جشن تولد فلافلی ملکه عجوزه!

گروه فرهنگ و هنر: شانزدهمین شب شعر طنز انقلاب اسلامی عصر روز سه‌شنبه 28 خرداد همراه با اجرای برنامه‌هایی نظیر شعرخوانی طنز، استندآپ کمدی و ترانه‌خوانی طنز از سوی باشگاه طنز و کاریکاتور دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در محل تالار اجتماعات حسینیه هنر برگزار شد. به گزارش «وطن‌امروز»، در ابتدای این مراسم که اجرای آن را علی زکریایی بر عهده داشت، محمدرضا شکیبایی، از شاعران طنزپرداز کشور شعری انتقادی قرائت کرد که در ادامه می‌خوانید.
شام امشب شعار خواهم داد
صبح فردا رئیس‌جمهورم
شیوه‌ام خنده‌سنجی ناب است


هی نگریید خواهشا، کورم
گر نخندند مردمان بسیار
یک دو ساعت، شدید، رنجورم
وعده‌ها می‌دهم همینجوری
میکروفن، ضبط صوت، شیپورم
در ادامه برنامه نوبت به شعرخوانی احد ارسالی رسید. ارسالی شعر طنز خود را قرائت کرد که بخش‌هایی از آن در ادامه می‌آید.
پیر میخانه ندا داد که من بدبینم
در ورای قضیه دوز و کلک می‌بینم
نکند مست می ‌وعده کاذب باشید
قلدرک را که وفا نیست مراقب باشید
به نمایندگی‌‌‌‌اش چند نفر روشنفکر
خوب و راحت بنشستند سر کرسی ذکر
دعوا سر هندوانه است!
در ادامه این برنامه، نوبت به استندآپ کمدی محمد محمدی رسید. محمدی در سخنان ابتدایی خود گفت: خیلی فکر کردم که درباره چی حرف بزنم؛ درباره دولت و برجام؟ ولی این حرف‌ها دیگه قدیمی شده. برای همین تصمیم گرفتم درباره ازدواج صحبت کنم. وی افزود: می‌دونید که از قدیم میگن ازدواج مثل یه هندونه دربسته است. برای همین معمولا ازدواج را به پدرها می‌سپردند. یعنی یهو بابات می‌رفت یه هندونه می‌آورد و میذاشت زیر بغلت؛ قیافش شکل مرحوم پدرش و اخلاقش هم همون اخلاق خودش و فقط اختلافش با بابات تو اسمش بود. شما مجبور بودی تا آخر عمر بسازی ولی الان قضیه خیلی فرق کرده، پدر و مادر توی خونه نشستند یهو بچشون دست هندونه رو میگیره و میاره خونه و...
در بخش دیگری از این برنامه زکریایی در سخنانی گفت: صحبت از ازدواج شد، گفتم یادی هم از مسیح علینژاد کنیم. قدیم برای پیوستن به تیم مسیح علینژاد شما یک مقدار بی‌حیایی لازم داشتی و یه ته صدا برای جیغ کشیدن و فحش دادن اما الان دندوناتون هم باید تیز باشه و شتاب صفر تا صدتون رو هم برای پریدن چک می‌کنند و یه تست سرعت هم ازتون می‌گیرند که بتونی شاخ بزنی به یه نفر چادری، این هم جزو آپشن‌های بالا حساب میشه.
جای پر شهردار مسأله‌دار!
