ترامپ و بایدن بار دیگر به جان هم افتادند

"دونالد ترامپ" رئیس جمهوری فعلی و "جو بایدن" معاون سابق رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه یک روز پرحاشیه را رقم زدند و با زبان تند و تیز به سوی یکدیگر آتش پرتاب کردند؛ به امید آنکه یکی از آنها دیگری را زمین گیر کرده و از سال 1399 به بعد خود صاحب کاخ سفید شود.
"جو بایدن" معاون باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا و "دونالد ترامپ" هر دو تاکنون شاخص‌ترین نامزدهای حزب دموکرات و جمهوریخواه برای انتخابات ریاست جمهوری آینده هستند. از این رو، این دو گویی خود را موظف می‌دانند که شدیدترین هجمه‌ها را علیه یکدیگر سامان دهند. سفر همزمان بایدن و ترامپ به ایالت کلیدی آیووا این فرصت را فراهم کرد تا هر دو یک جنگ انتخاباتی تن به تن را مقابل رای دهندگان به نمایش بگذارند.
بایدن و ترامپ در آیووا به دنبال جمع کردن آرای طبقه کارگر سفیدپوست هستند. حزب دموکرات اولین انتخابات درون حزبی را ماه فوریه از همین ایالت شروع می‌کند. ترامپ در انتخابات سال 1395 آرای این ایالت را از آن خود کرد.
بایدن در این ایالت رویکردهای ترامپ را به باد انتقاد گرفت اما رئیس جمهوری آمریکا شخصیت و فردیت معاون سابق اوباما را هدف قرار داد. بایدن آغازکننده بود. او روز سه شنبه به وقت محلی در سخنانی در آیووا، ترامپ را «تهدید وجودی علیه نجابت، جایگاه جهانی و دموکراسی آمریکا» نامید. بایدن در این سخنرانی به تفاوت‌های عمده خود با ترامپ در مورد وضع تعرفه‌های سنگین علیه کشورهای دیگر، تغییرات آب و هوایی و ارزش‌های آمریکایی پرداخت.


ترامپ اما فعلاً اهمیتی به این صحبت‌ها نمی‌دهد. او درحال و هوای انتخابات است و خود را مکلف به حمله می‌داند. او که برنامه سفر به آیووا با برنامه بایدن همزمان شده است، قبل از آنکه سوار هواپیما شود معاون اوباما را به رگبار انتقاد و اهانت‌ها بست. رئیس جمهوری آمریکا ساعاتی قبل از عزیمت به آیووا شنیده بود که بایدن می‌خواهد او را تهدید وجودی علیه آمریکا بنامد؛ بنابراین، قبل از آنکه از پله‌های هواپیما بالا برود بایدن را بازنده، پخمه، جو یک درصدی و ضعیف از نظر ذهنی نامید.
رئیس جمهوری آمریکا سعی کرد سن و سال و وضعیت سلامتی و تجارب قبلی بایدن در انتخابات را به نقطه ضعف او تبدیل کند. ترامپ که به‌زودی 73 ساله می‌شود درباره بایدن 76 ساله گفت که او در مبارزات انتخاباتی 1367 و 1387 شکست خورده و «هرگز بیشتر از یک درصد رای به دست نیاورد. اوباما او را از زباله دان جمع کرد.»
رئیس جمهوری آمریکا گفت: تمام مبارزه انتخاباتی بایدن به حمله به ترامپ اختصاص داده شده است. وقتی بارها و بارها از من نام می‌برد احساس می‌کنم که از من تعریف می‌شود.
او ادامه داد: وقتی فردی در یک سخنرانی 76 بار از من نام می‌برد، این به معنای آن است که او دچار دردسر شده است.
سایر اخبار این روزنامه
پس از دو دور مذاکرات خصوصی رئیس‌جمهور ایران و نخست‌وزیر ژاپن و هیات‌های عالیرتبه دو کشور مطرح شد ابراز خوشبینی نسبت به آینده و تحولات مثبت در منطقه ایران در تولید سوزن ریل قطار به خودکفایی رسید استانداران گلستان و کهگیلویه و بویراحمد منصوب شدند رونمایی از 10 سامانه فوق پیشرفته نظامی در اصفهان نگرانی مردم مصر از تسهیل اعطای تابعیت این کشور به صهیونیستها ترامپ دستور اعزام هزاران نیرو به چهار کشور عربی را صادر کرد درخواست مقتدی صدر از عربستان برای بازسازی قبرستان بقیع ترامپ و بایدن بار دیگر به جان هم افتادند در پیامی رهبر انقلاب درگذشت آیت‌الله محقق کابلی را تسلیت گفتند تحلیل سیاسی هفته رئیس مجلس مطرح کرد: حضور نخست‌وزیر ژاپن در ایران بیانگر رویکرد عقلایی ایران در حل مسائل بین المللی دکتر عراقچی: تحریم‌های اقتصادی آمریکا امنیت منطقه را هدف قرار داده است در مراسم اولین سالگرد ارتحال، با حضور شخصیت‌های سیاسی، علمی و فرهنگی صورت گرفت تجلیل از شخصیت و مقام علمی و معنوی دکتر احمد احمدی وزیران خارجه آلمان و سوئد تاکید کردند نابودی برجام به نفع هیچ‌کس نیست رئیس جمهور در جلسه هیات دولت: تحریم‌ها و فشارهای آمریکا علیه ایران، ظرفیت خود را از دست داده است پس از دو دور مذاکرات خصوصی رئیس‌جمهور ایران و نخست‌وزیر ژاپن و هیات‌های عالیرتبه دو کشور مطرح شد ابراز خوشبینی نسبت به آینده و تحولات مثبت در منطقه پس از دو دور مذاکرات خصوصی رئیس‌جمهور ایران و نخست‌وزیر ژاپن و هیات‌های عالیرتبه دو کشور مطرح شد ابراز خوشبینی نسبت به آینده و تحولات مثبت در منطقه پس از دو دور مذاکرات خصوصی رئیس‌جمهور ایران و نخست‌وزیر ژاپن و هیات‌های عالیرتبه دو کشور مطرح شد ابراز خوشبینی نسبت به آینده و تحولات مثبت در منطقه پس از دو دور مذاکرات خصوصی رئیس‌جمهور ایران و نخست‌وزیر ژاپن و هیات‌های عالیرتبه دو کشور مطرح شد ابراز خوشبینی نسبت به آینده و تحولات مثبت در منطقه پس از دو دور مذاکرات خصوصی رئیس‌جمهور ایران و نخست‌وزیر ژاپن و هیات‌های عالیرتبه دو کشور مطرح شد ابراز خوشبینی نسبت به آینده و تحولات مثبت در منطقه