جنبش انصارالله یمن حمله پهپادی اخیر به تاسیسات نفتی آرامکو را بخشی از عملیات نظامی احتمالی برای حمله به 300 هدف حیاتی و نظامی در امارات و عربستان اعلام کرد.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن ضمن اعلام اینکه ارتش یمن غافلگیری‌های بسیاری در اختیار دارد به عربستان سعودی و امارات توصیه کرد به حملات خود پایان دهند.
ارتش یمن: غافلگیری‌های زیادی برای عربستان و امارات داریم
«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد، عملیات پهپادی علیه پایگاه هوایی «ملک خالد» در «خمیس‌مشیط» (واقع در عسیر عربستان) رادارهای پیشرفته و اتاق‌های کنترل از راه دور این پایگاه را هدف قرار داد.
براساس وب‌سایت «انصارالله»، یحیی سریع در کنفراس مطبوعاتی خود اعلام کرد، این عملیات موفقیت‌آمیز بوده و جدیدترین سامانه‌های هوایی آمریکایی نتوانسته‌اند از آن اطلاع پیدا کرده وپهپادها را شناسایی کنند.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن سپس تصریح کرد: پایگاه هوایی ملک‌خالد بزرگترین پایگاه نظامی ائتلاف است که از آن برای انجام حملات به خاک یمن استفاده می‌کند. ما براساس گزینه‌های در دسترس و زمان و مکانی که خود مشخص می‌کنیم، قادر به انجام بیش از یک عملیات در هستیم، بانک اهداف ما روز به روز گسترده‌تر می‌شود و تمام اهداف ما با عکس و صدا مستند است.
سریع ادامه داد: نظام‌های سعودی و امارات را به توقف حملات نصیحت می‌کنیم، ما غافلگیری‌های بسیاری در اختیار داریم و روزهای آینده آنها را برای شما فاش خواهیم کرد.
وی در ادامه از غیرنظامیان خواست از تمامی اهداف نظامی و حیاتی دوری کنند و آنها را اهداف مشروع ارتش یمن خواند.
دو روز پیش نیز، شبکه المسیره یمن گزارش کرد که یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور وابسته به دولت نجات ملی در صنعاء، عملیاتی جدید علیه فرودگاه جازان (جیزان) در جنوب عربستان اجرا کرده است.
طبق این گزارش، تعدادی پهپاد از نوع «قاصف K2» به فرودگاه جازان در جنوب عربستان حمله کرده و آشیانه و ایستگاه‌های هواپیماهای بدون سرنشین سعودی را که در جنگ یمن استفاده می‌شوند، هدف قرار گرفته است.
ماه گذشته میلادی هم ارتش یمن در چهار نوبت، فرودگاه جازان را هدف عملیات پهپادی قرار داده بود. در یک نوبت از این حملات آشیانه، در عملیاتی دیگر سامانه‌های پاتریوت مستقر در این فرودگاه و در یک نوبت دیگر انبارهای تسلیحاتی هدف قرار گرفته بود.
یمن یونیسف: هر دو ساعت یک مادر و شش نوزاد یمنی می‌میرند
در این میان یونیسف در گزارشی ضمن هشدار درباره اوضاع غیرنظامیان در یمن گفت که هر دو ساعت یک مادر و 6 نوزاد یمنی جان خود را از دست می‌دهند.
بنا به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی «یونیسف»، در این گزارش آمده است که بیش از چهار سال درگیری‌های مسلحانه در یمن، اوضاع زنان و نوزادان تازه متولد شده در این کشور را که پیش از این نیز جزء فقیرترین کشورهای غرب آسیا بوده‌اند، بدتر کرده است.
یونیسف تصریح کرد که درگیری‌ها در یمن، حق زندگی را از کودکان این کشور ربوده و یکی از پیامدهای جنگ در یمن، حمله آشکار به مادران یمنی است.
طبق این گزارش، مادران و نوزادان آنها در میان آسیب‌پذیرترین قشر محسوب می‌شوند به طوریکه هر دو ساعت یک مادر و 6 نوزاد تازه متولد شده به واسطه مشکلات و معضلات حین بارداری و زمان تولد جان خود را از دست می‌دهند.
اوایل سال، «طه المتوکل» وزیر بهداشت یمن اعلام کرد، به دلیل تجاوز ائتلاف سعودی-آمریکایی و محاصره یمن بیش از 100 هزار کودک یمنی طی یک سال فوت کرده‌‌اند.
ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال 1394 کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن به راس قدرت، هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است.
این حملات به نابودی زیرساخت‌های یمن و گسترش فقر، بیکاری و گسترش بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است. مسئولان نزدیک به جنبش انصارالله می‌گویند از زمان آغاز این حملات بیش از 50 هزار غیرنظامی یمنی شهید و زخمی شده‎اند.
سایر اخبار این روزنامه
وزیر اقتصاد خبر داد: واگذاری بنگاه‌های اقتصادی دولتی به کارگران به صورت شورایی ترامپ، رئیس جمهوری چین را تهدید کرد با موافقت نمایندگان بودجه شرکت‌های دولتی جداگانه در مجلس بررسی می‌شود معاون اول رئیس جمهوری: نباید در مبارزه با مفاسد اقتصادی تعلل کنیم سخنگوی قوه قضائیه خبر داد: ابلاغ آئین نامه اجرایی قانون رسیدگی به دارایی مقامات روزنامه لبنانی البناء: آزادی نزار زاکا نشانه هوشمندی ایرانی‌ها بود نوبخت: قطعه یک آزادراه تهران شمال تا پایان امسال افتتاح می‌شود لاوروف خبر داد کمیسیون مشترک برجام این ماه برگزار می‌شود یادداشت مدیرمسئول شمال کشور را دریابید ارتش یمن: تمام فرودگاه‌های عربستان را هدف قرار می‌دهیم سخنگوی سپاه: فرار و دستگیری چند تن از سرداران سپاه صحت ندارد عضو شورای نگهبان: سلایق شخصی در تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات کنار گذاشته شود امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان انرژی اتمی ایران و کمیسیون انرژی اتمی افغانستان هفتمین جلسه دادگاه متهمان بانک سرمایه برگزار شد آخرین دفاع هادی رضوی رئیس پلیس تهران: «حیات شبانه» در تهران نداریم