خاطره مشترک صدام و ترامپ!

سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا در حریم هوایی کشورمان با استقبال کاربران شبکه های اجتماعی روبه رو شد. بسیاری از مسئولان و فعالان رسانه ای با هشتگ هایی مثل پهپاد، گلوبال هاوک و سپاه توئیت های خود را منتشرکردند. در میان چهره های سیاسی نیز چهره های سیاسی هردوجناح از این اقدام شجاعانه نیروهای مسلح کشورمان تجلیل کردند.
* محمود صادقی عضو فراکسیون امید مجلس: پهپاد آمریکایی دست از پا خطا کرده و وارد حریم سرزمینی ایران شده و بلافاصله سیستم دفاع سوم خرداد مزدش را کف دستش گذاشته!
* حسام الدین آشنا: آن جا که عقاب پر بریزد از پشه لاغری چه خیزد.
* محسن رضایی: امروز ناظرین و تحلیل‌گران متوجه شدند که ما عراقِ صدام حسین نیستیم. آمریکایی‌ها و متحدین آن ها بدانند که شیرها دندان‌های خود را برای لبخند به نمایش نمی‌گذارند.


* سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: «اسقاط ایرباس مسافری ایران توسط آمریکایی‌ها و شهادت ۲۹۰ مسافر از یادمان نرفته است. برای آن هیچ عذرخواهی و غرامتی در کار نبود، مدال هم دادند. آن روز به آسمان نگریستم و گلریزان شهیدان را دیدم و گریستم اما امروز آسمان ایران برایشان ناامن شد. اندکی از آن بغض فرو نشست.»
* عبدا... گنجی مدیرمسئول روزنامه جوان: در بین همه پیام های سرنگونی پهپاد آمریکایی دو پیام از همه برجسته تر است: ۱-تکنولوژی خیره کننده دفاع هوایی ایران ۲-اثبات پایان بزن و دررو.
توئیت قابل تامل خبرنگار بی بی سی
البته برخی ایرانیان خارج نشین هم درباره این اتفاق توئیت های قابل تاملی منتشر کردند؛ از جمله:
* عطاء ا... مهاجرانی وزیر ارشاد دولت اصلاحات: دیوید میلر به نکات مهمی اشاره کرده است: ١- آمریکا بعد از جنگ دوم جهانی در هر چهار جنگی که در کره، ویتنام، عراق و افغانستان برپا کرده است، به پیروزی نرسیده و اهدافش محقق نشده است. ٢- ایران بسیار بزرگ تر و قدرتمند تَر از آن است که آمریکا بتواند آن را سرنگون کند. پهپاد هم شاهد!
* خبرنگار بی.بی.سی:  جالبه همون مسائلی که دولت آمریکا می خواد ایران کنار بذاره - قدرت موشکی و «نیروهای تحت حمایتش در منطقه» - عواملی بودند که باعث شد مشاوران ترامپ در وزارت دفاع برای توجیه حمله نکردن به ایران بهش استناد کنند و ترامپ رو از حمله منصرف کنند.
* علی علیزاده: نام پهپاد ۲۰۰میلیون دلاری آمریکا که  توسط سپاه ایرانیان شکار شد گلوبال هاوک بود. فارسیش می شود عقاب جهانی. نمادی از خودبزرگ‌بینی امپراتوری که جهانی شدن یعنی سلطه بر همه جهان را می خواست. صدای سقوط و خرد شدن استخوان های این عقاب را شنیدی؟ منتظر سقوط عقابی باش که نماد دولت آمریکاست.
* یک کاربر: اصلاً فتح‌الفتوح با سوم خرداد گره خورده است. از آزادسازی خرمشهر گرفته تا ساقط شدن گلوبال هاوک. پ‌ن: تا چند روز قبل فقط حزب بعثی‌ها با سوم خرداد خاطره داشتند و حالا دیگر رژیم آمریکا هم خاطره دارد.
* فیصل قاسم گوینده تلویزیون الجزیره: مى ترسم فردا ترامپ فاکتور هواپیمایى رو که ایرانیا زدن بفرسته براى عربستان بگه پولش رو بدین ... دویست میلیون دلاره ها ... ارزون نیست.
* یک کاربر: شک ندارم خیلی ها با دیدن ویدئوی زدن پهپاد آمریکایی گریستند به یاد روزهایی که صدام روزی 10 تا اسکاد-بی می زد به تهران و به قول ظریف دور دنیا التماس می‌کردیم کسی بهمون موشک بفروشه و کسی نمی‌داد.
* جمیله کدیور: بعضی خبرها در انسان ایجاد غرور می کند: مثل خبر سرنگونی پهپاد آمریکایی  بعد از تجاوز به فضای سرزمینی ایران. فقط نمی دانم خبر به این مهمی، در توئیتر چرا ترند نمی شود؟!