توافق مهم استانداری و دادستانی

استانداری خراسان رضوی و دستگاه قضایی برای کمک به حل مشکلات سرمایه گذاری توافق کردند که در این زمینه بیش از گذشته همکاری داشته باشند. این خبر را استاندار خراسان رضوی اعلام و اظهار کرد: هماهنگ کردیم تا برخی پروژه‌های سرمایه‌گذاری که تعطیل شده مجدد آغاز به کار کنند. «علیرضا رزم حسینی» در گفت وگو با ایسنا درباره تعطیلی پروژه گردشگری طرق، اظهار کرد: زمانی که این اتفاق رخ داد، با دادستان و ریاست دادگستری مذاکره حضوری داشتم که همان لحظه دستور دادند تا رفع توقیف شود و اکنون پروژه در حال اجراست.
مذاکره با مسئول استان قبل از تعطیلی پروژه
وی بیان کرد: ما با دادستانی توافق کردیم که هیچ پروژه‌ای در سطح استان تعطیل نشود و قبل از تعطیلی با مسئول استان مذاکره و صحبت کنند تا پشتیبانی از سرمایه‌گذاری استمرار داشته باشد، دادستانی نیز از این موضوع استقبال کردند؛ با این توافق با دستگاه قضایی حجم سرمایه‌گذاری استان افزایش می‌یابد. رزم‎حسینی افزود: سرمایه‌گذاران باید قانون را رعایت کنند و نباید مواردی که قانون تکلیف کرده را نقض کنند. ما کمک و حمایت می‌کنیم، خود آن‌ها نیز مراجعه کنند تا کار قانونی انجام شود. امیدواریم این پروژه به سرعت پیش رود. استاندار خراسان رضوی گفت: در این خصوص توافق کردیم تا برخی پروژه‌ها که در گذشته تعطیل شده، مجدد شروع به کار کنند، در این زمینه برخی سرمایه‌گذاران حضور یافتند، پیگیری کردند و با آن‌ها جلسه داشتیم. با دستگاه قضا هماهنگ کردیم تا پروژه‌ها مجدد آغاز به کار کنند.
حمایت جدی استاندار و دادستان مشهد از طرح های سرمایه گذاری مشروع


هفته گذشته بود که به دنبال انتشار خبر تعطیلی بخشی از پروژه گردشگری طرق، گلایه هایی درباره عدم حمایت از سرمایه گذاران مطرح شد. موضوعی که با واکنش هایی همراه بود؛ از آن جمله اظهارات معاون اقتصادی استانداری بود. «علی رسولیان» در واکنش به خبر توقف فعالیت شرکت ثابت کیش از حمایت جدی دادستان و استاندار از طرح های سرمایه گذاری مشروع خبر داد و گفت : شورای فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان متشکل از استاندار و دستگاه های نظارتی، قضایی و حاکمیتی استان بوده و با جدیت از طرح های مشروع سرمایه گذاری حمایت می کند. به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری، رسولیان این نکته را هم گفته بود که  بر اساس هماهنگی های انجام گرفته بین استاندار و دادستان مقرر شد شرکت ثابت کیش آن قسمت از سرمایه گذاری هایی را که نیاز به اخذ مجوز از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دارد، بعد از هماهنگی لازم با این سازمان اجرا کند و دیگر پروژه های در حال انجام که مجوز دستگاه های مسئول را دارد، با قوت ادامه پیدا کند.  معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار با بیان این که مجموع سرمایه گذاری های شرکت ثابت کیش در مشهد حدود 2 هزار میلیارد تومان است، افزوده بود: فعالیت های این شرکت در چارچوب مجوزهای قانونی مورد حمایت است و در همین زمینه اعلام آمادگی می کنیم هر جا مشکلی در خصوص فعالیت های سرمایه گذاری وجود داشته باشد، با حضور دستگاه های مسئول برطرف خواهد شد.
چوب لای چرخ سرمایه‌گذاران نگذاریم
معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم که هفته گذشته در مشهد حضور یافته بود، بر اهمیت حمایت از سرمایه گذاران تاکید و اظهار کرده بود : حوزه سرمایه‌گذاری بیشتر از آن که نیازمند پول و مجوزها باشد، نیازمند حمایت است، به طوری که چوب لای چرخ دوستان نگذاریم و دوم این که فرایندهای خودمان را روان‌تر کنیم، چون یکی از این فرایندها، فرایند اعطای وام و استفاده از تسهیلات است. به گزارش ایسنا، حسین اربابی گفته بود : امیدواریم مجموع دوایر دولتی و مجموع کسانی که کار را از منظر حاکمیت به عهده دارند، بتوانند قدر سرمایه‌ها را بدانند و بتوانند قدر پولی را که سرمایه‌گذاران به سختی به دست آورده‌اند و حالا در این حوزه می‌خواهند به کار ببرند، بدانند و موجب سرخوردگی حوزه سرمایه‎گذاری نشویم. اگر این امید را در دل سرمایه‌گذاران زنده نگه داریم و سرمایه‌گذاری با یک فرایند ساده روان و بدون مشکل  جلو برود، رسالت خودمان را انجام داده‌ایم. اربابی بیان کرده بود: قبل از الکترونیکی شدن معافیت اصولی، سنگ‌های بسیاری بر سر راه سرمایه‌گذاران قرار داشت از جمله بررسی کردن چک برگشتی، تسویه حساب مالیاتی و بیمه و بالاخره در طی اتفاقات بسیار، در پی حذف فرایندها بر آمده‌ایم. با استناد به مصوبه هیئت وزیران و اصلاحی آن از سه مرجع رسمی کشور یعنی بانک مرکزی، بیمه و مالیات خواسته‌ایم که فهرست بدهکاران اصلیتان را به ما بدهید و آن را از این به بعد ماخذ کارمان برای صدور مجوز قرار می‌دهیم. وی ادامه داده بود : اگر کسی در آن فهرست خاص نباشد، هیچ مشکلی نداریم. همین که آمده در سایت ثبت نام کرده و همین که عزم خودش را برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری اعلام کرده است از نظرمان برای سرمایه‌گذاری کاملا معتبر است. چه در حسابش 1000 تومان پول باشد چه 10 هزار متر سند به نامش باشد یا هیچ سندی به نامش نباشد.