در ادامه این مراسم، نوبت به شعرخوانی حجت‌الاسلام والمسلمین پرنیان رسید. در بخشی از این شعر آمده است:
غم عشق تو کرده بنده را مات
جفا کردی و با من کرده‌ای کات
رها کردی مرا باشد، الهی
شوی آخر پرستوی مقامات
بخش دیگر این مراسم به نثرخوانی رضا عیوضی اختصاص داشت. عیوضی متن طنزی را با عنوان اخبار ایران در یک نگاه، برای مخاطبان خواند که بخشی از آن را در ادامه می‌خوانید:
چند روزی از اتفاقات کشور بی‌اطلاع بودم. تلگرام را باز کردم و به صورت اتفاقی وارد انبوه کانال‌ها و گروه‌های خبری، ورزشی، خانوادگی، دانشجویی، طنز و... شدم. یکی از کانال‌های خبری اصلاح‌‌‌‌‌‌طلبان را باز کردم. فیلمی در آن بارگذاری شده بود که در آن یک مرد میانسال در یک کلانتری مشغول نوشیدن چای بود و با حالتی ناراحت داشت می‌گفت: دعواها که بالا گرفت من یه کوچولو عصبانی شدم. بنده بارها از ایشون خواهش کرده بودم که به صورت مسالمت‌آمیز قضیه فیصله پیدا کنه اما متاسفانه ایشون روحیه خاصی داشت و هر بار به کارهای خودش ادامه می‌داد. تا اینکه من امروز صبح به همراه بالشت مورد علاقه ایشون و اسلحه مورد علاقه خودم رفتم تا با اون مرحوم صحبت کنم اما ایشون به من حمله کرد و متاسفانه تفنگم مسلح بود و اون اتفاق افتاد. زیرش هم نوشته بود شهردار سابق تهران یک پرستو را کشت.
خندوانه‌ای‌‌های نطنز!
در ادامه این مراسم نوبت به شعرخوانی مهدی پیرهادی رسید. پیرهادی شعر طنز خود را قرائت کرد که بخش‌هایی از آن را در ادامه می‌خوانید.
بعد بوتاکس و چهره‌آرایی
تن سپردن به تیغ زیبایی
مد شده بین این سه‌لیتری‌ها
مرض «بچه خارجی‌زایی»
این یکی می‌رود بزایاند
گونه پرشین- کانادایی
آن یکی هم که رفته زاییده
بچه ژرمن- آریانایی
زکریایی، مجری برنامه در ادامه این مراسم در سخنانی گفت: آهنگی برای خندوانه آماده شده بود که متاسفانه چون آقای رامبد جوان تشریف بردند اونجا فیلمشون رو بزان، این آهنگ قرار شد همینجا اکران بشه. به نام خلیج همیشگی «سنت‌لورنس». این خلیج در اطراف کشور کانادا قرار دارد. این اجرا کاری از آقای علی نصیرنژاد و تیم همراهشون است.
علی نصیرنژاد قبل از اجرای این آهنگ خطاب به حاضران در سالن برگزاری این برنامه گفت: ما در این قطعه یک ترجیع‌‌‌بندی داریم. جنوب کانادا همانند ایران یک خلیجی دارد که نام آن «سنت‌لورنس» است. در زمان این اجرا لازم است برای همراهی با ما «سنت‌لورنس گلف» را بیان و تکرار کنید. نصیرنژاد در پایان اجرای این آهنگ گفت شعر این آهنگ را خانم ملیحه رجایی و امین شفیعی سروده‌اند و از حاضران در سالن برگزاری شانزدهمین شب طنز انقلاب اسلامی خواست آنها را تشویق کنند. همچنین بازتنظیم آن برعهده رضا سعیدی است.
جشن تولد ملکه با طعم فلافل!
در بخش دیگر برنامه، زکریایی شعری را برای جشن تولد ملکه خواند و از مخاطبان خواست وی را نیز همراهی کنند:
ملکه‌ای ملکه مال ناف لندن ملکه
زنیکه پیر نمیشه از جفا سیر نمیشه
می‌کنه توطئه و میگه که کار فلکه
یه کویین هست توی دنیا همه کارش کلکه
از قدیم با عموسام می‌کنن فتنه مدام
فتنه‌گر با نوچه‌هاش جاش توی عمق درکه
در این بخش از برنامه کیک تولدی که با کاریکاتوری از ثارالله جعفری برای تولد ملکه تزئین شده بود بریده شد و کادوهایی که برای او آورده بودند به نماینده ملکه اهدا شد! در پایان این مراسم نیز برنده مسابقه پیامکی معرفی شد و با 4 عدد قرص فلافل به مناسبت روز جهانی فلافل مورد تقدیر قرار گرفت.