آبه، زنگنه و اف ای تی اف محور نخستین نشست سخنگوی جدید

هادی محمدی-سخنگوی دولت با تکذیب شایعه برکناری زنگنه از مقام وزارت نفت از سوی دولت، گفت: آقای زنگنه با توجه به تجاربشان از وزیران کلیدی دولت هستند و چنین بحثی در دولت مطرح نیست. به گزارش خراسان و ایرنا، «علی ربیعی» عصر دیروز در نخستین کنفرانس خبری در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره شایعه برکناری زنگنه از مقام وزارت نفت، افزود: آقای زنگنه از وزیرانی هستند که علاوه بر ایفای نقش در تولید و فروش نفت که در شرایط فعلی از موضوعات بسیار جدی و اساسی ماست، در دیگر موضوعات دولت هم همیشه فعالانه حرف زدند، نظر داشتند و از وزیران کلیدی بوده‌اند. وی ادامه داد: البته همه وزیران کلیدی هستند ولی آقای زنگنه با توجه به تجارب شان از وزیران کلیدی ما محسوب می‌شوند و چنین بحثی در دولت مطرح نیست؛ البته تا وقتی که من یادم هست همیشه اسم زنگنه در مجلس مطرح بود. اسم من و زنگنه همیشه در استیضاح‌ها مطرح بوده و امیدوارم آقای زنگنه در دوران باقی مانده دولت هم نقش مهمی را ایفا کند.
تصویب لوایح اف ای تی اف را به نفع مردم می دانیم
سخنگوی دولت همچنین درپاسخ به سوالی درباره «اف.ای.تی.اف» گفت: دوستان ما در دنیا به ما تاکید می‌کنند که اگر هر چه بیشتر به سمت بهانه دادن کمتر و شفافیت در امور مالی حرکت کنیم،   به نفع ماست. وی اضافه کرد: منتظریم چگونه مصلحت تشخیص داده می‌شود اما این را هم اعلام می‌کنیم که اگر نتوانیم در قالب این چارچوب‌ها حرکت کنیم، زمینه‌ای برای قطع کامل همکاری‌های بانکی فراهم می‌شود. خود بهانه‌ای می‌دهیم که حتی بانک‌های ایرانی در خارج از کشور هم نتوانند فعالیت کنند.
نخست وزیر ژاپن حامل یک پیام بود که پاسخ لازم را دریافت کرد


ربیعی همچنین درباره ماجرای پاکت زرد همراه نخست وزیر ژاپن در دیدار با رهبر معظم انقلاب گفت: تا جایی که ما مطلع هستیم در آن پاکت هیچ پیشنهادی نبود و یادداشت هایی از قبل داشتند که از روی آن می خواندند. قطعاً در آن پاکت هیچ پیشنهادی نبود که بردارد و معمولاً هم پیام ها را به این شکل پیشنهاد و  ارائه نمی کنند. سخنگوی دولت افزود: البته وی حامل یک پیام بود که قرائت کرد و پاسخ لازم را هم دریافت کرد که از رسانه ها به صورت شفاف پخش شد.  سخنگوی دولت گفت: مواضع رهبری سخنان غرور انگیزی بود که جامعه نیز با آن هم آوا شد و بسیاری از منتقدان هم از این که عزت جامعه ایرانی در گفت و گوهایی که یک طرف ظالمانه و زورگویانه و یک طرفه رفتار می کند حفظ می شود؛ ابراز خوشحالی می کردند.
ربیعی همچنین  درباره بنزین تصریح کرد: هیچ تصمیمی برای تغییر قیمت بنزین اتخاذ نشده است، اما کارت سوخت می‌تواند موجب تسهیل برای برنامه ریزی در مصرف شود.سخنگوی دولت همچنین درخواست دوباره دولت برای تصویب تشکیل وزارت بازرگانی از مجلس را تکرار کرد و درخصوص پرداخت معوقات و پاداش فرهنگیان گفت: دو هزار میلیارد تومان برای طرح رتبه بندی پیش بینی شده است و قطعاً اجرا می‌شود. برنامه پرداخت معوقات در دستور کار قرار دارد. زمان دقیق را می‌پرسم ولی از شش ماه دوم طرح رتبه بندی اجرا می‌شود.